أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۴۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
کارگردان «خون خدا» در نشست خبری:
تهیه کننده فیلم سینمایی «خون خدا» عنوان کرد: متأسفانه گارد نسبت به فیلم های مذهبی زیاد است و علت آن هم خرافه و بد عمل کردن عده ای است که منبرها به دستشان بوده و اشتباه کردند. ما در مقوله دین و تسری آن در جامعه درست عمل نکردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نشست خبری فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و سایر عوامل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

عباس‌میرزایی در ابتدای نشست درباره رقم کمک فارابی به فیلم خود گفت: ما ۲۰۰ میلیون از فارابی به طور کامل بودجه گرفتیم برای ۳۰ درصد فیلم، حال کل بودجه را حساب کنید.

وی درباره فضای متفاوت فیلمش گفت: اگر مردم ما دنبال کار متفاوت باشند که هستند حتما از این فیلم استقبال می‌کنند، من هیچ گاردی نسبت به سینمای هنر و تجربه ندارم، فیلم هم که می‌سازم هیچ زمان فکر نمی‌کنم قرار است برای سینمای هنر و تجربه فیلم بسازم یا خیر. من کاری را می‌کنم که فکر می‌کنم درست است و از دوستانم می‌خواهم که به من کمک کنند.

کارگردان «خون خدا» درباره انتظارش از مخاطب گفت: انتظارم کمی تأمل و کمی تفکر است.

سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم نیز گفت: برای اکران با یکی دو تا از پخش‌‌کننده‌هایی که دل در گرو کارهای مذهبی دارند صحبت کردیم، امیدوارم در ایامی که مربوط به محرم و عزاداری باشد بتوانیم فیلم را اکران کنیم. 

وی افزود: من نمیتوانم راجع به مخاطب نظر بدهم. برخی فکر می‌کنند مخاطبین به دنبال بازیگر چهره هستند من خدا را شکر می‌کنم در این فیلم بازیگر چهره که گیشه را تصاحب کند حاضر نبوده است. شاید مخاطب برای باورپذیری نقش قمه‌زن، بازیگر شناخته‌شده و چهره را نباید می‌دید، خدا را شکر می‌کنم بهترین های تئاتر و سینما را به عنونا بازیگر کار انتخاب شدند.

رضا اخلاقی راد بازیگر اصلی فیلم گفت: من فکر می‌کنم اگر خوب بشنویم خوب هم می‌توانیم قضاوت کنیم. من قبل‌تر تحقیقات میدانی درباره «کارتن خواب‌ها» داشتم؛ کارتن‌خوابی را دیدم که رتبه ۷۷کنکور دیدم، کسی را دیدم که کارخانه دار بود و ورشکست شده بود، البته شاید ما روزانه با اینها مواجه شویم حتما نباید جاهای خاص برویم اما در زندگی روزمره ما کارتن خواب‌های زیادی می‌بینیم، خیلی عجیب است برخی یک طوری واکنش نشان دادند که انگار چنین چیزی ما نداشتیم و نداریم.

فرید سجادی حسینی نیز درباره نقش خود گفت: اعتراف می‌کنم هیچ وقت از نقشی که بازی کردم راضی نبودم، حتی بابت آنهایی که جایزه دریافت کردم! هرگز نشده که آن کمال را در کار خود ببینم ولی فیلم را خیلی دوست داشتم.

* دفعه اول از فیلم بدم آمد،‌ دفعه دوم به نظرم شاهکار بود

خسرو احمدی نیز عنوان کرد: من زمانی که فیلمنامه را خواندم، شوکه شدم! همان شب سر اجرای تئاتر بودم که مرتضی با من تماس گرفت و من همان نصفه شب به او گفتم که چه کار جالبی است و من متوجه شدم که کار شروع شده و من هم خودم را در شنبه‌ای که اجرای تئاتر تعطیل بود، به کار رساندم.

وی در ادامه افزود: احساس می‌کنم نقشم خیلی جذاب بود. من این فیلم را برای دومین بار است که می‌بینم، شب اولی که آن را دیدم خیلی از آن بدم آمد، نمی‌دانم علتش چیست، ولی امروز که دیدم احساس کردم یک شاهکار است.

عباس میرزایی درباره بازنویسی فیلمنامه از سوی دیگری نیز گفت: حتما همینطور است من آن را بازنویسی کردم. من قبل از انزوا می‌خواستم این فیلم را بسازم چون مسئله ای بود که سال‌هاست به لحاظ ذهنی با آن درگیرم، آدم هایی که جایگاه اجتماعی‌شان را از دست می‌دهند و مثل یک انگل در اجتماع با آنها برخورد می‌کنند، درصورتی که اگر به تک تک ما مهر و محبت شود اتفاقات خوبی برایمان می‌افتد.

کارگردان «خون خدا» بیان اینکه به پیشنهاد دوستانش برای ساخت این اثر دست نگه داشته و مدام روی آن کار کرده است، گفت: تلاش کردم این فیلم برای فصل امروز سن من مناسب باشد، اگر کمی و کسری دارد عذرخواهی می‌کنم. برای من دعا کنید که در فیلم‌های بعدی‌ام بهتر باشم. ما روزی ۱۸ تا ۲۰ ساعت کار می‌کردیم و هیچ کسی خم به ابرو نمی‌آورد، چون عاشق هم و عاشق کارمان بودیم، امیدوارم این عشق به مخاطبان هم منتقل شود.

وی با اشاره به ۲۵ روز فیلمبرداری کار گفت: خیلی سخت کار به جشنواره رسید و قطعا کاستی‌هایی هم داریم و عذرخواهی می‌کنم. 

حقیقی درباره شرایط تولید سخت کار گفت: تعدد لوکیشن زیاد بود، ما روزهای عاشورا و تاسوعا را می‌بایست بازنویسی می‌کردیم،؛ بهرحال زمان را داشتیم از دست می‌دادیم. پیش تولید از لحظه ای که تصمیم گرفتیم تا کار کلید خورد یک هفته شد و الحمدلله کار مخالفی هم نداشت، چند روزه پروانه ساخت گرفتیم.

عباس میرزایی درباره سوالی که مبتنی بر خشونت زیاد در فیلم بود، گفت: خشونت در کل مقوله‌ای منفی است، در فیلم هم من فکر نکنم جایی از خشونت داشته باشیم، من حتی اجازه نمی‌دهم کاراکترها در فیلم سیگار بکشند، چه رسد به خشونت! 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تمایل داشته درباره معجزه امام حسین(ع) صحبت کند، گفت: اگر ما همین الان زنده هستیم خودش یک معجزه است، چون در هرلحظه ممکن است ما سرطان داشته باشیم. من از امام حسین(ع) به عنون «سیدالشهدا» نام می‌برم و به نظرم حقیقت محض و زنده و در بین ماست، چون معتقدم شهدا زنده هستند، حال چرا که به یک کارتون‌خواب نباید نظر شود؟ بهرحال این کارتن خواب می‌تواند هر کدام از ما باشیم.

عباس میرزایی اظهار داشت: من فکر می‌کنم ما جایی نیاز داریم آدم ها هویت و ارزشمان را تایید کنند حال در این فیلم یک چک بانکی است، اگر روزی به جایی رسیدیم که کسی تأییدمان نکرد مطمئن باشید که رو می‌کنیم به خدا که ما را تأیید کند، آن زمان است که ما حتما نیاز به معجزه داریم.

حقیقی نیز در این باره گفت: هر کار مذهبی که تولید شود، عده ای نسبت به آن گارد دارند واقعیت این است که آنقدر خرافه و مسائلی در ذهن مردم تسری دادیم که بعدش این اتفاق افتاده که هر فرد مقابل فیلمی با مضامین دینی گارد می‌گیرد، عملا در این سالها بعد از جنگ تحمیلی و حماسه دفاع مقدس ما هر چه در این سالها می‌بینیم مسائلی است که با مذهب ما بازی می‌کنند و آن را به گونه ای یا خیلی تند القا می‌کنند که بعدش باید ما عقب نشینی کنیم.

وی افزود: معجزه، واقعی است و من به چشم خودم معجزه ای از حرم امام رضا(ع) دیدم، من خادم افتخاری امام رضا(ع) بودم و خراسانی هستم. من سه مورد معجزه به چشم دیدم ولی نکته ای که هست نمی شود آنها را بیان کرد، متأسفانه این تأثیر منفی را یک عده افرادی که منبرها به دستشان بوده و اشتباه کردند را گذاشتند. متأسفم که باید بگویم ما در مقوله دین و تسری دادن آن در جامعه درست عمل نکردیم.

عباس میرزایی نیز اظهار داشت: امشب شما فیلمی را از خانم نرگس آبیار می‌بینید که به نظرم بهترین فیلمی است که امسال در جشنواره دیدید و به نظرم سینمای واقعی می بینید. اخلاقی راد، امین میری، سعید داخ و ... از بازیگران شاهکار و پر استعداد هستند. عزیزی به ما پیشنهاد داد که برای کار چهره بیاوریم، هر چند ما از قبل بازیگران کار را بسته بودیم، من شخصا به خیلی ها زنگ زدم و صحبت کردم قبل از اینکه فیلمنامه را بخوانند، حتی به ما فحش دادند و به طرز عجیب و غریبی بی احترامی بهمان شد! خیلی خوشحالم که تهش رسیدیم به بازیگرانی که خودمان دلمان می‌خواست و با اینها در جشنواره فجر در چهلمین سال انقلاب عکس یادگاری می‌گیرم. دست تک تک عوامل این فیلم  را می بوسم.

سعید اخلاقی راد در پایان گفت: متأسفانه من برای کار در این فیلم متوجه شدم که آدم های جامعه‌مان چقدر نسبت به ما بی مهر هستند، حتی در خیابان آدم‌هایی بودند که تف بر روی صورتم انداختند، فحش شنیدم و از مسجد مرا بیرون انداختند، ما نسبت به هم مهر و عشق نداریم و فکر می‌کنم اگر رسالتم این نقش باشد، فکر میکنم همین که بتوانیم تلنگری به بخش عاطفی آدم ها بزنیم که فراموش شده است، کار خوبی انجام دادم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها