امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۳۱۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
کارشناسان دویچه‌وله:
رسانه‌های بیگانه می‌کوشند تا در ایران به چهره‌های مشهور هنری ورزشی مرجعیت سیاسی و اجتماعی ببخشند و با سوءاستفاده از روحیات و سطح دغدغه‌مندی این قشر، به اهداف مد نظر خود برسند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، "دویچه وله" رسانه دولتی آلمان، در بخش فارسی خود نقش چهره‌های موسوم به "سلبریتی" در کُنش‌های سیاسی ـ اجتماعی را با دو فعال فمینیسیت مقیم خارج از کشور به بحث گذاشت.

«آزاده دواچی» در این باره بر تلقی استفاده ابزاری از چهره‌های مشهور هنری ورزشی صحه گذاشت و گفت: کنش‌گران مدنی باید از پتانسیل سلبریتی‌ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند. مثل اتفاقی که در ماجرای اعتراض به محدودیت ورود زنان به استادیوم فوتبال افتاد و از ظرفیت سلبریتی‌ها به‌خوبی استفاده شد!

اما در سوی مقابل، «محبوبه عباسقلی‌زاده» سطح توقع از سلبریتی‌ها را تقلیل داد و اظهار داشت: ورود سلبریتی‌ها به عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی تا جایی که محدود به فعالیت‌هایی از قبیل جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان یا امدادرسانی به مثلا قربانیان اسیدپاشی یا موارد مشابه باشد مفید است؛ اما به‌محض اینکه دامنه این حرکت‌ها گسترده‌تر شود و در قالب‌های دیگری روی دهد، می‌تواند منجر به حذف جامعه‌مدنی شود.

وی ادامه داد: اگر سلبریتی‌ها رهبری حرکت‌های اجتماعی را در دست بگیرند، این می‌تواند "خطرناک" باشد. سلبریتی داخل کشور ریشه‌هایش مشخص است، اما سلبریتی خارج از کشور اصلا معلوم نیست در چه شرایطی، توسط چه گروه سیاسی و با چه پروژه‌ای ظهور کرده و مردم را در شبکه های اجتماعی به یک حرکت فراخوان می‌دهد؟!

عباسقلی‌زاده همچنین با تأکید مجدد بر سوءاستفاده خارج‌نشینان از سلبریتی‌ها، خاطرنشان ساخت: در ایران جامعه مدنی وجود دارد، اما به‌خاطر اهداف سیاسی سلبریتی‌هایی که به‌خصوص در خارج از کشور هستند، صدای جامعه‌مدنی خفه می‌شود.

گفتنی است رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه از جمله همین دویچه وله، بیشترین تلاش را به خرج می‌دهند تا در ایران به چهره‌های مشهور هنری ورزشی مرجعیت سیاسی و اجتماعی ببخشند و با سوءاستفاده از روحیات و سطح دغدغه‌مندی این قشر، به اهداف مد نظر خود برسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها