يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۰۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
طرح استیضاح رئیس جمهور گفت: تا این لحظه طرح استیضاح رئیس جمهور از 20 امضا گذشته است.البته ما عجله ای نداریم چراکه امضاها رو به ازدیاد است.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری طرح استیضاح رئیس جمهور در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین اخبار از این طرح اظهار داشت: استیضاح به حول و قوه الهی به قوت پیش می رود و امضاها به آن در افزایش است. هرچند ما اصرار نمی کنیم بلکه متقاضیان این طرح را امضا می کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته تعداد دیگری از نمیندگان این طرح را امضا کردند، افزود: تا این لحظه طرح استیضاح رئیس جمهور از 20 امضا گذشته است.البته ما عجله ای نداریم چراکه امضاها رو به ازدیاد است.

ذوالنوری در پاسخ به این سوال که برخی اصلاح طلبان امضای دیگر نمایندگان اصلاح طلب را در پای این طرح تکذیب کرده اند، گفت: آقای کواکبیان روز گذشته این حرف را مطرح کردند که هیچ یک از اصلاح طلبان استیضاح آقای رئیس جمهور را امضا نمی کنند، هیچ کس نمی گوید که بیایند و امضا کنند. این بحث جناحی نیست بلکه بحث مشکلات معیشت و سفره مردم، قاچاق و گوشت 130 هزار تومانی مطرح است.
طرح استیضاح رئیس جمهور تصریحخ کرد: اگر کسی می خواهد تبعات کار آقای رئیس جمهور را به گردن بگیرد امضا نکند اما اگر کسی معترض است و ایراد دارد اسیتضاح یعنی طلب توضیح، یعنی مواخذه، یعنی آقای رئیس جمهور بیاید و توضیح دهد. اگر توضیحات آقای رئیس جمهور قانع کننده بود مجلس قانع می شود اما اگر قانع نشد باتوجه به 14 محوری که این استیضاح دارد این عدم اقناع نمایندگان مشعر بر بی کفایتی آقای رئیس جمهور است پس علی القاعده بی کفایتی وی رای آورده و در نتیجه مراحل قانونی عزل وی طی خواهد شد.

ذوالنوری یادآور شد: ما باید با مردم باشیم و درد آنها را بفهمیم. باید آنچه که در متن جامعه می گذرد را لمس کنیم. امروز معیشت مردم مشکل دارد و معتقد هستیم ریشه همه این مشکلات دولت و شخص آقای رئیس جمهور است و می شد این مشکلات را حل کرد.

وی تاکید کرد: اگر استیضاح به حد نصاب رسید و آقای رئیس جمهور به مجلس تشریف آورد ما از تریبونی که مردم قضاوت کنند توضیح می دهیم که سستی، کسالت، ضعف، کوتاهی و کم کاری و در برخی موارد تعمد باعث شد که وضع مملکت این شود.
طرح استیضاح رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: لذا رئیس جمهور باید پاسخ دهد و مردم هم شعور سیاسی دارند و در صورت شنیدن حرف استیضاح کنندگان و آقای رئیس جمهور به قضاوت می نشینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها