أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۵۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
پیشکسوت استقلال گفت: تعدد بازیکن در پست‌های حمله و هافبک هم می‌تواند اتفاق خوبی برای استقلال باشد هم یک اتفاق بد!
به گزارش پایگاه 598، شهریور ماه سال جاری مدیریت باشگاه استقلال با تشکیل کمیته فنی در این باشگاه اعلام کرد از آن تاریخ به بعد اتفاقات فنی در حوزه تیم بزرگسالان و رده‌های پایه با نظر اعضای کمیته فنی رخ خواهند داد. کمیته‌ای که در جذب فرهاد مجیدی، مارتین فورکل و بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات زمستانی به استقلال اضافه شدند، یا هیچ نقشی نداشتند یا نقش شأن پررنگ نبود.

بهتاش فریبا از اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال در جایگاه یک کارشناس پیشکسوت این باشگاه درباره جذب پرشمار بازیکنان در پست مهاجم و ترافیک موجود در خط هافبک این تیم صحبت کرد و راهکارهای احتمالی برای استفاده از این همه بازیکن هم پست را مورد بررسی قرار داد.


*استقلال مدافع هم لازم داشت!
شاید می‌شد به جای یکی از این بازیکنان یک دفاع وسط هم جذب استقلال می‌شد. این تیم در حال حاضر فقط پژمان منتظری و محمد دانشگر را دارد. البته از روزبه چشمی و آرمین سهرابیان هم می‌توان استفاده کرد ولی اینها بازیکن تخصصی این پست نیستند. بهتر بود به جای این همه فوروارد یک دفاع وسط هم می‌گرفتند.

*در آسیا این فورواردها لازم می‌شوند!
البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که چون استقلال بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارد، طبیعی است با توجه به حریفانی که در گروه استقلال هستند این تیم باید نفرات بهتری در پست فوروارد جذب می‌کرد یا یک بازیساز خوب.

*نظر کمیته فنی این نبود!
آخرین جلسه کمیته فنی درست یک هفته قبل از پایان نیم فصل تشکیل شد. خوشبختانه همه چیز در آن جلسات مکتوب شده و به امضای اعضا می‌رسید. ما در آن برهه لزوم جذب یک فوروارد یک هافبک بازیساز یک دفاع وسط و یک مربی جوان ایرانی، کنار دست آقای شفر را مکتوب کردیم که یک برگ آن در اختیار آقای فتحی و دیگری در دست آقای پرویز مظلومی است. بعد از آن جلسه لیگ تعطیل و مسابقات ۵۰ روز برگزار نشد و جلسه‌ای هم در این باره با کمیته فنی تشکیل نشد.


*تعدد مهاجم کار را سخت می‌کند
اما غیر از دو بازیکن امید استقلال (پورتقی و مرادی) که شاید خیلی جای استفاده نداشته باشند با وجود دو خارجی جدیدی که استقلال گرفته است (گونکالوس و منشا) با مرتضی تبریزی، روح اله باقری، اللهیار صیاد منش و مهدی قائدی که البته سجاد آقایی را هم می‌توان به این جمع اضافه کرد این تیم چندین مهاجم در کادر بازیکنان خود دارد. طبیعتاً بودن این همه مهاجم کنار هم تیم را دچار اشکال خواهد کرد ولی خب شاید تعدد بازی‌ها به فاصله کم در آن روزها بتواند توجیهی برای دیدارهای ۴ روز در میان باشد.

*در خط هافبک هم ترافیک بالاست
استقلال هافبک هم زیاد دارد. الان محسن کریمی، داریوش شجاعیان و امید نورافکن اضافه شده اند. غیر از اینها استقلال ۷، ۸ هافبک دیگر هم دارد. اسماعیلی، کریمی، باقری، چشمی، محمدی مهر و غیره که کار انتخاب بازیکن را خیلی سخت می‌کند.

*لیست استقلال هم خوب است هم بد!
البته این نوع لیست بستن یک حسن دارد که بازیکنان تلاش کنند خودشان را حتی در لیست ۱۸ نفره قرار بدهند. بدی آن هم نگهداری این همه بازیکن هم پست است که به هنر سرمربی تیم بستگی دارد. در شرایطی که فوتبالیست امروزی خیلی حال و حوصله بیرون نشستن را ندارند.


*منشا و تبریزی در وینگر تعجب آور می‌شوند!
منشا و تبریزی این حسن را دارند که هر دوشان در پست وینگر هم بازی کرده اند. حالا اینکه در پرسپولیس و استقلال جواب دادند یا نه را کار نداریم. در واقع می‌توان از آنها در کناره‌ها هم استفاده کرد. البته وقتی استقلال وینگر تخصصی مانند محسن کریمی را هم دارد تعجب آور است که بخواهند از مهاجم تخصصی شان در پست غیر تخصصی استفاده کنید.

*گونکالوس مثل لوکاکو است
نمی‌توانم درباره فوروارد جدید استقلال نظر بدهم چون بازی یا فیلمی از او ندیده ام. هرچند که فیلم بازی‌های پاتوسی را دیده ام و البته خیلی قدیمی نبود. تنها چیزی که از گونکالوس می دانم این است که فوتبالیستی شبیه به لوکاکو است که بالاتنه درشتی دارد و وقتی استارت می‌زند برخلاف جثه اش چالاک نشان می‌دهد. گرچه باید گونسالوس را از نظر فنی ببینیم و بدانیم که چطور بازیکنی است و بعد تشخیص بدهیم که آیا باید در ترکیب ثابت بازی کند یا نه! گاهی برخی بازیکنان می‌توانند تعویضی‌های مؤثری در نیمه دوم باشند.

*پدیده را کاندیدای قهرمانی می دانم
در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که استقلال بتواند با همان صلابت نیم فصل اول به دور برگشت برگردد. من تیم پدیده را جزو تیم‌های خوب می دانم و امسال هم برایش مقام قهرمانی را تصور می‌کنم. در واقع به قدری تیم پدیده شسته رفته و به روز فوتبال بازی می‌کند که می‌تواند شرایط سختی را برای تیم‌های دیگر بوجود بیاورد.

*برنامه مسابقات استقلال بهتر است!
سه بازی که استقلال دارد به نسبت بازی‌های انجام شده اش، روی کاغذ آسان‌تر است. این چه حسنی دارد؟ حسنش این است وقتی آخر فصل استقلال انشاالله دنبال قهرمانی است آنجا می‌تواند این آسان بودن مسابقات به تیم کمک کند. در حالی که اگر بازی‌های آخر تراکتور، پرسپولیس و سپاهان را ببینید متوجه سختی آنها می‌شوید. این می‌تواند برای قهرمان شدن به استقلال کمک کند به شرطی که انشاالله سه بازی پیش روی استقلال با برد تمام شود. گفته ام اگر استقلال ۹ امتیاز این سه بازی را بگیرد قطعاً می‌رود برای قهرمانی. می‌دانیم که آسان هم نیستند. هم پیکان است، هم تراکتور است و هم پارس جنوبی جم. اما با این ۹ امتیاز می‌توان امیدوار بود.

*۲ ماه است به تمرین استقلال نرفته ام!
اگر نمی‌توانم خیلی فنی درباره تیم استقلال حرف بزنم دلیلش این است که هیچ خبری از تمرینات تیم ندارم. قرار بود هر هفته یکی از اعضای کمیته فنی در تمرین شرکت کند که این رویه تغییر کرد. الان دو ماه است که در تمرینات شرکت نکرده ام.


*استقلال به ۲-۴-۴ فکر کند!
استقلال می‌تواند با روشی که در نیم فصل اول بازی می‌کرد ادامه بدهد. استقلال معمولاً ۱-۱-۴-۴ بازی می‌کند. جاهایی ۱-۳-۲-۴ یا گاهی ۲-۴-۴ هم بازی کرده است. الان که ما نیاز داریم امتیازات تیم را به بالا برسانیم می‌توانیم روی ۲-۴-۴ کار کنیم. چون هافبک‌های قدری هم در اختیار استقلال هستند و قدرت توپ گیری بالایی دارند.

*امسال قهرمان شدن سخت‌تر است!
سال گذشته دو یا سه تیم مدعی قهرمانی داشتیم. در این فصل ۵، ۶ تیم مدعی هستند. سال قبل تراکتور و سپاهان تیم‌های خوبی نبودند. پدیده خوب نبود ولی در عوض پارس جنوبی خوب بود که آن هم در نیم فصل دوم افت کرد. اما امسال تراکتور هست، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و پدیده هم هستند. در واقع لیگ خوب‌تری نسبت به قبل داریم. فولاد هم با افشین قطبی خوب شده است. ضمن اینکه در نیم فصل دوم تیم‌ها به سادگی امتیاز به رقبا نمی‌دهد. با این وجود امیدواریم که استقلال بتواند نتایج خوبی بگیرد.

منبع:مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها