أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۲۶۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
اخیرا در راستای اجرای طرح بررسی ساختار قامت، دانش‌آموزان دختر یکی از مدارس زنجان برای غربالگری به مرکز مربوط مراجعه کرده بودند که برخلاف ضوابط تعیین شده برای اجرای این طرح یعنی ویزیت شخصی دانش‌آموزان، مسؤولان، از دانش‌آموزان می‌خواهند که در حضور هم همه لباس‌های خود را از تن درآورند تا ویزیت شوند.
به گزارش پایگاه 598، اجرای طرح بررسی وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی طرحی است که توسط آموزش و پرورش و ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در پایه ششم اجرایی می‌شود.

خبرگزاری فارس در ادامه نوشته است: در این طرح ناهنجاری‌های ساختار قامتی دانش‌آموزان از جمله پشت گرد، کف پای صاف، پای پارانتزی، پای ضربدری، غربالگری، نرمش‌ها و ورزش‌های اصلاحی بررسی و برای رفع این ناهنجاری‌ها به اولیای آنها اطلاع داده می‌شود. هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه دانش‌آموزان از کارکردهای حرکات اصلاحی از طریق فعالیت‌های ورزشی و جلوگیری از عارضه‌های احتمالی دانش‌آموزان است.

اما اخیرا در راستای اجرای همین طرح دانش‌آموزان دختر یکی از مدارس استان برای غربالگری به مرکز مربوط مراجعه می‌کنند که برخلاف ضوابط تعیین شده برای اجرای این طرح یعنی ویزیت شخصی دانش‌آموزان، مسؤولان اجرای این طرح از دانش‌آموزان می‌خواهند که در حضور هم، همه لباس‌های خود را از تن درآورند تا ویزیت شوند. به گفته برخی از دانش‌آموزان در حین انجام ویزیت یک آقا نیز برای کاری به مرکز مراجعه کرده و آنها را در این حین می‌بیند.

جمعی از اولیای دانش‌آموزان خواستار پیگیری این تخلف شده و نسبت به اتفاق رخ داده، اعتراض کردند. به گفته اولیای چند دانش‌آموز دیدن این صحنه و همچنین حضور یک مرد در این جمع موجب ضربه روحی به دانش‌آموزان شده است.

اولیای دانش‌آموزان ضمن ابراز ناراحتی از اتفاق رخ داده از مسؤولان آموزش و پرورش خواستند جوابی قانع‌کننده در این باره به اولیا بدهند.

*برخورد می‌کنیم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان که همزمان مسؤولیت حراست اداره کل را نیز به عهده دارد، در نتیجه پیگیری درباره اتفاق رخ داده اظهار کرد: بنده هم اکنون در دو حوزه در آموزش و پرورش مسؤولیت دارم، ولی تاکنون گزارشی در این باره به من نرسیده است.

نعمت محمدی با بیان اینکه طبق ضوابط تعریف شده برای اجرای این طرح دانش‌آموزان باید تک تک و به صورت انفرادی ویزیت شوند، گفت: شرکت در این طرح نیز اجباری نبوده و اختیاری است و حتی اولیا مختارند که در خارج از مراکز آموزش و پرورش ساختار قامتی را انجام دهند. اما آنچه مسلم است، چنانچه تخلفی در این باره رخ داده باشد، حتما برخورد خواهیم کرد.

*بررسی ساختار قامت باید انفرادی باشد نه جمعی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تایید تخلف رخ داده در این حوزه اظهار کرد: طبق ضوابط فرآیند بررسی ساختار قامت باید به صورت انفرادی انجام شود و به هیچ وجه نباید دسته‌جمعی رخ می‌داد، اما آنطور که بنده پیگیر موضوع شده‌ام، اظهارات مسؤولان به این شکل بود که تداخل کلاسی بوده است.

جواد تاراسی محدودیت و فشردگی زمان را علت تخلف رخ داده اعلام کرد و افزود: این علت گفته مسؤولان مربوطه است، هرچند که این دلیل برای اتفاق رخ داده قانع کننده نبوده و قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حساسیت موضوع بنده به صورت ویژه موضوع را بررسی کردم، افزود: حتی جلسه‌ای در این رابطه تشکیل شد که دیگر این اشتباهات تکرار نشود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان افزود: حق با اولیای دانش‌آموزان است و نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد چون اتفاق خوبی نبوده و بنده با مسؤولان خاطی به شدت برخورد کردم.

وی درباره حضور یک آقا در محلی که دانش‌آموزان بدون لباس در آن حضور داشتند نیز گفت: حضور یک آقا در این محل را تایید می‌کنم، اما این شخص به صورت مستقیم به محلی که در آن فرآیند غربالگری انجام می‌شده است ورود پیدا نکرده است بلکه به واسطه کاری و برای تهیه گزارشی در یکی از اتاق‌های مرکز حضور یافته است. در این رابطه نیز تذکرات لازم به مدیران مرکز داده شد و بنده تاکید کردم که مرکز تفکیک جنسیتی شده و روزهایی که دانش‌آموزان دختر حضور دارند به هیچ وجه حتی اگر امر واجبی هم باشد، هیچ آقایی به آنجا ورود پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری ساختار قامت خارج از محیط مدرسه رخ می‌دهد، اضافه کرد: فضا در این مراکز به صورت ویژه برای موضوع آماده‌سازی شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان افزود: قطعا با افرادی که این اقدام را کرده‌اند، برخورد می‌شود و البته تذکرات لازم درباره عدم تکرار این اتفاق نیز داده شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
خسته
United States
۰۱:۴۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
۰
۰
تذکرات لازم داده شد.
همین!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها