أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۳۷۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
سفر هیئت دولت به گیلان همراه با حاشیه‌های مختلفی در جمع سیاسیون استان بود.
به گزارش پایگاه 598، سفر هیئت دولت به گیلان به عنوان مهمترین مسئله ای بود که در روزهای پایانی هفته گذشته و روزهای ابتدایی هفته جاری در محافل سیاسی گیلان در صدر اخبار قرار گرفت. 

دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با آیت‌الله قربانی

روز چهارشنبه هفته گذشته رئیس‌جمهور به همراه تعدادی از وزرای دولت و به‌منظور بهره‌برداری از راه‌آهن رشت ـ قزوین وارد گیلان شد.

آیت‌الله پروایی تنها نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری بود که از جمع چهار نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری در مراسم استقبال و نشست شورای اداری استان گیلان حضور داشت.

صفحه اینستاگرام آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده سابق ولی‌فقیه در گیلان و یکی از نمایندگان مردم گیلان در خبرگان رهبری نیز با انتشار پستی خبر از دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با وی داد.

انتشار یادداشت نقد و تقدیر استاندار گیلان در روزنامه ایران

استاندار گیلان در پی سفر انتهای هفته گذشته رئیس‌جمهور و هیئت دولت به گیلان با انتشار یادداشتی با اشاره به حضور مردم در ورزشگاه تختی لاهیجان برای استماع سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی گفت: شکوه لبخند ملت، تجلی اعتماد دوباره بر راهی بود که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ بر پیمودن آن عهد بستند.

سالاری در این یادداشت با اشاره به برخی انتقادات مطرح‌شده از سوی منتقدان درباره عملکرد دولت تصریح کرد: ولی مهم‌تر، شکوه این حضور در چنین هنگامه‌ای است که بعضی از مخالفان داخلی دولت که متأسفانه کشور را فدای منافع و بعضاً مطامع خود می‌کنند و سعی دارند با اخلال در خدمات دولت، ولو با استفاده ابزاری و تمسک ظاهری به اعتقادات مردم، برخلاف آموزه‌های دینی و بدیهیات اخلاقی، دروغ، تهمت و افترا را مباح و بلکه واجب تلقی می‌کنند و هم‌نوا با ترامپ و نتانیاهو و سران برخی کشورهای منطقه می‌کوشند از محبوبیت و مقبولیت دولت نزد ملت کم کنند، ولی مردم هوشیار گیلان، ثابت کردند که «به عقب برنمی‌گردند» و باوجود دشواری‌ها، همچنان که در دو انتخابات گذشته، دکتر روحانی و برنامه و سیاست‌های او را برای اداره کشور برگزیدند و آرای بالایی به وی دادند، معتقد به ادامه این مسیر برای اعتلای ایران هستند.

متن کامل یادداشت استاندار گیلان با عنوان «شکوه تجدید عهد با منتخبِ مردم در گیلان» را از اینجا بخوانید.

مخالفت صریح مجمع نمایندگان گیلان با انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی

روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در پاسخ به چالش‌های مطرح شده درباره انتقال آب دریای خزر به فلات ایران ضمن ریختن آب پاکی روی دست دغدغه‌مندان گفت:  دریای خزر، دریای عظیمی است که برخی گمان می‌کنند حوض است و درباره دریای خزر مانند یک حوضچه تصمیم‌گیری می‌کنند گیلان باوجود حجم زیاد آبی که دارد، آب خود را از دیگر استان‌ها تهیه کند، بلکه فلات مرکزی ما نیازمند آب است که ما می‌توانیم با شیرین کردن آب دریای خزر، آب موردنیاز فلات مرکزی ایران را تأمین کنیم.

مجمع نمایندگان گیلان نیز در واکنش به این اظهارات در نامه‌ای رسمی مخالفت خود را اعلام کرد.

ماجرای لنگ کفش پرتابی چه بود؟!

خبری مبنی بر پرتاب لنگه کفش به سمت رئیس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های مختلف  رسمی و غیر رسمی در پی داشت از جمله آن می‌توان به اظهارات پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور خبر جعلی درباره نشست رییس جمهور در گیلان در صفحه توئیت اشاره کرد:

علی‌اصغر احمدی معاون دفتر رئیس‌جمهور نیز در واکنش به انتشار خبر پرتاب لنگ کفش به‌سوی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: من از اول تا آخر این جلسه حضور داشتم و چنین ادعایی دروغ محض است. این ادعا دروغ شاخ‌دار سال ۹۷ محسوب می‌شود.

مشاور جوان استاندار گیلان نیز در واکنش به انتشار این مطلب در فضای مجازی به موضوع برخورد محافظان رئیس‌جمهور با یکی از مردم که به سمت اتومبیل رئیس‌جمهور در حال حرکت بود اشاره کرد و گفت: این دست و پا زدن‌ها یعنی پیام سفر روحانی آشکارا به گوششان رسیده است.

 

 

جمع‌آوری پوسترهای دست‌نویس اعتراضی درباره FATF و پالرمو توسط بخشدار لاهیجان

در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان و سخنرانی در جمع مردم استان در شهرستان لاهیجان، حسینی بخشدار مرکزی لاهیجان اقدام به جمع‌آوری پوسترهای دست‌نویس اعتراضی درباره FATF و پالرمو کرد که با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی و رسانه‌ها مواجه شد.

شاید برخورد عجیب و ضربتی بخشدار لاهیجان در جمع‌آوری پوسترهای انتقادی در قبال حسن اعتماد دولت تدبیرو امید به وی برای تصدی بخشداری لاهیجان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها