أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۳۵۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: پرونده قطور و سنگینی پیرامون تخلفات حوزه دارو وجود دارد که از سال های قبل که مرحوم آقای فاکر نماینده مشهد رئیس کمیسیون بودند در کمیسیون در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری 598، اکبر ترکی عضو کیمسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت و درمان مبنی بر برخورد با محتکران دارو، اظهار داشت: شکی نیست که در سال های گذشته در روند تولید، توزیع و واردات دارو با مشکلاتی مواجه بوده ایم.


وی افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی و تغییراتی که در حال حاضر در روند تخصیص ارز دولتی به دارو ایجاد شده می طلبد دستگاه های نظارتی، نظارت بیشتری بر تولید،واردات و پخش دارو اعمال کنند.


ترکی با تاکید براینکه مجلس و کمیسیون بهداشت عزمش را برای همراهی با وزیر جدید بهداشت و درمان برای ساماندهی به حوزه دارو جزم کرده است، تصریح کرد: ما از رویکرد دولت برای برخورد با اخلالگران دارویی حمایت می کنیم تا وضعیت دارو در کشور بهتر شود. نباید خواسته های بیش از حد افراد برای منفعت طلبی آنها یکی از اساسی ترین نیازهای مردم در این برهه که دارو و درمان و تجهیزات دارویی است را تحت تاثیر قرار دهد.


عضو کیمسیون بهداشت تاکید کرد: باید دستگاه های مسئول در جریان قرار گیرند که ارز 4200 تومانی در کجا هزینه و چه داروهایی به کشور وارد می شود. این ارز باید به دست بیماران و نیازمندان واقعی برسد و با نظارت دستگاه های متولی دست محتکران دارو کوتاه شود.


ترکی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو بیان داشت: متاسفانه برخی در داخل تلاش دارند با لطایف الحیلی تولید داخلی را تحت تاثیر قرار دهند تا از این طریق شرایط را برای کسانی که منفعت و سود خود را در واردات دارو می دانند فراهم کنند.
عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به بررسی پرونده تخلفات دارویی در کمیسیون اصل 90، اظهار داشت: اخیرا در کمیسیون اصل 90 چندین شکایت در مباحث دارویی داشتیم که در حال بررسی آنها هستیم. همچنین پرونده قطور و سنگینی پیرامون تخلفات حوزه دارو وجود دارد که از سال های قبل که مرحوم آقای فاکر نماینده مشهد رئیس کمیسیون بودند و پیگیری ها و دستورات ایشان در پرونده مشهود است در کمیسیون در حال پیگیری است.
ترکی با بیان اینکه این پرونده هنوز در کمیسیون باز است، خاطرنشان کرد: این پرونده بیشتر مربوط به واردات دارو به افراد و شرکت های خاص است و در این زمینه مکاتباتی با وزارت بهداشت، سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی دیگر صورت گرفته که امیداواریم کار بررسی آن هرچه زودتر به پایان برسد.

دانشجو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها