يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۴۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
حتما برای شما سوال شده است که برای اینکه سفر خوبی داشته باشید باید از چه قطارهایی برای سفر خود استفاده کنید به همین خاطر باید در مورد قطارهایی که در ایران برای سفر مناسب هستند اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید سفر خوبی در ایران بین شهرا داشته باشید.

انسان ها سالیانه سفرهای زیادی را انجام میدهند که با اهداف مختلفی صورت میپذیرد که میتواند هدف از سفر صرفا سفری تفریحی برای بازدید از جاذبه های گردشگری باشد و یا سفری زیارتی باشد و یا برای انجام کاری دست به سفر زده شود. در این بین از انواع وسایل نقلیه که برای سفر وجود دارند میتوان به قطارهای مسافربری اشاره کرد.

لذا میخواهیم در این مقاله درباره ی قطارهای مسافربری موجود در ایران و امکانات آن ها صحبت کنیم تا بتوانید با انتخاب هوشمندانه ی قطار سفر راحتی داشته باشید. در ادامه با مقاله یبهترین قطارهایی که در ایران و تایلند مورد استفاده قرار میگیرندصحبت خواهیم کرد.

محبوب ترین نوع قطار در کشور قطارهای 4 تخته هستند. این نوع قطارها به دلیل اندازه ی مناسب کوپه ها انتخاب بسیاری از افراد برای سفرهای شخصی شان است. از شرکت های حمل و نقل ریلی که قطارهای 4 تخته دارند میتوان به قطارهای غزال، خلیج فارس، سیمرغ، پلورسبز و فدک اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

قطار 4 تخته غزال

این قطار کوپه ای امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مناسب، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، سیستم صوتی و... را دارا است. هم چنین هر واگن این قطار شامل 9 کوپه است و هر کوپه دارای 4 تخت است لذا واگن های این قطار فضای کافی برای افراد در اختیارشان قرار میدهد. نا گفنه نماند که نوعی از این قطار در کشور تایلند نیز استفاده می شود.

استفاده از این قطار برای سفرهای بین شهری کاملا مناسب می باشد و می توانید یک سفر بدون نگرانی و استرس و سفری کاملا امن را با این قطارهای بسیار مدرن داشته باشید به همین خاطر برای سفرهای شما این قطار را پیشنهاد می کنیم که یکی از بهترین قطارها می باشد.

قطار 4 تخته خلیج فارس

این قطار در رده ی سوم بهترین قطارهای ایران قرار میگیرد که از نظر کیفیت فنی واگن ها و کوپه ها مناسب است و دارای امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مناسب و سیستم صوتی، دستشویی فرنگی وایرانی است.همچنین می توانید از وب سایت مستر بلیط برای خرید بلیط استفاد کنید.

قطار 4 تخته سیمرغ

این قطار دارای 8 کوپه ی 4 تخته است که در دو مدل همراه با پذیرایی و بدون پذیرایی میتوانید رزرو کنید. هم چنین در این قطار کنسول های بازی وجود دارد که با پرداخت هزینه میتوانید از آن ها استفاده کنید.

قطار 4 تخته طوس

در کنار استفاده از قطار برای سفرهای بین شهری می توانید با استفاده از بلیط اتوبوسبه شهر مقصد خود سفر کنید. این قطارها دارای 9 واگن است که در هر واگن 6 کوپه ی 4 تخته وجود دارد. از جمله امکانات این قطار میتوان به عایق حرارتی و صوتی هر کوپه اشاره کرد که آرامشی نسبی را برای مسافران به ارمغان می آورد.

قطار 4 تخته پلور سبز

این قطارها از جدیدترین قطارهای ساخت داخل هستند که دارای 10 واگن و هر واگن دارای کوپه های 4 تخته است. از مزایای این قطار میتوان به تنظیم سیستم تهویه و هم چنین کم بودن لرزش ها در حین حرکت قطار اشاره کرد.

قطار 4 تخته سبز

این قطارها را میتوان از جمله قطارهای لوکس کشور در نظر گرفت که دارای امکانات بیشتری نسبت به سایر قطارهای مسافربری ایران هستند. این قطارها دارای8 کوپه ی 4 نفری هستند. خوب است بدانید که این قطارها لزوما سبزرنگ نیستند!

قطار لوکس 4 نفره

این قطار در دو مدل 36 نفری و 32 نفری در هر کوپه است که امکانات مشابهی دارند فقط این که در مدل 8 کوپه ای فضای بیشتری برای مسافران وجود دارد و بلیط آن قیمت بالاتری دارد.

قطارهای اتوبوسی

این قطارها برای جابه جایی بین شهرها با فاصله کوتاه و یا شهرهایی است که تردد مسافر بین آن ها زیاد است. به عنوان مثال در ایران از این نوع قطارها برای مسیر تهران مشهد استفاده میکند. این نوع از قطارها دارای فضا و سرعت بیشتری نسبت به سایر قطارها هستند. این قطارها کوپه ای نیستند.

قطار اتوبوسی پردیس

این قطار یکی از قطارهای پر سرعت ایران به شمار میرود که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت میتواند مسیر تهران تا مشهد را در عرض 8 ساعت طی کند. هم چنین این قطار در هر واگن به طور جداگانه دارای موتور است که این امر باعث افزایش سرعت و کاهش لرزش ها شده است.

منبع: http://tours-thailand.ir


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها