يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۴۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
نمایندگی مجلس شورای اسلامی امروز مصوب کردند که نمایندگی پس از ۳ دوره متوالی ممنوع است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که 3 دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

حسین امیری خامکانی به عنوان طراح پیشنهادی در این خصوص عنوان کرد: همچنان که به دلیل گردش نخبگان، فرد در مورد ریاست جمهوری نمی‌توان بیش از دو دوره کاندیدا شود، پیشنهاد می‌شود که نمایندگان مجلس نیز پس از 3 دوره متوالی نتوانند کاندیدا شوند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون عدم به کارگیری بازنشستگان که با هدف تجربه‌سازی، نخبه‌پروری و نیروسازی در مجلس تصویب و در جامعه استقبال شد، ما را به این نتیجه می‌رساند که برای مجلس هم همین اهداف در نظر گرفته شود.

شادمهر کاظم زاده در مخالفت با این پیشنهاد گفت: باید اجازه دهیم مردم خود انتخاب کنند که چه کسی را به عنوان نماینده به مجلس بفرستند.

محمدرضا تابش در موافقت با این پیشنهاد توضیح داد: اگرچه تجربه و تخصص در کار نمایندگی مجلس بسیار مهم است ولی ما که برای میدان دادن به جوانان قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردیم، باید در قوه مقننه نیز چنین عزمی را جزم کنیم تا راه برای جوانان متخصص، شایسته و آگاه به علم روز باز شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مردم طالب ادامه خدمت فردی که 3 دوره نماینده بوده، بودند، بعد از یک دوره استراحت وی، می‌توانند مجدداً به او رای دهند.

بر اساس این گزارش دولت با این پیشنهاد موافقت و کمیسیون با این استدلال که این امر با قانون مغایرت دارد، نسبت به آن مخالفت کرد.

گفتنی است نمایندگان با 134 رای موافق، 95 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در جلسه با این پیشنهاد موافقت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها