أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۲۵۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
آسمان تهران کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، عمده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است ضمن آنکه در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز نیز در برخی ساعات بارش پراکنده رخ می‌دهد.

شدت بارش‌ها در شمال و شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب فارس، بوشهر، شمال هرمزگان و غرب کرمان خواهد بود.

آسمان تهران کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

تداوم بارش ها در استان های جنوبی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها

کارشناس سازمان هواشناسی با استناد به نقشه های هواشناسی گفت: استمرار بارش ها در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها طی روزهای آتی خواهد شد.

کبری رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که دیروز (جمعه) وارد کشور شد، امروز نیز در جنوب و جنوب غرب کشور فعال است و از عصر امروز به سمت دامنه زاگرس و استان های مرکزی، ایلام، لرستان، همدان، کرمانشاه و برخی از مناطق مرکز و شرق و جنوب شرق کشور حرکت می کند.

وی افزود: همچنین ساکنان سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور امروز شاهد بارش ها خواهند بود؛ اما فردا با شدت یافتن فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و گسترش فعالیت ها به مرکز کشور، به تهران و سمنان نیز می رسد. 

به گفته این کارشناس هواشناسی، استان های اردبیل، گیلان، مازندران نیز از فردا عصر (دوشنبه) شاهد بارش باران بر اثر فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود. 

وی توضیح داد: بارش ها طی امروز و فردا در شمال استان خوزستان، نیمه جنوبی استان فارس، جنوب کرمان و غرب استان هرمزگان شدید خواهد شد، همچنین برای شرق استان خوزستان، نوار ساحلی خلیج فارس و شمال استان چهارمحال و بختیاری، جنوب استان اصفهان، شمال یزد، نیمه غربی کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی بارش های شدیدی پیش بینی می شود.

***سیلابی شدن مسیل ها در جنوب و کولاک در ارتفاعات استان های مرکزی 

رفیعی بر اساس مدل های هواشناسی گفت: شدت بارش ها موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در استان های جنوبی خواهد شد. همچنین برای ارتفاعات جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کرمان بارش کولاک برف، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی پیش بینی می شود. در ضمن خلیج فارس و تنگه هرمز طی امروز و فردا به شدت مواج هستند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: ساکنان شرق و جنوب شرق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان طی روزهای آتی شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهند بود.

وی ادامه داد: انتظار داریم این سامانه از روز سه شنبه (24 بهمن) از نیمه شرقی کشور خارج شود و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی فعالیت کمی داشته باشد. 

*** وضعیت هوای تهران، گرمترین و سردترین نقاط کشور 

رفیعی اظهار داشت: هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری است، حداکثر دما به 11 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد و حداقل دما صبح امروز به 2 درجه بالای صفر رسید. 

وی در مورد سردترین مناطق کشور توضیح داد: ارومیه و اردبیل با دمای 2 درجه زیرصفر، همدان با 1 درجه زیرصفر، زنجان و قزوین با دمای صفر از جمله سردترین مناطق کشور بودند اما شهرستان زرینه در استان کردستان و چالدران در استان آذربایجان غربی با دمای 7 درجه زیرصفر سردترین مناطق کشور را به نام خود ثبت کردند. 

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد گرم ترین منطقه کشور نیز گفت: بندرعباس با حداکثر دمای 24 درچه بالای صفر گرم ترین مرکز استان در کشور بود.

کدام استان‌ها باران می‌بارد؟+نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها