يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۷۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل ستاد دیه همدان با بیان اینکه امروز یکی از همسران شهدا پس از اجابت نذرش با حضور در ستاد دیه یک نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را از آزاد کرد گفت: از ابتدای سال تاکنون 217 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.
به گزارش پایگاه 598، یدالله روحانی‌منش با بیان اینکه از ابتدای بهمن امسال بیش از 30 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند اظهار کرد: امروز یکی از همسران شهدا پس از اجابت نذرش با حضور در ستاد دیه یک نفر زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته با مساعدت خیّرین 10 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند گفت: از ابتدای سال تاکنون 217 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند که از این تعداد هشت پرونده مربوط به دیه، 180 پرونده مالی، 25 پرونده مهریه و چهار پرونده مربوط به نفقه است.

مدیرعامل ستاد دیه همدان با بیان اینکه  از 217 نفر زندانی آزاد شده 12 نفر خانم و بقیه آقا هستند گفت: کل بدهی 217 نفر رهایافته از بند، 16 میلیارد و 388 میلیون تومان بود که از این رقم 9 میلیارد و 176 میلیون تومان حاصل گذشت شکات، 2 میلیارد و 466 میلیون تومان کمک‌های ستاد دیه و مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تسهیلات در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده زندانیان به دلیل جرائم مالی در بند هستند یادآور شد: در حال حاضر 391 نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد که 10 نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند و بدهی برخی از این افراد تا 400 میلیون تومان است.

روحانی‌منش  بیان کرد: ستاد دیه استان در سال‌های اخیر با ارتباط‌گیری، تعامل و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه قضایی، اجرایی و موسسات خیریه اقدامات سازنده‌ای در جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران از جمله مشاوره به طرفین دعوا از طریق کمیته‌های صلح و سازش، اخذ گذشت از شکات، پرداخت تسهیلات و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مساعدت و همکاری به عمل آورده است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته نیز چند تن از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک مالی خانواده شهدا از زندان آزاد شدند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها