أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۲۸۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه ضعف و بی‌حسی پاهایم، درمان مشخصی ندارد، گفت: نمایندگی ولایت فقیه، امانت و مسئولیت بسیار سنگینی است و اگر من نتوانم دِینَم را ادا کنم، باید یک فرد جوان‌تری عهده‌دار این مسئولیت شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در چند روز اخیر، شایعات گسترده‌ای پیرامون نماینده ولی‌فقیه در خوزستان منتشر شد که بخش عمده‌ای از این شایعات از سوی رسانه‌های بیگانه منتشر شده بود.

شایعه‌ای مبنی بر فوت آیت الله موسوی جزایری! اما این خبر به‌سرعت توسط رسانه‌های داخلی از جمله «خبرگزاری حوزه» تکذیب شد.

از آنجا که آیت الله موسوی جزایری، در سفری تبلیغی-ارشادی در انگلیس به سر می‌برند، شایعه‌ای دیگر در صدر اخبار و شایعات قرار گرفت و تعداد بسیار زیادی از رسانه‌ها و البته صفحات فضای مجازی اعلام کردند که این سفر نه برای تبلیغ که درمانی بوده است.

پس از تکذیبیه دفتر امام جمعه اهواز و اعلام این خبر که آیت الله موسوی جزایری به‌زودی از سفر باز خواهند گشت و خود پاسخ‌گوی سؤالات و ابهامات خواهند بود، اکثر رسانه‌ها به سکوتی مبهم فرو رفتند.

سر انجام آیت الله موسوی جزایری به ایران بازگشت و طی سفری به قم و زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در پاسخ به سؤال رسانه‌ها، سفر خود به انگلیس را تبلیغی اعلام کرده و بیان کرد: وقتی به انگلیس رفتم در چند شهر سخنرانی کردم. در یکی از شهرهای انگلیس به علت بیماری که داشتم فقط یک‌بار در مطب پزشک معاینه شدم و اصلاً در هیچ بیمارستانی در انگلیس بستری نشدم.

وی همچنین اعلام کرد که در خطبه‌های نماز جمعه، نسبت به این موضوع توضیحاتی را بیان خواهم کرد.

این گفتگوی کوتاه امام جمعه اهواز، تقریباً شبهات اولیه را بر طرف کرد، اما مردم همچنان منتظر توضیحات تکمیلی ایشان در نماز جمعه بودند که نهایتاً امروز در خطبه‌های نماز، تمامی شبهات بر طرف شد.

احتمال کناره‌گیری از امامت جمعه

اما آیت الله موسوی جزایری امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز، علاوه بر رفع شبهات مردم، نکات و مطالبی را بیان کردند که دل‌ها را غمگین و همگان را به تعجب وا داشت! «احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی!»

وی با بیان اینکه نمی‌توانم بیماری خود را از دیگران پنهان کنم، گفت: به دلیل کهولت سن، ضعف، سستی و بی‌حسی در پاهایم ایجاد شده است که انجام برخی کارها از جمله ایستاده نماز خواندن را برایم مشکل ساز کرده است.

ضعف و بی‌حسی پاهایم درمان مشخصی ندارد

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه تشخیص پزشکان این است که ضعف و بی‌حسی پاهایم، درمان مشخصی ندارد، ادامه داد: برای امامت جمعه، باید نیم ساعت ایستاده خطبه خواند و پس از آن هم نماز را اقامه کرد، اما من با ضعف و بی‌حسی که در پاهایم ایجاد شده، تقریباً توان این کار را ندارم، البته تا آنجا که بتوانیم، می‌کوشیم و ادامه می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: ما باید به تکلیف و اصول شرعی در خصوص عبادات و قرائت نماز عمل کنیم،‌من خیلی خودم را کنترل می‌کنم که هنگام اقامه نماز بر روی زمین نیفتم.

امام جمعه اهواز، با اشاره به آیه «وَ مَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ»، تصریح کرد: وقتی که‌ عمر انسان زیاد می‌شود به طور طبیعی قوای انسانی تحلیل می‌رود؛ ما هم نیز از این قاعده مستثنی نیستیم! تا آنجایی که بتوانم ادامه می‌دهم اگر هم در کسوت امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه، نتوانم ادامه دهم، نوکر و خدمتگزار شما خواهم بود.

تا آنجا که بتوانم در خدمت مردم و رهبری خواهم بود

آیت الله موسوی جزایری، خدمت به مردم را عبادت دانست و با بیان اینکه تقویت رهبر و خدمتگزاری به ولایت فقیه، خدمت و تقویت اسلام است، اظهارداشت: من با خدای خود عهد کرده ام تا نفس دارم در خدمت مردم و آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، به کار و راه خود ادامه دهم.

کار تخصصی بنده تربیت طلاب است

وی با بیان اینکه کار تخصصی بنده، تربیت طلاب و خدمتگزاری به طلاب است، گفت: همه این‌ها را انجام می‌دهم و تا آنجا هم که بتوانم برای نظام و انقلاب خدمت می‌کنم.

اگر نتوانستم در مسئولیت نمایندگی ولی‌فقیه باشم، فرد جوان‌تری باید عهده‌دار این مسئولیت شود

وی در پایان، گفت: شما مردم باید بدانید که نمایندگی ولایت فقیه، امانت و مسئولیت بسیار سنگینی است و اگر من نتوانم دِینم را ادا کنم باید یک فرد جوان‌تری بیاید و این کار را انجام دهد. إن شاءالله خداوند غیر از خیر و صلاح چیزی پیش نمی‌آورد، چراکه نیت ما خیر بوده و مطمئن هستیم که خدا هم خیر پیش می‌آورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها