کد خبر: ۴۵۳۶۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
خودکرده را تدبیر نیست؛
خبرگزاری دولتی ایسنا روز گذشته طی گزارشی از زمان واریز یارانه 45 هزار تومانی در تاریخ 20 اسفند خبر داد و پرداختِ پیش از موعد یارانه را "عیدی دولت به مردم" عنوان کرد! نکته قابل تامل اینکه در سال پایانی ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نیز بدلیل شدت گرفتن مشکلات اقتصادی، دولت تصمیم گرفت علاوه بر مبلغ یارانه نقدی، 85 هزارتومان به حساب هر ایرانی واریز نماید؛ اما رئیس‌جمهورِ وقت ضمن اذعان به مشکلات معیشتیِ مردم اعلام کرد: بنده واژه "جبرانی" را در مقایسه با "عیدانه" بیشتر می‌پسندم.
سرویس سیاسی پایگاه 598-وحیدعزیزی؛ خبرگزاری دولتی ایسنا روز گذشته طی گزارشی از زمان واریز یارانه 45 هزار تومانی در تاریخ 20 اسفند خبر داد و پرداختِ پیش از موعد یارانه را "عیدی دولت به مردم" عنوان کرد!


اینکه یک خبرگزاری دولتی بخاطر واریز یارانه 45 هزارتومانی (که حق مردم است و دولت موظف به پرداخت آن می‌باشد) بر سر مردم منت بگذارد و شعور آنان را تا این حد پایین بداند که تصور کند با انتشار این خبر می‌تواند مردم را نسبت به دولت خوشبین نماید با چه استدلالی قابل توجیه است؟

چنانچه در ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفته می‌شد، مبلغ یارانه می‌بایست طی چندگام افزایش یابد اما با گذشت بیش از 8 سال از اجرای طرح هدفمندی و سقوط تاریخی ارزش ریال، یارانه نقدی همچنان 45 هزارتومان باقی مانده است؛ بر مقامات سیاسی دولت پوشیده نیست که در شرایط اقتصادی موجود مبلغ 45 هزارتومانیِ یارانه تقریبا هیچ کمکی به خانوارهای ایرانی نمی‌کند پس چرا خبرگزاری دولتی ایسنا قصد دارد پرداخت این مبلغ ناچیز را برجسته نماید و منتِ آنرا بر سر مردم بگذارد؟

نکته قابل تاملِ دیگر اینکه در سال پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بدلیل شدت گرفتن مشکلات اقتصادی، دولتِ وقت تصمیم گرفت علاوه بر مبلغ 45 هزارتومانِ یارانه نقدی، 85 هزارتومان به حساب هر ایرانی واریز نماید؛ با اینحال در آن زمان رئیس جمهور نه تنها به مردم منت نگذاشت بلکه پرداخت این مبلغ را نوعی "جبرانی دولت به مردم" عنوان کرد.


در این رابطه محمود احمدی‌نژاد طی گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: «بنده واژه "جبرانی" را در مقایسه با "عیدانه" بیشتر می‌پسندم؛ بخش وسیعی از مردم امسال تحت فشار قرار گرفته‌اند و اثر قدرت خرید اضافه‌ای که به وسیله یارانه‌ها برای مردم ایجاد شد، در حال صفر شدن بود، بنابراین دولت جلسات متعددی را برگزار کرد و از طریق منابع هدفمندی، کمکی را در آستانه عید برای مردم در نظر گرفت».

مقایسه دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد با شرایط فعلی نشان از آن دارد که رئیس‌جمهور پیشین کشور به مشکلات معیشتی اذعان داشته و برای حمایت از مردم مبالغی را (اضافه بر یارانه نقدی) به آنان اختصاص می‌داده اما حاضر نبوده کمک‌های نقدی دولت را بهانه‌ای برای منت گذاشتن بر سر مردم قرار دهد با اینحال در دولت فعلی علیرغم اینکه مشکلات معیشتی مردم چندین برابر شده و هیچ مبلغی (علاوه بر یارانه نقدی) به حساب مردم واریز نشده است، رسانه‌های دولتی همین مبلغ 45 هزار تومانی را دستاویزی برای منت گذاشتن بر مردم قرار داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا پیش از این نیز در زمانی که قیمت گوشت به صورت تصاعدی درحال گران شدن بود و دولت توان کنترل بازار را نداشت، طی گزارشی با عنوان "آیا گوشت قرمز سرطان‌زاست" سعی کرد مردم را از خرید گوشت منصرف نماید و به این شکل یاری‌دهنده دولت در کنترل بازار گوشت باشد.


سوءاستفاده رسانه‌ها از اعتماد مردم و تحریف افکار عمومی در راستای اهداف جناحی و سیاسی، در هر هیچ کجای دنیا امری پذیرفته‌شده نیست و هر سازمانی که چنین رویه‌ای در پیش بگیرد با برخورد نهادهای نظارتی مواجه می‌شود و مجبور به پاسخگویی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
۴
۰
زمانی باید می گذشت و وضع اقتصادی وحشتناک امروز باید دیده میشد تا مردم درک کنند که انتخاب اشتباهشان چقدر یک مملکت رو میتواند به فلاکت بیندازد و چهره واقعی تکرار می کنم ها و ... و دو تابعیتی هایی همچون ...نفوذ کرده را مردم به دیده جان و دل ببینند.
پاسخ
علاء
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
۱
۲
احمدی نژاد به خاطر مشاعی ازولایت فاصله گرفت.کفر ایشان عبادت اصلاح طلبها و ... می باشد. باید بر گرددبه ریل ولایت
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
۲
۰
سلام
بررسي و اعلام عمومي كنيد كه
بودجه 97 بر اساس دلار چند تومان بسته شد و اوايل سال رسما" قيمت آنرا چند اعلان كردند و تا چند تومان به ملت فروختند ؟
چرا مجلس هيچ صحبتي از اين اختلاف نمي كند !؟
ممنون
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
۰
۰
عالی بود، دمتون گرم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
۴
۰
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
۱
۰
شماحاضرید وضو بگیرید رو به قبله قسم بخورید نسایی بد است بنظر من دشمنان داخلی و خارجی احمدی نژاد وی را ترور شخصیتی کردند
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
۱
۰
چرا اکثر روسای جمهور ما سرنوشت خوبی ندارند? اشکال کار کجاست؟
حتی اخیرا جلال الدین فارسی گفت اگر رجایی شهید نشده بود در دام بهزاد نبوی سقوط می کرد
اگرچه اولین بار به صراحت محبیان این مطلب را گفت ولی این سئوال خیلی ها است
اینکه چه جریانی پشت قضیه است خدا داند
پاسخ
ح ق
-
۰۹:۳۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
۰
۰
بنام خدا
کاری به مواضع احمدی نژاد نداریم اما اگر به مردم بدبخت و بیچاره مراجعه کنید متوجه می شوید که از احمدی نزاد خاطرات خوشی دارند.دولت او با دولت ... اصلا قابل مقایسه نیست. خدا لعنت کند خائنین به مردمرا!
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
۰
۱
دولت اقای احمد نژاد دولت مردمی بود و با هیچ کس تعارف نداشت ولی باید ولایتی باشد و گرنه ......
پاسخ
کارگر له شده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
۱
۰
خدا پدر ومادر احمدی نژاد را بیامرزد.طی یک هفته در اولین سال رییس جمهوریش در یک هفته مبلغ800هزارتومان سهام ویارانه دریافت کردم.الان با 6سرعائله بزرگسال یبار یک سبد کالا نداد که هیچ منت برسر مردم می گذارند. لعنتی ها.
احمدی نژاد مردمی بود شجاع بود زیر بار غربی نرفت. دولت فعلی آبرو وحیثیت ملت را بر باد داده.
خلاصه کلام قول شرف میدهم اگر احمدی نژاد را بزارند بیاد صد در صد با رای 30میلیونی ریس جمهور خواهد شد. ان شاء الله
چون حامی محرومان- شعارهای انقلاب را زنده کرد/شجاع ونترس بود والسلام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها