يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۲۴۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۵     ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
احسان علیخانی در حالی با الگوگیری از برنامه آمریکایی «گات تلنت»، این بار با برنامه ای جدید پای به خانه های مردم گذاشته که انتقادات نسبت به این برنامه پس از پخش چهارمین قسمت شدت گرفته تا برنامه ساز موفق صداوسیما این بار با چالشی جدی مواجه شود.
به گزارش پایگاه 598، کپی برداری برنامه «عصر جدید» از نمونه آمریکایی آن در روزهای گذشته بارها نقل محافل رسانه ای شده و بسیاری از کارشناسان رویکرد صداوسیما در کپی برداری نعل به نعل از برنامه های شبکه های ماهواره ای را مورد انتقاد قرار داده اند.

 

احسان علیخانی در حالی با الگوگیری از برنامه های آمریکایی «گات تلنت» و «ایکس فاکتور»، این بار با برنامه ای جدید پای به خانه های مردم گذاشته که انتقادات نسبت به این برنامه پس از پخش چهارمین قسمت شدت گرفته تا برنامه ساز موفق صداوسیما این بار با چالشی جدی مواجه شود.

 

اما فارغ از کپی کاری های ظاهری در دکور و روند برنامه، آیتم های پخش شده در این برنامه که به گفته سازندگان «عصر جدید» استعداد های ایران هستند هم واو به واو از نمونه های خارجی کپی کاری شده است.

 

 

به عنوان نمونه، در قسمت اول این برنامه فردی به روی صحنه آمد که توانایی پیش گویی داشته است. سعید فتحی پور که پیش از این نیز در تعدادی دیگر از برنامه های صداوسیما حضور داشته دقیقا مشابه نمونه خارجی این برنامه است که از قضا در نمونه خارجی، شرکت کننده به عنوان برنده نهایی انتخاب شد. اتفاقی که در برنامه «عصر جدید» هم تکرار شده و داروان به تمجید از پیشگویی های شرکت کننده پرداختند.

 

این که شعبده باز برنامه «عصر جدید» بارها در تلویزیون حضور پیدا کرده این بار به عنوان یک استعداد کشف نشده در این برنامه حضور پیدا می کند از جمله تناقضاتی است که با اهداف اعلام شده توسط سازندگان این برنامه در تناقض است.

 

حضور سعید فتحی پور در برنامه های مختلف صداوسیما

 

قسمت چهارم برنامه هم میزبان فردی بود که به گفته خود توانست چند ثانیه ضربان قلب و نبض خود را متوقف کند. نکته جالب توجه آنجاست که نمونه خارجی این نمایش در نوامبر 2012 و در یکی از برنامه های خارجی اجرا شده بود که باز هم نشانی از کپی برداری های بی کیفیت از نمونه های خارجی است.

 

نمایش شب گذشته «عصر جدید»

 

 

نمونه خارجی نمایش در سال 2012

 

بسیاری دیگر از نمایش های به تصویر کشیده شده در این برنامه نیز به صورت کامل از نمونه های خارجی کپی برداری شده تا نشان دهد بر خلاف ادعاهای صورت گرفته سهم ایده ها و استعداد ها در این برنامه بسیار اندک است.

 

اما با وجود تمام انتقادات شاید نکته مثبت «عصر جدید» که می توان آن را به رسالت های سازنندگان برنامه نزدیک دانست حضور استعدادی ناب از خطه جنوب کشور بوده است. ساسان پرکان، نوجوان چابهاری که توانست علیرغم بی توجهی داوران به مراحل بعد راه پیدا کند و از طرفی مورد حمایت سازمان های مربوطه برای تبدیل شدن به قهرمانی کشوری قرا گرفت از جمله استعداد های ناب کشور بود که به دلیلی شرایط جغرافیایی تا کنون کشف نشده بود.

 

 

با این وجود «عصر جدید» تا به امروز زیراکسی بی کیفیت از برنامه های استعداد یابی خارجی است که کاملا در تضاد با ارزش های سبک زندگی جامعه ایرانی اسلامی بوده و استعداد جامعه ایرانی را در حرکات ژانگولر خلاصه می کند!

 

کشف استعداد های ناب جامعه ایرانی که اکثرا در مناطق محروم مورد بی مهری قرار گرفته اند عملی شایسته تحسین بوده و امید است که در آینده برنامه عصر جدید به رسالت های اعلام شده خود نزدیک شود.


جام‌نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها