أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۷۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
درد مردم کجای کار رسانه‌های حامی دولت است؟
مقام معظم رهبری: مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند؛ اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس اجتماعی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اگرچه تحریم و گرانی های سرسام آور اخیر باعث کمرنگ شدن حضور مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نشد؛ اما برخی مردم ترجیح دادند در کنار حضور و حمایتشان از جمهوری اسلامی, گلایه های خود را نسبت به گرانی های اخیر، وعده وعیدهای برخی مسئولین در رابطه با رفع تحریم ها، اعتماد به بیگانگان، اشرافیت مسئولین، رانت و فساد را در قالب دست نوشته هایی به صورت پلاکارد اعلام کنند.


برخی از این اعتراض‌ها با واکنش حامیان دولت و ارگانهای اطلاع رسانی آن مواجه شد. روزنامه ایران در شماره امروز خود با استناد به برخی تصاویر پخش شده از پلاکاردهای برخی شهروندان قمی نظیر «ای آن‌که تو عامل گرانی/ تا عید خدا کند نمانی»، جملات رهبر انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به اروپاییان و برخی اعتراض‌ها نسبت به نتایج برجام، این شعارها را تفرقه آمیز خواند.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در همین زمینه نوشت: "یک گروه تازه تاسیس به نام «جنبش قیام لله» نوشته‌هائی را روی کاغذ کارتن علیه مسئولین، میان مردم توزیع کرد" حال آنکه به گواهی تصاویر پخش شده از این تشکل، تمامی دست نوشته های این جوانان سخنانی از امیرالمومنین، امام و رهبری و شهدا حول مبارزه با آمریکا و اسلام آمریکایی، فساد و تبعیض و اشرافیت بوده و هیچ مصداق معینی برای آن تعیین نشده بود!

این روزنامه ها هیچ اشاره ای به عامل این گرانی ها و نتایج سیاست های اقتصادی دولت نکردند و توضیحی پیرامون این که چرا مردم حق اعتراض به وضعیت اقتصادی را ندارد و این حق را باید از آنها سلب کرد ندادند!

با توجه به کلی گویی غالب این اعتراض‌ها و عدم ذکر مصداق، اگر مقصر این گرانی ها، حاصل سیاست و عملکرد شخص یا اشخاصی غیر از دولتمردان هستند؛ چه نیازی به گلایه و تفرقه آمیز خواندن این جملات اعتراضی بود!؟

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز با اشاره به برخی از این شعارها در قم ادعا کرد که "این چند پلاکارد به صورت یک اندازه و با یک فونت خاص نوشته شده بود که نشان از برنامه‌ریزی این عده اندک داشت." آرمان مایل نیست و شاید هم نمی خواهد به فیلم بنری که دیروز برای ثبت دل نوشته های مردم در خیابان حجتیه تعبیه شده بود؛ و به علت تحریر گلایه های مردمی در مور گرانی کالاها و صف های عریض طویل گوشت و مرغ بر روی این پارچه به سرعت توسط شهرداری قم برداشته شد؛ اشاره ای کند.

در ادامه تصاویری از برخی از پلاکاردهای مورد اشاره در متن را مشاهده می کنید.

side

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها