يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۹۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
زمان ثبت‌نام شرکت در مراسم اعتکاف رجبیّه بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598، زمان ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف مسجد جامع آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز شده و ظرفیت درنظر گرفته شده برای اعتکاف رجبیه امسال آستان 300 نفر است. 

این ثبت‌نام صرفاً به صورت اینترنتی است و امکان ثبت‌نام حضوری وجود ندارد. شما علاقه‌مندان می‌توانید با مراجعه نشانی www.abdulazim.com اقدامات لازم را جهت ثبت‌نام انجام دهید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 51225512 و 51225513 تماس بگیرید.

این مراسم ویژه برادران است و در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 29 اسفندماه 97 الی 2 فروردین ماه 98 مصادف با 13 و 14 و 15 ماه رجب در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعیه مندرج در سایت آستان، از آنجا که شرط معتکف شدن، برخورداری از شرایط لازم برای روزه گرفتن است، افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند (اعم از مسافرین و بیماران)، مجاز به ثبت‌نام نیستند. دریافت مبلغ 80 هزار تومان بابت بخشی از هزینه غذای مراسم اعتکاف صورت می‌گیرد. توزیع کارت ورود به مسجد در تاریخ 97/12/28 ساعت 22 در صحن مصلی، جنب موزه، سالن اندیشه جوان انجام می‌شود.

رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت اعتکاف ماه رجب فرمودند: «رجب، ماه صفا دادن به دل و طراوت بخشیدن به جان است؛ ماه توسل، خشوع، ذکر، توبه، خودسازى و پرداختن به زنگارهاى دل و زدودن سیاهى‌ها و تلخى‌ها از جان است. دعاى ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب، همه وسیله‌اى است براى این ‌که ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوتى ببخشیم؛ سیاهى‌ها، تاریکى‌ها و گرفتارى‌ها را از خود دور کنیم و خودمان را روشن سازیم. این فرصت بزرگى است براى ما؛ به‌خصوص براى کسانى که توفیق پیدا مى‌کنند در این ایام اعتکاف کنند». (28/ 5/ 1384)

منبع:تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها