أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۴۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
وزیر اقتصاد با پیشنهاد بخشودگی صددرصدی جرایم بیمه‌ای شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری شهروندانی که در دهه فجر انقلاب اسلامی نسبت به تهیه بیمه‌نامه اقدام کنند، موافقت کرد.
به گزارش پایگاه 598، رئیس‌کل بیمه مرکزی دیروز در نشست خبری با خبرنگاران از بخشودگی صددرصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه تا پایان بهمن ماه خبر داد. غلامرضا سلیمانی همچنین اعلام کرد که جرایم بیمه شخص ثالث موتورسواران و وسایل نقلیه کشاورزی تا شش ماه آینده نیز بخشیده شده است.
 
پس از این نشست هم اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی خبر داد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با پیشنهاد رئیس‌کل بیمه مرکزی و مصوبه صندوق تامین خسارات بدنی در مجمع عمومی فوق‌العاده، مبنی بر بخشودگی صددرصدی جرایم بیمه‌ای شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری شهروندانی که در دهه فجر انقلاب اسلامی نسبت به تهیه بیمه‌نامه اقدام کنند، موافقت کرد.

در نامه فرهاد دژپسند تاکید شده که دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه از دوازدهم تا سی‌ام بهمن ماه می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی شرکت‌های بیمه نسبت به تهیه بیمه‌نامه اقدام کرده و از بخشودگی جرایم بیمه‌ای بهره‌مند شوند.مدت زمان استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای دارندگان موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی از تاریخ دوازدهم بهمن ماه به مدت شش ماه اعلام شده که با هماهنگی بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی، قابل تمدید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌کل بیمه مرکزی در نشست خبری دیروز درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث گفت: قانون مکلف کرده تا آخر برنامه ششم بیمه‌ها را براساس ویژگی‌های راننده صادر کنیم. الان برای خودرو بیمه نامه صادر می‌شود ولی ما به سمتی می‌رویم که ویژگی‌های راننده را نیز لحاظ کنیم. تخفیف‌هایی که الان داده می‌شود نیز در همین راستا است.

سلیمانی درباره اینکه اگر چهار نفر از یک خودرو استفاده کنند طبق این طرح چطور قابل شناسایی هستند؟ تصریح کرد: بیمه‌نامه بنام صاحب خودرو صادر می‌شود و اینطور نیست که برای هر فرد یک بیمه نامه صادر کنیم. ولی تفاوت این است که در قانون جدید بیمه‌نامه براساس رفتار. راننده صادر خواهد شد.

وی بر لزوم اصلاح ضریب خسارت بیمه تکمیلی نیز تاکید کرد و افزود: هم باید بخشی از پرداختی‌های مردم بابت درمان بازگردانده شود و هم شرکت‌ها توان جبران خسارت را داشته باشند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: دریافت حق بیمه پایین بابت حق بیمه تکمیلی درمان هنر نیست و بدنبال تعیین سقف و کف برای حق بیمه و خسارت‌ها هستیم و امیدواریم تا قبل از پایان سال ٩٨ این موضوع حل شود.سلیمانی عنوان کرد: ١٣ شرکت اتکایی از کشورهای مختلف که ارتباطی با آمریکا ندارند با ایران همکاری دارند زیرا بازار ایران جذاب است.وی گفت: یک میلیارد دلار پیش از این از دولت برای پوشش‌های بیمه اتکایی در زمان تحریم تصویب شده بود که ما درخواست افزایش آن به 1/2 میلیارد دلار را به کمیته ویژه تحریم داده‌ایم.

منبع: کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها