يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۶۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید در اظهاراتی گفت: تعرفه‌های آمریکا به اقتصاد چین آسیب زده و به واشنگتن در مذاکرات تجاری با پکن برتری داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، کری کودلاو، رئیس شورای اقتصادی ملی آمریکا اظهار کرد: ما آنها را در مشتمان داریم. از سوی دیگر یک توافق خوب را ترجیح می‌دهیم و هر دو کشور نفع می‌برند.

کودلاو که مفسر سابق شبکه سی ان بی سی است، به آمار اقتصادی اخیر چین اشاره کرد که نشان داد صادرات این کشور به دلار ۲۰.۷ درصد در فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده و پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

در شرایطی که دو کشور امیدوارند و به حل اختلافات تجاری نزدیک شده‌اند، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ گفت: ما به آنها آسیب زدیم. اسناد نسبت به دو هفته پیش پیشرفت بالایی داشته‌اند و به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا نسبت به توافق احتمالی خوش بین است.

کودلاو خاطرنشان کرد ترامپ و شیجین پینگ، رئیس جمهور چین می‌توانند در خصوص اختلاف تجاری فیمابین، ماه جاری یا اوایل ماه آینده در استراحتگاه رئیس جمهور در فلوریدا دیدار کنند.

همزمان با اظهارات کودلاو، ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که وی نسبت به دستیابی به توافق تجاری با چین مطمئن است اما در ادامه افزود: آمریکا با توافق یا بدون آن مشکلی نخواهد داشت.

کودلاو جدی بودن پیام ترامپ که "یا توافق خوبی خواهیم داشت یا توافقی در کار نخواهد بود" را مورد تاکید قرار داد و به خروج ترامپ از مذاکرات هسته‌ای کره شمالی در ویتنام به عنوان نمونه اشاره کرد.

ترامپ و شیجین پینگ دسامبر گذشته بعد از ضیافت شامی که پس از نشست سران گروه جی ۲۰ در آرژانتین برپا شد، توافق کردند هر گونه افزایش تعرفه تا مارس را متوقف کرده و به مذاکراتشان ادامه دهند. ترامپ با اشاره به پیشرفت در مذاکرات، مهلت افزایش تعرفه‌ها از ۱۰ به ۲۵ درصد روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی را تمدید کرده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمریکا تاکنون روی ۲۵۰ میلیارد دلار واردات چین تعرفه وضع کرده است که شامل تعرفه ۲۵ درصدی روی ۵۰ میلیارد دلار واردات و تعرفه ۱۰ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چینی است در حالی که چین تاکنون روی ۱۱۰ میلیارد دلار واردات کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها