يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۴۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
بدنبال انتشار ویدیوی درگیری فرهاد مجیدی با پلیس راهور؛
ایجاد جو روانی علیه ماموران پلیس پیش از این چندین‌بار توسط افرادی همچون ترانه علیدوستی صورت گرفته بود اما مورد پیگیری مقامات انتظامی و قضایی واقع نشد؛ اگر ترانه علیدوستی بخاطر دروغ بستن به نیروی‌ انتظامی و تخریب چهره پلیس بازخواست شده بود اینک فرهاد مجیدی جرأت نداشت در برابر قانون بایستد و فیلم درگیری با مامور پلیس را با افتخار در اینستاگرامش منتشر کند.
سرویس فرهنگی پایگاه خبری 598-وحید عزیزی؛ روز گذشته فرهاد مجیدی با انتشار ویدیوی درگیری‌اش با یکی از مامورین گشت پلیس راهور، موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی بوجود آورد.


آنگونه که معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرده است، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال با سرعت غیرمجاز در بزرگراه مدرس درحال حرکت بوده است، در همین راستا مأمور راهور ضمن متوقف نمودن خودروی این بازیکن از وی درخواست مدارک شناسایی می‌کند، اما وی ادعا می‌کند هیچیک از مدارک شناسایی خود اعم از بیمه نامه، گواهینامه، کارت ماشین و… را همراه ندارد.

طبق ویدیویی که از درگیری فرهاد مجیدی با پلیس راهور منتشر شده است، این بازیکن در ابتدا سعی می‌کند بواسطه شهرتش، پلیس را از اعمال قانون منصرف کند اما مامور پلیس بدون درنظر گرفتن شهرت فرد متخلف، خودروی او را به پارکینگ منتقل می‌کند.



در اثنای درگیری فرهاد مجیدی با پلیس راهور، سخنانی رد و بدل می‌شود که می‌بایست در بستر اجتماعی مورد تحلیل قرار گیرد؛ بازیکن سابق استقلال خود را طلبکار می‌داند و مامور پلیس را بخاطر انجام تست الکل ملامت می‌کند؛ مجیدی که با سرعت 130 کیلومتر در حال رانندگی بوده و دوربین‌های پلیس پلاک خودروی وی را ثبت کرده‌اند ادعا می‌کند سرعتش کمتر از 80 کیلومتر بوده است؛ از طرفی این بازیکن سرشناس با انتشار فیلم درگیری خود با مامور گشت راهور سعی می‌کند هوادارانش را علیه نیروی پلیس بشوراند.

خودبرتربینی فرهاد مجیدی و عصبانیت وی از  برخورد قانونی پلیس، نشان از آن دارد که بخشی از سلبریتی‌ها بواسطه شهرت و محبوبتی که در بین مردم کسب کرده‌اند، خود را برتر از مردم عادی تلقی می‌کنند و معتقدند نهادهای قانونی باید برای آنان امتیازات ویژه قائل شود؛ این تلقی اشتباه باعث می‌شود سلبریتی‌ها در هنگام مواجه با "قانون" دچار واکنش‌های پرخاشگرانه شوند و تمکین کردن از مقررات برای آنان سنگین افتد.

موضوع دیگری که در اتفاق اخیر باید مورد توجه قرار گیرد، تلاش فرهاد مجیدی برای سوءاستفاده از فضای مجازی و جوسازی روانی علیه نیروهای انتظامی است؛ اقدامی که پیش از این چندین‌بار توسط افرادی همچون ترانه علیدوستی انجام شده بود اما مورد پیگیری مقامات انتظامی و قضایی قرار نگرفته بود؛ اگر ترانه علیدوستی بخاطر دروغ بستن به نیروی‌های انتظامی و تخریب چهره پلیس بازخواست شده بود اینک فرهاد مجیدی جرأت نداشت در برابر قانون بایستد و فیلم درگیری با مامور پلیس را با افتخار در اینستاگرامش منتشر کند.

در دیگر کشورهای جهان نیروهای پلیس در اجرای قانون بین افراد مختلف تمایز قائل نمی‌شوند و این عدالت رفتاری برای همگان امری پذیرفته‌شده است؛ وقتی برخورد پرخاشگرانه فرهاد مجیدی را با چهره‌های فوتبالی در دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که سلبریتی های غیرایرانی خودشان را در سطح مردم عادی می‌بینند و در روابط روزمره‌ی خود توقعات فراقانونی ندارند؛ این درحالی است که سلبریتی‌های ایرانی وقتی به شهرت می‌رسند، قانون‌گریزی به جزئی جدانشدنی از زندگی آنان تبدیل می‌شود.

در ادامه ویدیویی را می‌بینید که راجر فدرر تنیسور مشهور سوئیسی قصد ورود به رختکن ورزشگاه ملبورن را دارد اما بدلیل نداشتن آی.دی کارت با ممانعت مامور حراست مواجه می‌شود، در نهایت راجر فدرر با کمال احترام منتظر می‌ماند تا یکی از اعضای تیمش به این محل وارد شود و بتواند به سالن برود.  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها