امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۲۴۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با حضور طلاب رقم می‌خورد
همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی کاروان روایت ایستادگی با حضور طلاب قم و تهران تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، «روایت حماسه» برای شکست سیطره طاغوت روشی سابقه دار در کار انبیا است. قرآن مملو است از روایت حماسه انبیا و اولیای الهی چرا که قرآن کتاب «قیام» است. او فقط یک موعظه با بشریت دارد: «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله».

در سیطره طاغوتی یزید نیز سبکی که امتداد دهندگان قیام نبوی برگزیدند همین ایجاد حماسه و روایت آن بود. کاری که دو ضلع جدی اش به دوش امام حسین (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) بود.

روایت حماسه نشان دادن نقاط روشن در پیکره یک امت است. نقاطی که میتواند ایجاد خیزش در توده ها را رقم بزند.

مدد گرفتن از همین روش بود که کمتر از یک دهه بعد پایان جنگ شکل «کاروانهای راهیان نور» سبک گرفت و اثر فرهنگی شگرفی را در کشور ایجاد کرد.

در همین رابطه نیز کمتر از یک دهه بعد از فتنه سال 88 توسط مدرسه معصومیه در قم و تهران راه «کاروان روایت فتنه» افتاد و طی دو سال حرکت خود باعث شد که صدای رسانه های خارجی را بلند کند و سران فتنه را وادار به موضع گیری دربرابر این حرکت کند. حرکتی که به ظاهر خیلی کوچک و محدود بود.

امروز هر چند امتی داریم قیام کرده که در مقابل طوفانهای شیطنتهای طاغوت جهانی مقاومت کرده اند و قیام و نظام ولایی خود را حفظ کرده اند اما با این وجود نمیتوان سیطره دستگاه رسانه ای دشمن را ندید.

طاغوت در ساحت روایت دروغ و جهت دار از حرکت انقلاب ما تلاش میکند با ایجاد فضای مسمومی شبیه انفجارهای شیمیایی، فضا را تسخیر کند تا فشارهای اقتصادی اش در نهایت به تغییر اراده توده های مردم بینجامد. باید روشهایی برای مبارزه در ساحت روایت گری و مبارزه رسانه ای دشمن به راه بیفتد. با این حساب قطعا به موازات جنگ اقتصادی با یک جنگ روایت و تصویر سازی مواجهیم.

در همین راستا خانه طلاب جوان قم با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران اقدام به برگزاری «کاروان روایت ایستادگی» نموده است تا انقلاب الهی این امت را به چشم آنها بیاورد و افقی دهها ساله به آنها نشان دهد و امید آفرین باشد.

کلیت طرح این است که جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با بدرقه بزرگان و مراجع معظم به سمت تهران حرکت کنند و رویش امیدهای مقاومت و حماسه امروز انقلاب را به چشم مردم می آورند و آن داشته ها را معنا می بخشند.

این کاروان در روزهای 17 الی 19 بهمن ماه 1397 برگزار خواهد شد و طلاب برای ثبت نام می توانند نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 30008777110114  ارسال کنند.

منتظر خبرهای بعدی «کاروان روایت ایستادگی» باشید ...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها