أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۳۷۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
دفتر آمار ترکیه اعلام کرد اواخر سال گذشته میلادی اقتصاد این کشور وارد رکود شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دفتر آمار ترکیه اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ نسبت به سه ماهه قبل از آن رشد منفی ۲.۴ درصدی را تجربه کرده است.

این در حالی است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ نیز اقتصاد این کشور منفی ۱.۶ درصد رشد داشته است و با توجه به دو دوره متوالی رشد اقتصادی منفی عملا این کشور وارد این رکود شده است.

جنگ تجاری با آمریکا باعث شده ارزش پول ملی این کشورکاهش یافته و هزینه واردات به شدت افزایش یابد.

تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی S. ۴۰۰ از روسیه در کنار اختلاف نظر بر سر نحوه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه در کنار اختلاف نظر درباره نحوه مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین برخورد با کودتاگران سال ۲۰۱۶ ترکیه موضوعاتی است که دو کشور بر سر آن اختلاف نظر دارند.

سال گذشته میلادی ارزش لیر ترکیه ۳۰ درصد در برابر دلار کاهش یافت و همین امر بانک مرکزی این کشور را مجبور کرد نرخ بهره را افزایش داده و در نتیجه هزینه دریافت وام در ترکیه بالا رفت.

در نتیجه آنچه گفته شد فروش خودرو و خانه در این کشور آسیایی اروپایی کاهش یافت و از طرف دیگر فروش تولیدات صنعتی نیز در ترکیه افت قابل توجهی را تجربه کرد.

هم اکنون ترکیه با تورم بالای قیمت‌ها به خصوص قیمت مواد غذایی روبرو بوده و از طرفی با نرخ بالای بیکاری مواجه است.

وزیر اقتصاد ترکیه می‌گوید: شرایط بد اقتصادی پایانی یافته و انتظار داریم تا اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد بازگشت روند رشد مثبت اقتصادی باشیم. اما کارشناسان کپیتال اکونومیکس معتقدند طی سال جاری اقتصاد ترکیه عملکرد ضعیفی را خواهد داشت.

این کارشناسان می‌گویند: شاید عملکرد بد اقتصاد ترکیه پایان یافته باشد، اما ما انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی کشور طی سال جاری منفی ۲.۵ درصد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها