يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۳۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به دوران حکومت امام علی (ع) گفت: اینکه عاقبت حکومت امام علی (ع) به دست کسی مثل معاویه افتاد برای این بود که حکومت امام مغلوب جنگ نرم شد.
به گزارش پایگاه 598، وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در چهلمین نشست اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: در حوزه عدالتخواهی اگر قرار است کاری در فضای عملی و میدانی انجام شود باید مبتنی بر مباحث نظری باشد، امام علی (ع) میفرمایند که من می خواهم پرچم عدالت دست افرادی باشد که اهل فکر و تحلیل هستند، این تعبیر صریح نهج البلاغه است.

وی افزود: اگر من و شما که ادعای عدالتخواهی داریم اگر تامل و مطالعه و این ابتدائیات را کنار بگذاریم به روزمرگی دچار می شویم و عدالتخواهی تبدیل به یک دکان و دستگاهی برای دیده شدن می شود، آنوقت دیگر مهم نیست این عدالتخواهی برای مردم و جامعه آب و نان دارد یا نه! مهم این است که برای شخص خودمان اب و نان داشته باشد!

جلیلی با بیان اینکه عدالتخواهی گام به گام است و باید انباشت تجربیات صورت بگیرد، ادامه داد: حتی حکومت امام زمان هم همینطور است، سال دهم حکومت ولی عصر نسبت به سال اول پیشرفته تر و عادلانه تر است.

وی تاکید کرد: چهل سال از انقلاب ما گذشته است الان باید به یک جمع بندی برسیم تا بتوانیم بعد از آن به یک تجدید مطلبی برسیم! باید مجموعه تجربیات، درس ها و عبرت های خود را جمع بندی کنیم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از مهم ترین فلسفه های وجودی تشکیلات همین است که ما نباید از همانجایی شروع به کار کنیم که قبلی ها شروع کرده بودند، باید از اشتباهات و تجربیات آن ها درس و عبرت بگیریم، حتی اگر قرار است اشتباه کنیم باید اشتباهات جدیدی صورت بگیرد نه اینکه اشتباهات قبلی تکرار شود.

وی در ادامه با اشاره به دوران حکومت امام علی (ع) گفت: چه شد که عاقبت حکومت امام علی (ع) آن چیزی که باید نشد و به آن فرجام دچار شد؟ چرا در ظاهر شکست خورد و حکومت به دست کسی مثل معاویه افتاد؟! ما با یک جامعه ای مواجه هستیم که عدالتخواه ترین فرد تاریخ در راس آن قرار داشت ولی حکومتش شکست خورد. حال چه کسی را متهم کنیم؟

جلیلی تاکید کرد: حکومت امام علی مغلوب جنگ نرم شد. در یک جنگ روانی کار به جایی رسید که علی (ع) را به شهادت رساندند! چرا مردم با علی همراهی نکردند؟ دلسوزتر و عدالتخواه تر از امیرالمومنین برای آحاد جامعه مگر وجود داشت؟

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر برای اخلال رابطه بین مردم و عدالتخواه ترین حکومت های عالم، سازوکارهایی وجود دارد این ساز و کارها باید کشف و خنثی شود.

وی گفت: مشکل حکومت علی (ع) این بود که کسی نبود با این ساز و کارها مخالفت کند، آنها هم که مخالفت می کردند تک به تک حذف می شدند، رویش هایی هم جای آنها را نگرفت. پس در جامعه علی  (ع) از آن ها که باید تحلیل، روشنگری و توجیه می کردند، یک عده شهید شدند، یک عده  سکوت کردند، یک عده دچار شبهه و  تردید شدند، یک عده هم خودشان را فروختند.

جلیلی افزود: آیا جمهوری اسلامی نمی تواند به چنین آسیب هایی دچار شود؟ اتفاقا جامعه امروز ما در یک چنین شرایطی قرار دارد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنده بیش از همه با تحجر مبارزه کردم اما آیا قرار است به اسم مبازره با  تحجر بخش مهمی از تهدیدها و خطرهای انقلاب را فراموش کنیم؟! یادمان نرود که التقاط چه ضربه محکم و مهلکی می خواست به این انقلاب بزند! در عرض دوسال ذخیره شیعه را جارو کردند، بهشتی و رجایی و باهنر و... را همین التقاطی ها به شهادت رساندند.

وی گفت: امروز روزی است که باید تاریخ انقلاب را در جامعیت خودش مرور کنیم، که متحجرین و التقاطیون چه کردند؟ خطیر و جدی بودن مسئله را درک کنید، همتتان را مضاعف کنید و به میدان بیایید، نگویید به ما چه مربوط است! عدالت  مجاهد می خواهد نه بچه سوسول و نه افراد لات.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها