يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۵۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی، با برگزاری نخستین همایش انتخاباتی، رسما وارد رقابت‌های سیاسی برای مقابله با دونالد ترامپ شد. او در کارزار مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم رقیبی بسیار جدی برای هیلاری کلینتون بود و در سخنرانی خود، دونالد ترامپ را خطرناک خوانده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی، با برگزاری نخستین همایش انتخاباتی، رسما وارد رقابت‌های سیاسی برای مقابله با دونالد ترامپ شد. او در کارزار مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶ هم رقیبی بسیار جدی برای هیلاری کلینتون بود و در سخنرانی خود، دونالد ترامپ را خطرناک خوانده است.

آقای سندرز در سخنرانی روز شنبه (دوم مارس) وعده داد، یک "انقلاب سیاسی" به راه بیندازد و در مقابل آنچه "طمع‌کاری نظام سرمایه‌داری" خوانده بایستد.

برنی سندرز که امروز در بروکلین نیویورک میان هوادارنش ظاهر شد، دونالد ترامپ را خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ معاصر آمریکا خواند.

او که اکنون ۷۷ سال دارد در جریان رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ مغلوب هیلاری کلینتون شد. اما کمی بعد معلوم شد که دبیرخانه و کمیته ملی حزب دموکرات، بر خلاف مقررات این حزب، جانب هیلاری کلینتون را گرفته بودند. رسوایی که به استعفای دبیر حزب دموکرات و دلخوری هزاران هوادار برنی سندرز انجامید.

«برنی سندرز» رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد/ سندرز: ترامپ خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است!

او این بار باید با شمار بسیار بیشتری از نامزدهای دموکرات رقابت کند، ولی همزمان به علت شهرت و خیل بزرگ هوادارانش شانس زیادی برای پیروزی در رقابت های درون حزب دموکرات دارد.

بیشتر بخوانید 

بیش از ده چهره دموکرات از جمله سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست؛ سناتور کوری بوکر از ایالت نیوجرسی، سناتور کمیلا هریس از ایالت نیویورک و جولیان کسترو، شهردار سن آنتونیو در تگزاس تاکنون رسما وارد صحنه رقابت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شده‌اند.

آقای سندرز که از ایالت ورمونت در شمال‌شرقی آمریکا به مجلس سنا راه یافته امروز در سخنرانی آغازین کمپین خود وعده «وحدت ملی» داد و گفت، اگر به قدرت برسد، نقش میلیاردرهای طماع در نابسامانی‌های آمریکا را هدف خواهد گرفت.

  • افزایش حداقل دستمزدها
  • اصلاح گسترده قوانین مهاجرت به طوری که به صدها هزار مهاجر بدون مدرک در داخل ایالات متحده اجازه اقامت داده شود
  • تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و کالج‌ها
  • اصلاح قانون بیمه درمانی و ارایه بیمه همگانی برای همه مردم آمریکا
  • تضمین شغلی از سوی دولت فدرال برای همه آمریکایی‌ها به طوری که امکان کار برای همگان فراهم شود

آقای سندرز همچون سال ۲۰۱۶، مبارزه با "بی عدالتی اقتصادی" را محور کارزار انتخاباتی خود قرار داده و گفته، جنبشی برای کسب «عدالت نژادی، اجتماعی و حتی عدالت محیط ‌زیستی» به راه خواهد انداخت.

هرچند چنین وعده‌هایی صدها هزار تن را جلب کمپین برنی سندرز کرده، در مقابل میلیون‌ها آمریکایی را که تاریخی معنای "سوسیالیسم" را مترادف واژگانی "طاعون و سرطان" شناخته‌اند، نگران کرده، به طوری که برخی رسانه‌های راست‌گرا از هم اکنون به مخاطبان خود هشدار می‌دهند که دموکرات‌های ترقی‌خواهی چون برنی سندرز به دنبال "گرفتن اسلحه" و حتی "همبرگر" آنها هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها