يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۷۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اختتامیه جشنواره هنر مقاومت/
در آستانه چهارمین سالگرد شهادت «محمدهادی ذوالفقاری» از مادر این شهید مدافع حرم در پنجمین جشنواره هنر مقاومت تجلیل به عمل آمد.
به گزارش پایگاه 598، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر مقاومت عصر امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن) با حضور هنرمندان، مدیران و مسئولین لشکری و کشوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آمد که در ۵ بخش عبارتند از: 

* نقاشی دیجیتال
امیرمهدی گل‌محمدی، حسن جعفری نیا، علیرضا ذاکری، حسین صافی

* کارتون
محمد افلاک، محمود نظری، مهدی عزیزی، مهناز یزدانی

* گرافیک متحرک
افروز قلی‌زاده، ایوب حسین سنگی، احمد تاجی، سجاد بنکدار

* طراحی صنعتی
جهانگیر حسین‌پور، رضا آقایی، فرهنگ ماهرانی، مصطفی معمی وند

* تصویرسازی
سعیده نصرتی فرد، مجید صابری نژاد، مرضیه صادقی، منصوره محمدی

در ادامه مراسم، امیر عباسی از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت کوتاهی پرداخت، سپس با حضور حسن عباسی، مهران رجبی، مسعود نجابتی و غلامعلی طاهری، از مادر شهید مدافع حرم  «محمدهادی ذوالفقاری» تجلیل به عمل آمد. وی در ۲۶ بهمن ۹۳ در سامرا به فیض شهادت نائل آمد. 

*** ۳ موج هنر پس از انقلاب اسلامی 

سپس حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین هم در سخنان کوتاهی گفت: موج هنر اول انقلاب، یک هنر چپ، توده‌ای، مارکسیستی و سوسیالیستی بود.

وی افزود: موج دوم هنر جمهوری اسلامی، موج راست لیبرالیستی بود. پس از دو دهه از ترویج این موج، امروز ابتذال و فشن شو و حیات لاکچری (حدیث نفس) را در موسیقی، سینما، اثر گرافیکی و... ‌شاهد هستیم.
عباسی ادامه داد: اما موج سوم که بخش‌هایی از آن را امروز و در جشنواره‌های فیلم مقاومت و عمار دیده‌ایم، موج جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هنری که انسان در فطرتش دارد، هنر خودفروشی است. حال برخی خود را به لایک و دیگران می‌فروشند، برخی خودشان را به خدا! این نوع دوم را در برخی آثار نمایشگاه این جشنواره می‌بینیم.
عباسی گفت: می‌توان ادعا کرد بیشترین همراهی هنر با انقلاب اسلامی را هنرهای تجسمی داشته است. امیدواریم هنر انقلاب اسلامی در پنجمین دهه آن به منصه ظهور برسد.

*** تقدیر از رسانه‌های فعال در جشنواره

در ادامه از رسانه‌های فعال در جشنواره تقدیر به عمل آمد. 
در بخش رسانه‌های مکتوب از روزنامه‌های جام‌جم، وطن امروز و صبح نو تقدیر شدند.
در رسانه‌های برخط از خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایکنا تقدیر شد.
در بخش رسانه‌های برتر هم از روزنامه کیهان، خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری صداوسیما تجلیل شد.

در پایان، برگزیدگان ۵ بخش دیگر جشنواره به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند:

*پوستر

صادق صانعی، محبوبه و منصوره جوادی پور، محمدرضا صارمی، محمود بازدار

* تبلیغات شهری

خدیجه احمدی، سمیه صاحبی، علیرضا میرزایی، محمد شکیبا

* تایپوگرافی

اسماعیلی خدابنده، حسین ونکی، حمید قربانپور، زینب ربانی خواه

*عکس

احمد تاجی، جاوید نیکپور، حامد ملک‌پور، نسرین عباسی

* پرچم و کتیبه

امین احمدی، آزاده قربانی، حسین شیرازی، مهدی دقیقی

در این بخش از طرف هیأت هنر و موکب به خواهران جوادی پور و سادات موسوی جوایزی را اهدا کرد. همچنین از دو شرکت‌کننده خردسال هم تجلیل به عمل آمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها