امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۲۷۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
افتضاح مقامات آمریکایی در حاشیه نشست ورشو؛
عدم استقبال کشورهای اروپایی-آسیایی و همچنین گروه‌های سیاسی ضدایرانی از نشست ورشو موجب شده برگزارکنندگان این نشست برای همسو جلوه دادن فضای بین‌المللی با اقدامات ضدایرانی، دست به دامن ربات‌ها و کاربران تقلبی در توییتر شوند بگونه‌ای که در یک مورد از ترندیگ‌های مصنوعی مشخص شد، 14000 توییت که از نشست ورشو حمایت کرده بودند تنها توسط 8 اکانت منتشر شده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، یک ماه پیش مایک پمپئو در سفری که به مصر داشت ضمن محکوم کردن جمهوری اسلامی به ناامن‌سازی منطقه خاورمیانه، وعده برگزاری نشستی ضدایرانی در ورشو پایتخت لهستان را داده بود.

وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی‌اش در دانشگاه قاهره گفت: 11 فوریه آتی (22 بهمن) چهلمین سالگرد تاسیس نظام ایران است و تا زمانی که ایران مسیر کنونی خود را ادامه دهد، منطقه از امنیت و ثبات برخوردار نخواهد شد. تحریم های آمریکا علیه ایران قوی‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ است و به آنها افزوده خواهد شد تا اینکه ایران به یک کشور عادی تبدیل شود.

وی همچنین اعلام کرد آمریکا قرار است 13 و 14 فوریه سال جاری یعنی 2 روز پس از جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کنفرانسی را در لهستان برگزار کند که طی آن به نقش ایران در منطقه خاورمیانه پرداخته خواهد شد.

آنگونه که گفته می‌شود در جریان برگزاری این نشست بین‌المللی، شش کمیته اجرایی در حوزه‌های «مبارزه با تهدید امنیت سایبری»، «موشک‌های بالستیک»، «مبارزه با تروریسم»، «فراهم کردن امنیت و انرژی»، «امنیت راه‌های دریایی» و «حقوق بشر» تشکیل شده است و قرار است تصمیمات اتخاذشده در این نشست توسط کمیته‌های اجرایی پیگیری شود.

علیرغم تلاش‌های فراوان وزیرخارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل برای مهم جلوه دادن نشست ورشو، استقبال چندانی از این نشست ضدایرانی صورت نگرفت بگونه‌ای که طبق گزارش روزنامه گاردین، از دو کشور فرانسه و آلمان تنها دیپلمات‌های سطح پایین شرکت خواهند کرد و "جرمی هانت" وزیر امور خارجه انگلیس نیز به دلیل تحولات برگزیت قصد دارد این اجلاس را زود ترک کند.

گاردین همچنین نوشت: "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل ماهیت ضد ایرانی این نشست، قصد ندارد در آن حضور یابد(1).

از طرفی گروه‌های اپوزیسیون ضدایران به نوعی در نشست ورشو نادیده گرفته شدند، این درحالی است که ماهیت این نشست کاملا در راستای مقابله با سیاسیت‌های جمهوری اسلامی است و طبیعتا گروه‌های اپوزیسیون ضدایرانی می‌توانستند هم‌افزایی خوبی با طراحان این نشست داشته باشند.

عدم استقبال کشورهای اروپایی-آسیایی و همچنین گروه‌های سیاسی ضدایرانی از نشست ورشو موجب شده برگزارکنندگان این نشست برای همسو جلوه دادن فضای بین‌المللی با اقدامات ضدایرانی، دست به دامن ربات‌ها و کاربران تقلبی در توییتر شوند و با جوسازی پوشالی چنین القا کنند که مردم جهان خواهان مقابله با ایران هستند و از برگزاری نشست ورشو اظهار رضایت می‌کنند.

در یک مورد از ترندیگ‌های مصنوعی مشخص شد، 14000 توییت که با هشتگ (#vesupportpolandsummit )(ما از نشست لهستان حمایت می‌کنیم) از نشست ورشو حمایت کرده بودند تنها توسط 8 اکانت منتشر شده است.


بنظر می‌رسد مقامات آمریکایی طی سالهای گذشته در سراشیبی انزوا قرار گرفته‌اند و اقتداری که ادعایش را دارند پشتوانه‌ای جز جوسازی رسانه‌ای ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها