يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیرهها و قبیلهها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامیترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریدهایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونهگون/انس و شناخت تا که به هم آورید بار/ بیشک بود زجمع شما آنعزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زانرو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار
آمارهای رسمی از این حکایت دارد که تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص در بهمنماه سال جاری نسبت به همین ماه در سال گذشته) در گروه گوشت قرمز و سفید به ۹۲.۴ درصد رسیده و تورم ۱۲ ماهه در این بخش حدود ۴۰ درصد بوده است. همچنین تورم نقطه به نقطه در گوشت قرمز و گوشت ماهیان ۹۲.۷ و تورم سالانه تا مرز ۴۰ درصد بود. از سوی دیگر در گروه ماهیها و صدفداران نیز تورم ۹۰ درصدی نقطه به نقطه و بیش از ۴۰ درصدی سالانه قابل توجه است.
بر این اساس خانوارهای ایرانی در بهمنماه سال جاری حدود ۹۰ درصد بیشتر از همین ماه در سال گذشته برای خرید گروه گوشتها هزینه کردهاند.
در سایر گروههای خوراکی نیز تورم عمدتاً رو به رشد بوده به طوری که در نان و غلات ۲۸.۱ درصد، سبزیجات ۷۲.۹، دخانیات ۱۳۶.۳ «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوختها» ۲۳.۳، حمل و نقل ۴۲.۵، مبلمان و لوازم خانگی ۷۴ و در ارتباطات ۳۶ درصد تورم اعلام شده است.
اما در مجموع در گروه خوراکیها و آشامیدنیها تورم نقطه به نقطه ۴۲.۳ گزارش شده است. این در حالی است که طبق گزارش مرکز آمار تورم سالانه در بهمنماه به بیش از ۲۳ درصد رسیده که حدود سه درصد در مقایسه با دیماه افزایش دارد.