يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۲۹۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، این پروژه از جمله پروژه‌های صنعت پالایش نفت کشور است که در راستای افزایش ظرفیت بنزین، تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز در پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه افزایش تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی و حفظ و صیانت از محیط زیست است، گفت: با بهره برداری از این پروژه ملی، ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس به ۱۲ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۵ و ظرفیت تولید نفت گاز به ۱۵ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۴ می‌رسد.

هاشم نامور افزود: با این پروژه و بهبود کیفیت بنزین تولیدی، میزان گوگرد آن از حدود ppm 400 به کمتر از ppm10 کاهش و عدد اکتان آن نیز بر اساس استاندارد تعریف شده ارتقا یافت و کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه نیز با کاهش میزان گوگرد از حدود ۱۰ هزار ppm به کمتر از ppm 50، مطابق با استانداردهای جهانی ارتقا یافت.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد و مستمر، ارتقا سطح دانش و تجربه نیروی انسانی، ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی در عرصه رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، حرکت به سمت خودکفایی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب که تمامی عملیات اجرایی این پروژه با همکاری کارشناسان، متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی صورت گرفته است، اظهار کرد: برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس ۶۰ میلیون نفر - ساعت کار اجرایی صورت گرفته است.

نامور با اشاره به اینکه کار راه اندازی این پروژه از سوی کارکنان و متخصصان متعهد و مسئولیت پذیر پالایشگاه بندرعباس به صورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه حادثه اجرا شد گفت: در این پروژه ملی برای ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

 

وی بیان کرد: در این طرح، واحدهای مهمی مانند تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت گاز و تصفیه نفتای سبک و سنگین، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب ترش و بازیافت گوگرد و همچنین واحدهای جانبی مانند ۱۷ دستگاه مخزن ذخیره فرآورده‌های نفتی، آب شیرین کن، واحد تولید نیتروژن، سه دستگاه مشعل گازهای مازاد، واحد جامد سازی گوگرد، یک دستگاه توربین گازی مولد برق ۴۲ مگاواتی احداث شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز، واحد جدید بنزین سازی آن شامل سه بخش اصلی تصفیه نفتای سنگین، اکتان افزا و احیا کاتالیست و همچنین بخش تصفیه هیدروژنی نفتای سبک واحد ایزومریزاسیون با حضور رئیس جمهور در اسفند سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

نامور افزود: در سال گذشته با بهره برداری از فاز نخست این پروژه، روزانه چهار میلیون لیتر بنزین به ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس افزوده شد و ظرفیت کلی تولید بنزین در این پالایشگاه به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها