أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۳۳۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
در اینکه آقای روحانی و ایضاً محمدجواد ظریف بر پذیرش FATF اصرار دارند و داشتند هیچ شکی نیست. اما نکته اینجاست که این دو نفر اتفاقاتی در داخل کشور را به عدم پذیرش لوایح مالی غرب از سوی ایران ربط می‌دهند که در نگاه عقلانی و تحلیلی هیچ ارتباط وثیقی مابین آنها یافت نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، رئیس‌جمهور روحانی، روز سه‌شنبه گذشته در بخشی از صحبت‌های خود در پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی درباره علت گرانی گوشت گفته است: «در دو سه هفته گذشته در نقل و انتقال مشکلی پیش آمد و مشکل گوشت ایجاد شد. ۹۰ درصد گوشت ما از داخل تأمین می‌شود، اما همان ۱۰ درصد وقتی نمی‌آید در بازار تأثیر می‌گذارد. گوشت به گمرک رسیده بود اما سیستم بانکی نمی‌تواند مشکل را حل کرده و آن را ترخیص کند. می‌گویند دولت چه بی انصاف است. در حالی که یک شرکت خصوصی گوشت را وارد کرده بود و مشکل مالی‌اش باید حل می‌شد.»

به گزارش اعتمادآنلاین، او در ادامه با بیان اینکه واقعیات را به مردم نمی‌گویند تصریح می‌کند: تا مشکلی پیش می‌آید می‌گویند مدیریت دولت. آیا مدیریت دولت مشکل ایجاد کرده است؟ چرا امروز فردا می‌کنید؟ تصمیم گیر در کشور یا دولت است یا مجلس یا رهبری، رهبری چندین بار به من گفته‌اند با این لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند.دولت هم که لایحه را داده، مجلس آن را تصویب کرده است. پس چه کسی مخالف است؟ می‌خواهید چه کار کنید؟

*در اینکه آقای روحانی و ایضاً محمدجواد ظریف بر پذیرش FATF اصرار دارند و داشتند هیچ شکی نیست.

اما نکته اینجاست که این دو نفر اتفاقاتی در داخل کشور را به عدم پذیرش لوایح مالی غرب از سوی ایران ربط می‌دهند که در نگاه عقلانی و تحلیلی هیچ ارتباط وثیقی مابین آنها یافت نمی‌شود.

و البته بگذریم از اینکه برخی معتقدند گرانی‌ها و خرابکاری‌های اقتصادی عمدی است تا معیشت مردم به گروگان گرفته شود و نظام مجبور به تسلیم در مقابل لوایح مالی شود.

در اشاره به استدلال عجیب آقای روحانی برای گرانی قیمت گوشت قرمز بیان چند نکته ضروریست:

یکم: اگر واقعاً مشکل قیمت گوشت به دلیل کمبود ۱۰ درصد از میزان کل مصرف مردم است پس چرا قیمت گوشت به میزان ۱۰۰ درصد رشد کرده است؟

دوم: ایران اسلامی از زمان اختراع FATF هیچ عضویتی در این معاهده نداشته است.

چه شده که به یکباره و در دولت آقای روحانی و ظرف همین چند روز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت گوشت هستیم؟!

احتمال خرابکاری عمدی در این مسئله بیشتر است یا نقش FATF؟

سوم: فرض بر اینکه تمام حرف‌های آقای روحانی درست باشد.

آیا دولت جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال مبارزه همیشگی با تحریم‌های ۱۰۰ درصدی یاد نگرفته که اگر در جایی با کمبود ۱۰ درصدی گوشت قرمز مواجه شد؛ هرچه سریع‌تر آن‌را به روشی دیگر جبران کند؟

گزاره‌ای که بعید است پاسخ دولت به آن «خیر» باشد.

و چهارم: مجدداً فرض می‌کنیم تمام حرف‌های آقای روحانی درست باشد.
در این صورت برای گرانی ۱۰۰ درصدی مسکن، گرانی کاهو، گرانی‌های یک‌شبه خودروی پراید و گرانی شیر و لبنیات که هیچ ربطی به خارج از مرز و علی‌الخصوص FATF ندارند، باید شنوای چه توجیهی باشیم؟!

پیش از روحانی، احمد شیرزاد، دیگر فعال اصلاح‌طلب و از حامیان روحانی نیز در اظهاراتی مدعی شده بود که اگر FATF نباشد گوشت هم نیست.

برخی محافل تحلیلی از این می‌گویند که ستاد جریان سیاسی خاص با سیاه‌نمایی از اوضاع کشور، ایجاد خرابکاری اقتصادی و گروگان‌گرفتن معیشت مردم، قصد ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور را دارد.

عناصر ستاد جریان سیاسی خاص که خود مسبب وضع موجود هستند بارها اشاره کرده‌اند که در سال ۹۸، کشور شاهد اتفاقاتی خواهد بود!

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها