يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۷۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
وکیلی:
عضو فراکسیون امید گفت: بهتر بود سال 92 به جای روحانی، عارف را انتخاب می‌کردیم.
به گزارش پایگاه 598، محمدعلی وکیلی که سابقه سخنگوی ستاد روحانی در انتخابات 96 را نیز در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگو با برنامه «رو در رو» اظهار داشت: یکی از علل ورودم به لیست امید (اصلاح‌طلبان) محبت آقای هاشمی رفسنجانی بود، ایشان گفتند که اسم من در لیست حتما باشد.

وی با بیان اینکه «هرکدام از اعضای لیست امید برای تبلیغات در تهران باید 50 میلیون پول می‌دادند اما من این هزینه را ندادم و 100 میلیون هزینه تبلیغات شخصی خودم کردم» افزود: نمایندگان اصلاح‌طلب فعلی در مجلس عصاره جریان اصلاحات هستند. من از اصلاح‌طلبانی که فراکسیون امید را تخریب می‌کنند گلایه دارم اعتماد به نفس فراکسیون امید را با این تخریب‌ها از بین برده‌اند.
 
وکیلی اظهار داشت: هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر اصلاح‌طلبان دیگری غیراز ما نیز داخل مجلس بودند کارنامه بهتری از ما داشتند. وی همچنین گفت: سال 92 بین روحانی و عارف بهتر بود عارف را انتخاب می‌کردیم نه روحانی. عضو فراکسیون امید با بیان اینکه «بزرگترین‌اشکال اصلاح‌طلبان در سال 88 عدم موضع واحد بین سران این جریان بود» اظهار داشت: برخلاف موسوی و کروبی آقایان هاشمی و خاتمی اعتقادی به تقلب در انتخابات نداشتند.

بعد انتخابات 88 در جلسات خصوصی متعددی خدمت آقایان هاشمی و خاتمی رسیدم و شاهد بودم که آقای خاتمی بارها نسبت به بیانیه‌های موسوی و کروبی اعتراض داشت. سال 88 خاتمی از آمدن موسوی ناراحت بود چون بعد آمدن موسوی مجبور به کناره‌گیری شد.

وی همچنین گفته است: تیم مذاکره‌کننده ما نتوانست همه خطوط قرمز رهبر انقلاب را در مذاکرات حفظ کند. برخی فکر می‌کردند اروپا می‌تواند جلوی آمریکا توازن ایجاد کند اما این تلقی غلط بود، شخصا معتقدم باید ایران از برجام خارج شود.
عضو فراکسیون امید گفت: بنده قبل از برجام هم می‌دانستم که طرف مقابل قابل اعتماد نیست. قطعا با پذیرش لوایح چهارگانه مربوط به FATF چیزی بدست نمی‌آوریم جز عدم ضرر.

او همچنین می‌گوید: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خاطر یک قاعده مشخص علیه ایران اعمال نشده که بعد از پذیرش FATF لغو شود. وکیلی معتقد است:‌ اشکال دولت روحانی این است که نگاه کلان به مسایل کشور ندارد و پروژه‌ای کار می‌کند. دولت روحانی پیر، سیر، کند و پروژه‌ای است و تنها حسن‌اش این است که دولت رئیسی نیست(!؟)

وی درباره برخی فعالان سیاسی چنین می‌گوید:
- حسام الدین آشنا فرد بسیار مرموزی است.
- سیده فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی)دختر مظلومی است.
- این حرف محمدرضا خاتمی که گفت ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم حرف بسیار غلطی بود.

منبع: کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها