أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۳۲۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
قالیباف:
محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای مسجد اصفهانک گفت که مشکل گشا و راه حل دست مردم است و همیشه مردم گره از مشکلات باز کرده‌اند اما امروز در مسائل اقتصادی مردم را حذف کرده‌ایم.
به گزارش پایگاه 598، مراسم یادواره شهدا و ایثارگران گردان ۱۱۴ امام حسین (ع) و مسجد جامع اصفهانک و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور بسیجیان و مردم منطقه ۱۴ با سخنرانی محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در این مراسم قالیباف با بیان اینکه همه ما بر این باوریم که هرچه امروز داریم به برکت خون شهدا و امام شهداست، اظهار کرد: بنابراین وظیفه ما در بعد الهی و انسانی این است که در برابر این لطفی که در روزهای سخت شهدا و ایثارگران و جانبازان که جان شان را برای خدا دادند، باید قدرشناس باشیم. لذا تا زنده‌ایم باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و قدر این نعمت بزرگ را دانسته و شکرگذار باشیم. شکر این نعمت هم جز این نیست که این مسیر که راه سعادت دنیوی و اخروی مان است را ادامه دهیم. اگر لحظه‌ای غفلت کنیم هم مدیون شهدا و امام شهداییم و هم زندگی مان از برکت و صفا صمیمیت فاصله می گیرد.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه شاهد حضور پرشور مردم که برای اسلام، خون شهدا و عهدی که بین خود و خدا بسته اند و به میدان آمدند، بودیم. باید دست این ملت را که با هر دین و گرایش و سلیقه نشان دادند پای اسلام و عزت کشورشان ایستاده اند، بوسید که هرگز دشمن را شاد نمی کنند و این فهم مردم که با وجود مشکلات مسائل را از هم تفکیک کرده و به میدان آمده اند، قابل ستایش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز افتخارات بزرگی از جمله عزت و استقلال در کشور داریم. امنیت امروز کشور ما به برکت مجاهدت همین شهدا در حالی از امنیت کامل برخوردار است که کشورهای اروپایی و آمریکایی دارای چنین شرایطی نیستند و آتشی که افروخته اند دامن خودشان را گرفته است.در شهر و روستا که نگاه کنیم با همه فشارها و حوادث و دشمنی هایی که با انقلاب ما شد که یکی از آنها برای سقوط یک حکومت کافی بود، اتفاقات خوبی افتاده است.

قالیباف با اشاره به ترورها در اوایل انقلاب و تحریم ها گفت: وقتی ما بخواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم با سختی‌هایی مواجهیم اما با وجود همه این مشکلات خدمات خوبی در حوزه زیرساخت ها شکل گرفته اما در کنار این افتخارات متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که باعث آزردگی خاطر و غصه همه می‌شود. تلخ تر آن زمانی است که بعضی مشکلاتی که در حوزه مسائل معیشتی است را به انقلاب و ارزش‌هایی که برای شان جان داده ایم نسبت می‌دهند و یا می‌گویند اگر ما با آمریکا دشمنی نکنیم این مشکلات را نخواهیم داشت. سختی و تلخی این حرف ها بیشتر از خود مشکلات است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این نابسامانی های حوزه معیشتی ریشه در مسیر انقلاب و اسلام و حرکت در مبارزه با ظلم ندارد. حتی ریشه در تحریم‌ها هم ندارد بلکه ریشه اصلی آن در ناکارآمدی و ضعف مدیریت است. این‌ها غیر قابل تحمل است و نباید آنها را به گردن آمریکا انداخت.

فرمانده لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما به دنبال دشمن تراشی نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر فکر کنیم که دشمنانی که قریب به یک قرن به کشورمان خیانت کرده اند، دشمنانی که از عصر مشروطه تا ۲۸ مرداد و تا شکل گیری انقلاب و کودتاها و تحریم ها و فشارهای بعد از انقلاب به ما خیانت کرده‌اند، ممکن است بیایند و گره از کار ما باز کنند و ما به آنها اعتماد کنیم، سخت در اشتباه هستیم. آنها زمانی گره از مشکلات ما باز می‌کنند که تن به ذلت شان بدهیم و ملت ما هرگز زیر بار ذلت نمی روند. لذا اگر می‌گوییم جهاد ادامه دارد باورمان این است که این انقلاب هم به زندگی مادی مردم توجه دارد و هم زندگی معنوی یعنی هم دین مردم و هم دنیای مردم. هرکه بخواهد دین و دنیای مردم را از هم جدا کند باید بداند این مغایر با باورهای انقلاب ما از ابتدا بوده است.

اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد ضد انقلاب است

وی با بیان اینکه اگر امروز کاری از دست مان بر بیاید باید برای مردم انجام دهیم، گفت: به تعبیر امام راحل که می فرمودند "اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد مصداق عینی ضد انقلاب است" باید گره از کار مردم باز کنیم و اگر این طور نکنیم یعنی ما نمی خواهیم راه شهدا را ادامه‌دهیم.

قالیباف افزود: برخی می‌گویند شهدا برای نان نرفته اند. بله شهدا برای اسلام رفته اند اما اسلام برای زندگی مردم تاکید دارد. این انقلاب که برخواسته از فرهنگ قرآن و اهل بیت است هم دین مردم و هم دنیای مردم را تضمین کرده است. لذا وقتی می‌گوییم مجلس ذکر شهداست و این نعمت بزرگی است شکر این نعمت آن است که وقتی مردم در سختی هستند ما نباید آرام بنشینیم بلکه باید دغدغه این مردم را داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اینکه می بینیم بزرگ مردانی که مقابل دشمن مردانه ایستادند و سرخم نکردند امروز در مقابل زن و فرزندشان بخاطر مشکلات اقتصادی سرشان پایین است شرمنده می‌شویم، تاکید کرد: به دلیل بیکاری و مشکلات برخی جوانان ناگزیرند در سن جوانی هنوز پول توجیبی شان را از والدین بگیرند هم خودشان می‌شکنند و هم پدر و مادرشان. مگر قرار ما در انقلاب این بوده است؟ مسلماً این طور نبوده است. مشکلاتی که امروز می‌بینیم به دلیل نبود امکانات و پول و تحریم نیست. نمی‌گویم تحریم روی کشور اثر ندارد, اثر دارد اما نه اینکه دچار این مشکلات فعلی بشویم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم همان طور که تهدید است فرصت هم ایجاد می کند، گفت: از اول انقلاب ما در تحریم بوده‌ایم البته قبول داریم در ۷،۸ سال اخیر فشارها بیشتر شده است. اما همین ۵،۶ سال قبل در تولید بنزین مشکل داشتیم اما همین چند روز قبل با تلاش بچه هایی که باور انقلابی دارند و معتقدند تحریم برای ما تهدید نیست، پالایشگاه تولید بنزین افتتاح شد و حالا نه تنها مشکلی در تامین بنزین نداریم می‌توانیم صادر هم بکنیم.

فرمانده لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در زمان تحریم دیدیم اگر تکیه بر جوانان و مردم کنیم مشکلات حل می شود اما اگر چشم مان به آن طرف مرزها برای حل مشکلات مان باشد باید مردم هم در صف مرغ و گوشت یخی بایستند.وقتی مرغ و گوشت یخی را هم می آوریم بلد نیستیم توزیع کنیم و می بینیم مردم چقدر دچار مشکل می شوند. دیگر اینها را به حساب انقلاب و دین نگذاریم بلکه شجاعت داشته و بگوییم ضعف مدیریت ما است.

قالیباف با بیان اینکه وقتی کار خوبی انجام می‌شود می‌گوییم ما بودیم اما وقتی خراب می شود حاضر نیستیم مسئولیت بپذیریم و گردن دیگران می‌اندازیم، تصریح کرد: ما با آمریکا مبارزه می‌کنیم و شهید می‌شویم اما زیر بار ذلتش نمی رویم زیرا اسلام به ما اجازه نداده پا روی عزت و استقلال مان بگذاریم. ما نشان دادیم از برخی افراد ملی‌گرایی که مدعی بودند برای خاک وطن همه کاری می کنند ملی‌گرا تر هستیم زیرا آنها وقتی دشمن به خاک وطن شان حمله کرد راضی نشدند یک تیر پرتاب کنند.اما همین بچه مسلمان‌ها در سایه امام (ره) و رهبری برای وطن جان دادند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سزاوار نیست زندگی مردم را در سختی قرار دهیم عنوان کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات این است که به باورهای انقلاب که مبتنی بر سنت‌های الهی لایتغیر است باور داشته باشیم.هرچقدر نسل ها پیش بروند و دنیا بر هر پایه ای بچرخد سنت های الهی لا یتغیرند و مبنای انقلاب ما همین سنت هاست و این اصول همیشه ثابتند.

وی افزود: مشکل گشا و راه حل دست مردم است. این یک شعار نیست بلکه همیشه مردم گره از مشکلات باز کرده‌اند. منافقین وقتی روزی ۳۰،۴۰ نفر را ترور می‌کردند امام فرمودند ما ۳۶ میلیون جمعیت داریم یعنی ۳۶ میلیون عنصر اطلاعاتی داریم, هرکس همسایه اش را بپاید که منافق نباشد؛ همین مردم هم مشکل را حل کردند و منافقین را ناکام گذاشتند.

فرمانده لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس با پرداختن به راه اندازی سامانه ۱۱۰ در نیروی انتظامی اظهار کرد: معتقد بودم مردم دارند به نیروی انتظامی خدمت می کنند که هر وقت مشکلی پیش می‌آید به ما خبر می‌دهند تا برویم.یعنی هم مردم خدمت می‌گیرند هم نیروی انتظامی درست خدمت به مردم می‌کند. در سامانه ۱۳۷ شهرداری هم اتفاقی مشابه افتاد و مردم مشکلات را به ما انتقال می‌دادند, به عنوان مثال می‌گفتند فلان مدیر شما فلان خطا را دارد رسیدگی کنید. اما ما امروز در مسائل اقتصادی مردم را حذف کرده‌ایم. اینکه فکر کنیم ما مدیران می توانیم مشکل را حل کنیم اشتباه است. در اوایل انقلاب همیشه از تعبیر امت در صحنه استفاده می‌شد. امت در صحنه فقط این نیست که روز ۲۲ بهمن به میدان بیایند بلکه در مسائل مدیریتی کشور هم باید در صحنه باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور دست دولت است، گفت: در کنار دو عامل باورهای انقلاب و اعتماد به مردم باید به جوانان هم میدان داد تا مشکلات حل شود. از آغاز انقلاب تاکنون هر تحول مثبتی شکل گرفته توسط جوانان بوده اما امروز به اینها فرصت نمی‌دهیم نه فرصت برابر که اصلاً فرصت نمی‌دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: وضع کشور زمانی که درآمد کشور ۵برابر افزایش یافته بدتر از زمانی است که این شرایط را نداشتیم پس مشکل مدیریت است. مدیریتی که به مردم و جوانان اعتماد نمی‌کند، از باورهای انقلاب فاصله گرفته و بی عرضگی شان را به حساب انقلاب می‌گذارد.

قالیباف تاکید کرد: این مشکلات واقعاً کمرشکن است اما کشور ما توان اداره خودش را به شکل مناسبی که مردم اذیت نشوند با همه فشارهای تحریم هم از جهت مالی و هم منابع انسانی دارد. امیدوارم همه ما مسئولان توجه کنیم کاری نکنیم این مردمی که همیشه برای کشور افتخار آفرینند خیرمان را از خدا نخواهند. ان شالله دعای مردم پشت سر مسئولان باشد و مسئولان هم بدانند عزت دنیوی و اجر اخروی شان در گرو رضایت این مردمی است. امیدوارم محرومانی که همیشه پای انقلاب بودند را به فراموشی نسپاریم و به مردم خدمت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها