کد خبر: ۴۵۲۵۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
نشست خبری فیلم «پالتو شتری»؛
در نشست خبری فیلم «پالتو شتری» به خاطر استفاده از کلمات رکیک جنسی از کارگردان انتقاد شد اما او گفت: من که خودم ۶۰ باری فیلم را دیدیم، نمی‌دانم منظورتان از این «کلمات رکیک» چیست!
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری فیلم «پالتو شتری» با حضور مهدی علی میرزایی؛ کارگردان، سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهره آزاد شاهرخ فروتنیان، بانیپال شومون بازیگران، مجید انصاری؛ تهیه کننده، مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری، مسیح حدپور سراج؛ صدابردار، پیام حسین سوری؛ طراح صحنه و لباس و اجرای منصور ضابطیان در سینما رسانه برگزار شد‌.

 در ابتدای این نشست مهدی علی میرزایی در پاسخ به این سؤال که هدفتان از ساخت فیلم چه بود؟ گفت: هدفم از این فیلم ساخت فیلم بوده و هدف خاص دیگری نداشتم. البته این کار اولم هست باید دید بعدی‌ها چطور می‌شود.
انصاری تهیه کننده فیلم نیز درباره تهیه فیلم گفت: فیلمسازی در ایران اتفاق است تا انتخاب‌. فیلم را از فروردین کلید زدیم و با گروه خوبی کار را انجام دادیم و به سرانجام رساندیم.

 

 

سام درخشانی درباره ایفای نقش در فیلم «پالتو شتری» اظهار داشت: من آقای علی میرزایی را از قبل می شناختم و فیلمنامه «در مدت معلوم» که ایشان نوشته بود برایم محبوب بود. درضمن اخیرا در «تخت گاز» که به قلم آقای علی میرزایی نوشته شده، بازی کردم. باید بگویم من خوشبخت بودم که توانستم در این فیلم بازی کنم و از بازی در این فیلم راضی هستم.

لیندا کیانی هم درباره بازی در این فیلم در توضیحاتی گفت: پالتو شتری از معدود فیلم هایی بود که پشت صحنه‌ای آرام و خوب داشت؛ از تهیه کننده تا کارگردان عالی بودند و من باید از سام درخشانی برای اینکه کمک کرد سکانس بعد از طلاق را خوب در بیاورم، ممنونم. سام آنقدر با آرامش و با حوصله با من تمرین  کرد تا کاملا برای این چند سکانس آماده باشم.
چهره آزاد از دیگر بازیگران این فیلم بیان داشت: خوشحالم که در فیلمی که حرفی برای گفتن دارد شرکت کردم.

* انتقاد از کلمات رکیک «پالتو شتری»
در ادامه سوالی مبنی بر اینکه آیا برای فیلم نشان +۱۶ و +۱۸ پیشنهاد نمی‌کنید؟ چراکه آنقدر که در  فیلم کلمات رکیک جنسی شنیده می‌شود چرا که اگر با فرزندم ناآگاهانه و بدون دانستن این نشانه‌ها به دیدن این فیلم می‌رفتم شاید از دیدن فیلم در کنار فرزندم معذب می‌شدم، پرسیده شد که کارگردان پالتو شتری در پاسخ گفت: من که خودم ۶۰ باری فیلم را دیدیم، نمی‌دانم منظورتان از این «کلمات رکیک» چیست.
علی میرزایی ادامه داد: شاید برای منفی ۱۸ و منفی ۱۶ سال، اتفاقات فیلم رخ نداده باشد اما در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال یک تراکم از اتفاقات روانی برایشان اتفاق بیفتد. آیا ایشان که سوال کردند فیلم را دیده‌اند؟
خبرنگاری که این سوال را مطرح کرده بود گفت: بله دیده‌ام و واقعا متاسفم. من تصور می‌کنم کارگردان تصور کرده تماشاگر در ایران دچار مازوخیسم است که بیاید و بنشیند و انواع توهین‌ها را به خودش بار کند.
در ادامه ضابطیان پرسید: آیا منظورتان کلمات مشخصی است یا اشاره، خبرنگار مذکور پاسخ داد: آیا لازم است این کلمات را تکرار کنم؟
ضابطیان به طنز و جدی جواب داد: نه، نه، چون اینجا بعضی‌ها زیر ۱۸ سالند!
بالاخره هم قرار شد، بعد از پایان نشست، کلماتی را که مورد نظر بود را به کارگردان بگوید!

* احتمال اکران در نیمه اول سال ۹۸
در ادامه، کارگردان درباره شخصیت پردازی ۲ کاراکتر اصلی گفت: من در سه رویکرد وارد شدم اقتضائات درام یکی از آنها بود، بعد به کسانی پرداختم که از تفکر فلسفی برخی فیلسوفان مانند نیچه سوء استفاده می‌کنند چه مدل رفتاری دارند و البته ما به ازای بیرونی این افراد هم کم نبودند.
امینی تیرانی فیلمبردار فیلم هم به توضیح نکته ای جالب پرداخت و گفت: من تجربه فیلم ژانر کمدی نداشتم و چالش این موضوع برایم جذاب بود و روی شکل نور و ترکیب‌بندی‌ها کار کردیم و به  چند شکل و فرم کلی رسیدیم.
فروتنیان از بازیگران فیلم که با ایفای نقشی کوتاه در داستان حضور داشت، نیز گفت‌: من هم باعث مباهاتم بود که در این پروژه ایفای نقش کردم.
بانیپال شومون بازیگر نقش اصلی پالتو شتری که چندمین بار بود که برای فیلم های مختلف در جایگاه پرسش و پاسخ قرار می گرفت، گفت: مهمترین فیلمم همین فیلم پالتو شتری بود و جالب است که بگویم این شخصیت از من خیلی دور بود و کارگردان و همچنین همبازی‌ام سام در درآوردن نقش خیلی کمک کردند.
وی در ادامه افزود: در گذشته سالها تئاتر کار کردم و دو سه سال است کار تصویر می کنم.
امینی در پایان سخنانش درباره اکران فیلم بیان داشت: جشنواره سنجشی برای تاثیر بر مخاطب است و باید بقیه بازخوردها را هم در این چند روز دید. زمان دقیق اکران مشخص نیست اما  احتمالا در نیمه اول سال جدید باشد.
سراج؛ صدابردار در پایان نشست اظهار داشت: صدای فیلم کمدی و جدی هیچ فرقی نمی کند و من سعی کردم فیلم را به بهترین وجه ضبط کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها