يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۶۷۵
زمان انتشار: ۱۶:۳۱     ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
امام‌جمعه حسن‌آباد فشافویه گفت: ماه رجب برای امت من ماه استغفار است، ماه رجب ماه بزرگ خدا است که هیچ ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‌رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از حسن‌آباد فشافویه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی استیری امام‌جمعه این شهر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته حسن‌آباد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، در میان حضور پرشور مردم ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه‌السلام، اظهار داشت: آنچه نزد خداست، جز با «عمل صالح» نمی‌توان رسید و در روز قیامت حسرت کسى بزرگ‌تر و بیشتر است که رفتار عادلانه‌ای را ستایش کند و برخلاف آن سمت‌وسوی دیگر حرکت کند.

امام‌جمعه حسن‌آباد با اشاره به حلول ماه مبارک رجب گفت: ماه مبارک رجب، ماه نزول رحمت الهى و ماه مولود کعبه است، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ماه رجب برای امت من ماه استغفار است، ماه رجب ماه بزرگ خدا است که هیچ ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‌رسد.

استیری با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید بیان داشت: ارزش هر سازمانی به موضوع آن سازمان بستگی دارد؛ بنیاد شهید از این‌ جهت اهمیتش در میان همه سازمان‌ها بیشتر است که مسؤولیتی را به دوش گرفته که خدمتگزار خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان است.

وی ادامه داد: لذا همه وظیفه‌ دارند خانواده معظم شهدا را تکریم کنند و بنیاد شهید هم مسؤولیت این کار را دارد که به‌حمدالله آنچه در توان دارد انجام می‌دهد؛ خود خانواده شهدا هم تلاش کنند حرمت خون شهیدانشان را نگه‌دارند، این خانواده‌ها هم باید مراقب و مواظب باشند چراکه شما بیش از دیگر خانواده‌ها مسؤولیت دارید و وظیفه‌تان سنگین است.
امام‌جمعه حسن‌آباد با اشاره به شعار سال 97 ابراز داشت: باوجود انتظار زیادى که براى تحقق شعار سال‌۹۷ «حمایت از کالاى ایرانى» مى‌رفت، به دلیل برخى تحولات در حوزه اقتصادى کشور و بى‌انگیزگى برخى مسؤولان براى تحقق آن، گام‌هاى اساسى براى آن برداشته نشد.

استیری در پایان با اشاره به مخالفت نمایندگان مجلس با طرح افزایش قیمت سیگار خاطرنشان کرد: چرا برای حل مشکلات معیشتی، تورم و گرانی افسارگسیخته، قاچاق و... تدبیر درستی صورت نمی‌پذیرد اما برای گرانی سیگار نمایندگان مجلس سریعاً ورود می‌کنند و جلو آن را می‌گیرند.

وی افزود: به دخانیات حتی اگر گران هم شود لطمه‌ای وارد نمی‌شود چراکه شاید عده‌ای به خاطر گرانی آن را کنار بگذارند، اما سوال من این است چرا برای حل مشکلات معیشت مردم اقدام انقلابی صورت نمی‌گیرد؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها