يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۳۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
پاسخ مستدل و مستند به ادعای جدید روحانی؛
حسن روحانی دیروز در مجمع عمومی بانک مرکزی ادعای عجیبی مطرح کرده اند مبنی بر اینکه: «رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند» نویسنده این سطور با توجه به سیره عملی و نظرات علنی رهبر معظم انقلاب، چنین روایتی از ایشان را بر خلاف تصریحات بیان شده از سوی معظم له می داند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن روحانی دیروز در مجمع عمومی بانک مرکزی ادعای عجیبی مطرح کرده اند مبنی بر اینکه: «رهبری چند بار به من گفتند که با لوایح چهارگانه مخالفتی ندارند» نویسنده این سطور با توجه به سیره عملی و نظرات علنی رهبر معظم انقلاب، چنین روایتی از ایشان را بر خلاف تصریحات بیان شده از سوی معظم له می داند.

متاسفانه در طول سال های گذشته بارها در برابر مواضع صريح، شفاف و روشن امام خامنه اي، عده اي از روي دلسوزي و گاه از سر حیله و نیرنگ، عَلَم تفسير به رأي و تحليل هاي من درآوردي را بلند کرده اند و با ایجاد «ترديد» درخصوص مطالبه ایشان، اهداف خود را پیش برده اند. اين روش نادرست در مواجهه با مطالبات رهبر معظم انقلاب، سبب شده تا در مواقعي ايشان، نسبت به این رفتارها واکنش اعتراضي نشان دهند.

خاطره ای از واکنش رهبر انقلاب به این نقل قول ها
اولین ماه سال 94 بود، وقتی دولتمردان در شیپور پیروزی توافق لوزان می دمیدند، رهبر معظم انقلاب در 20 فروردین و دقیقا در روز تولد صدیقه طاهره در دیدار با مداحان اهل بیت (ع) خطاب به دولت و تیم مذاکره کننده اعلام کردند تا «فکت شیت» یا همان جزئیات توافق صورت گرفته در توافق لوزان را برای آگاهی خواص و مردم منتشر کنند. با وجود صراحت مطالبه رهبری انقلاب، تیم مذاکره کننده اما دائما امروز و فردا می کرد و از انتشار آن سرباز می زد.

اردیبهشت ماه بود و هنوز دولت حاضر به انتشار جزئیات مذاکرات هسته ای نشده بود که بنده در مجلس به یکی از ژنرال های فراکسیون اصولگرایان گفتم: چرا شما نسبت به این مطالبه رهبری انقلاب سکوت کرده اید و از دولت انتشار جزئیات توافق لوزان را مطالبه نمی کنید؟ گفتم شاید رهبر انقلاب قصدی دارند که تکمیل پازل آن به انتشار جزئیات مذاکرات مرتبط می شود و ما باید با مطالبه قانونی خود، دولت را مجبور به اجرای این دستور کنیم.

این همکار محترم و عضو موثر فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به من ادعا کرد که نیازی به این مطالبه نیست و انتشار فکث شیت منتفی شده است. در توضیح آن هم گفت: در روزهای اخیر رییس جمهور دیداری با رهبر انقلاب داشته اند و بعد از بیان دلایل شان برای عدم انتشار «فکت شیت مذاکرات» رهبر انقلاب هم انتشار آن را لازم ندانسته اند!

به این دوست محترم گفتم که این بر خلاف سیره رفتاری رهبر انقلاب و بر خلاف عقل است که ایشان مطالبه ای را علنی مطرح کنند ولی خصوصی آن را تغییر دهند! اما دوستمان بر این نقل قول دولتی ها تاکید داشت و این نقل را مورد تایید دفتر رهبری می دانست!

پس از چند روز توفیق شرکت در نماز جماعت امام خامنه ای نصیبم شد. پس از اقامه نماز، فرصتی فراهم آمد، خدمت رهبر معظم انقلاب گفتم که ما به عنوان سرباز ایشان، در مجلس شورای اسلامی، تمام تلاشمان این است که مواضع خود را بر اساس نظرات و مواضع علنی ایشان تنظیم کنیم.

حضرت آقا با محبت فرمودند که مواضع علنی و خصوصی ایشان یکی است. گفتم که تردیدی در این نداریم اما برخی دوستان موجّه ادعا می کنند که برخی مطالبات علنی شما در جلسات خصوصی به تناسب اطلاعاتی که توسط مقامات داده می شود، تغییر می کند.

رهبر انقلاب با اخم و تندی این ادعا را رد کردند و فرمودند: غیرممکن است که بنده علنی نکته ای را بگویم و خصوصی آن را تغییر دهم. البته نذکرات زیادی به مسئولان محترم به صورت غیر علنی داده می شود یا مطالباتی مطرح می شود که صلاح نیست علنی شود...


مواضع علنی و خصوصی رهبری یکی است
حدود یک هفته بعد، دیدار سالانه نمایندگان مجلس نهم با امام خامنه ای بود. ایشان در این دیدار به این مساله مهم این طور اشاره کردند:

«آخرین مطلب هم این است که در مورد مسائل هسته ای، مواضع، همان چیزهایی است که ما علناً اظهار کردیم، همان چیزی که گفته ایم. البتّه بعضی چیزها هست که انسان اینها را در علن اظهار نمی کند، به طور خصوصی اظهار می کند - مواردی از این قبیل هست؛ همه حرف ها [را نمی شود علناً گفت]؛ «لَیسَ کلُّ ما یعلَم یقال» - لکن آن چیزهایی که علناً گفته شده، دقیقاً همان چیزهایی است که به مسئولین هم همان ها گفته شده؛ هم زباناً گفته شده، هم کتباً گفته شده.» (6 خرداد 94)

متاسفانه در موضوع مهم بررسی و تصویب برجام نیز شاهد انتشار چنین نقل قول هایی بودیم که بعضا ناشی از برداشت های شخصی برخی افراد از مواضع رهبری بود. جالب اینجاست که در همین موارد نیز امام خامنه ای بارها و بارها منطق بیان نظراتشان، انتساب این مواضع به خود را رد کرده اند از جمله در دیدار با مسئولین فرمودند:

«آنچه بنده اینجا در این جلسه یا در جلسات عمومی می گویم، عیناً همان حرف هایی است که در جلسات خصوصی به مسئولین، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران می گویم. این خطّ تبلیغی‌ای که دیدیم و می‌بینیم دنبال می کنند که بعضی از خطّ قرمزهایی که رسماً اعلام می شود، در جلسات خصوصی از آنها صرف‌نظر می شود، حرف خلاف واقع و دروغی است. آنچه ما اینجا به شما می گوییم یا در جلسات عمومی می گوییم، عیناً همان حرف هایی است که به دوستان، به مسئولین، به هیئت مذاکره‌کننده، همان ها را بیان می کنیم؛ حرف ها یکی است.» (2 تیر 94)

با این همه شاید عده ای استدلال کنند که رهبر انقلاب بنا بر مصالحی، در مقطعی موضع علنی خود را به صورت درِگوشی اصلاح کنند. آیا بعید است؟ قطعا چنین رفتاری همانطور که ایشان خود بر آن تأکید کرده اند، به دلیل تبعات منفی آن، از طرف رهبری نه جایز است و نه شایسته؛ کما اینکه ایشان خود به این موضوع اینطور اشاره می کنند:

«مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می کند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست.

اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام می شود؛ همینی است که من صریحاً اعلام می کنم... نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام می کند، وجود داشته باشد.» (31 مرداد 89)

بنابر این ضمن یادآوری به رییس جمهور محترم که از عمل گناه کبیره «انتساب خلاف واقع به رهبر معظم انقلاب» دست بردارند، برای ملت ایران و مسئولانی که در خط ولایت حرکت می کنند، نقل قول آقای روحانی هیچ اعتباری ندارد بلکه  این بیانات صریح و علنی رهبر معظم انقلاب در باره لوایح چهارگانه شما ملاک است که ایشان در جمع نمایندگان مجلس دهم فرمودند:

«بنده هم در مورد همین چیزهایی (کنوانسیون هایی) که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلّاً خودش قانون بگذراند. فرض کنیم [موضوع] مبارزه‌ی با تروریسم یا با پولشویی است؛ خیلی خب، مجلس شورای اسلامی یک مجلس رشید و عاقل و بالغی است و پشتوانه‌های کاریِ خیلی خوبی هم دارد؛ بنشینند یک قانون بگذرانند؛ این قانون، قانون مبارزه‌ با پولشویی است، هیچ مشکلی هم ندارد، شرایط زیادی‌ای هم ندارد و همان کاری که خود شماها می خواهید بکنید، در این قانون مندرج است؛ این مهم است. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمی دانیم تَه آن چیست یا حتّی می دانیم که مشکلاتی هم دارد، به‌خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم.» (30 خرداد 97)

* منبع: کانال حمید رسایی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها