أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۳۲۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ملک سلمان پادشاه فراموشکار عربستان در نشست شرم الشیخ در سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای خود علیه ایران ۱۰ بار تپق زد و سوژه رسانه‌ها شد.
به گزارش پایگاه 598، رهبران اروپایی و فرستادگانی از ۱۶ کشور عربی روز یکشنبه نخستین نشست عربی- اروپایی خود را در شرم الشیخ مصر برگزار کردند. اولین بار رهبران اروپایی در سپتامبر ۲۰۱۸( شهریور) و در اتریش (در بحبوحه توافق بر سر راه‌هایی به منظور توقف مهاجرت غیرقانونی) بود که مسئله برگزاری نشست در شرم الشیخ را عنوان کردند.

نشست کشورهای عربی- اروپایی از روز یکشنبه و به مدت ۲ روز در شهر شرم‌الشیخ و به میزبانی مصر برگزار شد. سران و نمایندگان ۲۴ کشور اروپایی و ۱۶ کشور عربی از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، تِرزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، ملک سلمان، پادشاه عربستان، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در این نشست حضور داشتند.

پادشاه عربستان که ۴ سال است بزرگترین فاجعه انسانی قرن را در یمن به راه انداخته، در این نشست جمهوری اسلامی ایران را به حمایت تسلیحاتی از انصارالله یمن متهم کرد! به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اولین روز نشست مدعی شد، حوثی‌ها که مورد حمایت ایران قرار دارند، مسئول وضعیت کنونی یمن هستند! او که مرتب تپق می‌زد مدعی شد، عربستان بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی در حمایت از دولت قانونی یمن (دولت مستعفی) تأکید دارد. وی همچنین مدعی شد که انصارالله یمن تاکنون بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک ایرانی به سوی شهرهای عربستان شلیک کرده است!

ملک سلمان با طرح این ادعا که ایران از حوثی ها و دیگر شبه‌نظامیان منطقه حمایت می‌کند و رفتارهای خصمانه و دخالت‌های آشکاری در امور داخلی دیگر کشورها دارد، گفت: «این رفتارهای ایران مستلزم موضعی یکپارچه و بین‌المللی است تا ایران به اصل حسن همجواری و دیگر معاهدات بین‌المللی پایبند باشد و برنامه هسته‌ای و بالستیک خود را متوقف کند.»

لکنت زبان ملک سلمان
نکته قابل توجه در سخنرانی پادشاه سلمان این بود که وی ۱۰ بار دچار فراموشی شد. وی که به آلزایمر شدیدی مبتلاست، به‌اشتباه خواستار تشکیل کشور فلسطین بر اساس «مرزهای سال ۱۹۳۷» شد! او در سخنرانی مکتوب خود به جای مرزهای سال ۱۹۶۷ نیز به‌اشتباه عدد ۱۹۳۷ را قرائت کرد. ملک سلمان ۸۳ ساله در سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای خود، ۱۰ بار لکنت زبان گرفت.پادشاه سعودی پس از آن مجبور شد در این اجلاس شرکت کند که برگزارکنندگان خواستار مشارکت نکردن ولیعهد سعودی به علت دست داشتن او در جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، شده بودند.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها