يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۲۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
نمایندگان مجلس و کارشناسان تاکید کردند
نمایندگان مجلس و کارشناسان با تاکید بر لزوم عدم تصویب لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کردند: لوایح مرتبط با FATF تکمیل‌کننده پازل تحریم است.
به گزارش پایگاه 598، طلاب حوزه علمیه تهران طی نامه‌ای به رئیس‌و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار عدم تأیید لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شدند.

در بخشی از این نامه آمده است:«جای تعجب است که با وجود کوله‌باری از آینه‌های عبرت که از اعتماد به غرب در دست است، بعضی از مسئولان، مصلحت نظام را در ایجاد گرهی جدید بر پیکره انقلاب دیده‌اند».

جریان دیکتاتورمآب!
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با تأکید بر لزوم عدم تصویب لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با تصویب این دو لایحه، حجم و دقت هوشمندانه برای فشار به ایران زیادتر خواهد شد و همه روزنه‌هایی که برای تنفس اقتصاد ایران وجود دارد، مسدود خواهد شد و بار اقتصادی و روانی آن باز بر ملت ایران تحمیل شود.

حاجی دلیگانی افزود: یک جریانی در مجلس تلاش کرد تا عوارض پیوستن به این دو کنوانسیون (CFT و پالرمو) را از ذهن و نگاه نمایندگان پنهان کند و این جریان اجازه نداد تا اطلاعات صحیح به برخی نمایندگان برسد و با این کار خود با روشنگری در این خصوص مخالفت کردند.

به گزارش فارس، وی در ادامه گفت: این جریان همان جریانی است که اکثریت را در مجلس در اختیار دارد و به دنبال دیکتاتوری در مجلس است و اقلیتی را که در مجلس انقلابی هستند، روز به روز در تنگنا قرار دهند.

کاهش فروش نفت
حجت‌الاسلام محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) گفت: با توجه به مطالعات فراوانی که بنده و سایر اعضای مجمع درباره این لایحه انجام دادیم مصالح پیوستن به پالرمو را بسیار کم و مضر آن را زیاد می‌بینیم.

وی افزود: در نتیجه الحاق به کنوانسیون‌های مرتبط با FAFT ما همین میزان نفتی را هم که به صورت غیررسمی می‌فروشیم نخواهیم توانست به فروش برسانیم و مرتکب خودتحریمی می‌شویم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه اروپایی‌ها از ۱۱ مورد تعهدات خود در برجام به هیچکدام عمل نکرده در حالی که جمهوری اسلامی ایران از ۲۷ مورد به همه آنها عمل کرده است، اظهار داشت: کانال مالی تعریف شده از سوی اروپا بسیار ضعیف و عواید آن برای ایران ناچیز است چرا که فقط غذا و دارو از طریق آن به ایران می‌دهند، در حالی که ما امروز در تولید گندم خودکفا هستیم و در حوزه دارو نیز نیازهای جزیی داریم.

تکمیل‌کننده پازل تحریم
اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد و عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: کنوانسیون‌های CFT و پالرمو تکمیل‌کننده پازل تحریم دشمن هستند.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس نیز با تأکید بر لزوم عدم تصویب لوایح CFT  و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اروپایی‌ها و آمریکا از یک سو ما را تحریم کردند و از سوی دیگر راه‌های برون‌رفت از تحریم‌ها و گره‌گشایی از اقتصاد کشور را هم می‌خواهند بر روی ما ببندند و مسدود کنند.

گودرزی افزود: بدون تردید پیوستن به این کنوانسیون‌ها یعنی خود تحریمی و این عضویت‌ها چیزی جز ندامت و پشیمانی غیرقابل جبران برای ما در بر نخواهد داشت.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برخی‌ها از مشکلات اقتصادی مردم ما سوءاستفاده می‌کنند تا زمینه خواست عمومی برای عضویت در کنوانسیون پالرمو و CFT بتراشند اما واقعیت مسئله این است که کماکان که برجام مشکلی از ما حل نکرد، پالرمو و CFT هم مشکلی از ما حل نخواهد کرد.

اظهارات تهدیدآمیز ظریف!
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه همایش چندجانبه‌گرایی در سیاست خارجی ایران ظرفیت‌ها و راهبردها در پاسخ به سؤالی درخصوص تمدید مهلت ایران از سوی FATF، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوستان ما نگاه کنند و بر اساس واقعیات تصمیم بگیرند، تاکنون می‌گفتند که اتفاقی نمی‌افتد حالا واقعیات را می‌بینند.

ظریف افزود: هر تصمیمی بگیرند ما تبعیت می‌کنیم اما خوب است بدانند که چه آثاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو سال است فرصتی که از اول با آنها توافق کرده بودیم تمام شده است. اینکه آنها چه چیزی گفتند ما خیلی به حرف آنها کاری نداریم ما به ارتباطات کشور خودمان کار داریم.

ظریف در این اظهارنظر کنایه آمیز و همچنین تهدیدآمیز به اعضای مجمع تشخیص مصلحت تذکر داده که براساس واقعیت تصمیم گرفته و هشدار داده است که اعضای مجمع، توجه کنند که تصمیم آنها- در رد لوایح مرتبط با FATF- چه آثاری دارد!

آقای ظریف به جای هشدار و تهدید، باید به این سؤال پاسخ دهند که آن روزی که با اطمینان می‌گفتند که تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام-دی 94- لغو می‌شود و یا آن روزی که مقامات ارشد دولت می‌گفتند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است، آیا این اظهارات براساس واقعیات بود؟!

ظریف به صورت تلویحی، وضعیت اقتصادی امروز را به نپیوستن به FATF ربط داده است، این در حالی است که وضع موجود درحقیقت همان میوه برجام و نتیجه چیدن همه تخم مرغ‌های دولت در سبد برجام است.

ظریف-مهر 97- در صحن علنی مجلس گفته بود که «نه بنده و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات کشور حل شود». وی و دیگر دولتمردان، هم از پذیرش مسئولیت برجام شانه خالی کرده و هم درخصوص عواقب FATF، فرافکنی می‌کنند. با این‌حال مدعی هستند که مجمع تشخیص باید مسئولیت عدم تصویب لوایح مرتبط با FATF را بپذیرد!

FATF و رفع تحریم ها!
مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستلقین مجلس در حاشیه نشست علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فراکسیون متبوعش با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، اظهار داشت: تأکید عراقچی این بود که برای عبور از تحریم‌ها و فشارهای موجود FATF باید تصویب شود.

مقامات ارشد دولت پیش از این تاکید داشتند که تمامی تحریم‌های ضدایرانی از جمله تحریم‌های بانکی و مالی با امضا و اجرای برجام، به یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق. حالا دولتمردان مدعی هستند که برای رفع تحریم‌ها باید FATF تصویب شود! دولتمردان به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که چه تضمینی است که پس از تصویب لوایح مرتبط با FATF بهانه‌های آمریکا تمام شود؟! و چه تضمینی هست که لغو تحریم‌ها به موارد دیگری موکول نشود؟!
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها