کد خبر: ۴۵۲۵۳۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
ابطحی در گفتگو با بولتن نیوز:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مستندات علیه وزیر نفت تکان دهنده است، گفت: رویکرد غرب گرایانه زنگنه به منافع ملی ضربه زده است. وی باید عزل و محاکمه شود .
به گزارش پایگاه 598، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به نامه انتقادی 72 نماینده به سران قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: ما در این نامه مباحثی مطرح کردیم که کاملا کارشناسی بوده و مباحث حقوقی است.

وی با بیان اینکه برخی مباحث تکان دهنده در این نامه نیامده و ما نخواستیم آنها را در این نامه ذکر کنیم، افزود: در خصوص قراردادهای نفتی و اقدامات وزارت نفت مدارک و مستنداتی داریم که تکان دهنده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه زنگنه در این مدت با رویکرد غرب گرایانه به منافع ملی ضربه زده، گفت: نمایندگان در زمان قرداد ای پی سی و توتال حتی سه فوریتی برای جوگیری این قردادها داده اما عده ای مخالفت کردند و امضاهای خود از این طرح سه فوریتی پس گرفتند.

ابطحی افزود: وقتی ما می گوییم توتال خائن است زنگنه قبول نمی کرد. حال چه کسی برای خیانت توتال و ضرر و زیان آنها پاسخگوست و خسارت می دهد.

وی تاکید کرد: این سوء تدبیر ها را کسی جز زنگنه نباید پاسخگو باشد.

نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: به همین دلیل ما نامه نوشتیم و در این نامه تلویحا خواستیم که زنگنه از سمت خود عزل شود. البته درخواست مهمتر ما این است که وی باید محاکمه شود و فقط عزل نشود.

ابطحی افزود: زنگنه باید در دادگاه عادلانه پاسخگوی عملکرد خود باشد.


وی با بیان اینکه ما هر چه می کشیم از خود مجلس است،تصریح کرد: اگر در مجلس وکیل الدوله ها نبودند، وضعیت بهتر بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در دولت احمدی نژاد نمایندگان همسو با دولت بیشترین انتقادات را به عملکرد دولت داشتند و وزرای وی را استیضاح می کردیم. اما وقتی ما 72 نماینده به سران قوای سه گانه نامه نوشتیم تا به تخلفات زنگنه رسیدگی کنند، نمایندگان وکیل الدوله ها طراح نامه حمایتی از زنگنه شدند که برخی نمایندگان با رودربایستی نامه را امضا کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها