أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۳۸۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به برخی شبهات مطرح شده در حوزه سد سازی پاسخ داده است.
اخیراً کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که فردی با نام " سیدمهدی صدرالساداتی" در خصوص سدسازی‌ها توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) شبهات و انتقاداتی را مطرح می کند.
 
روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نسبت به بیان این انتقادات واکنش نشان داده و توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی در قالب اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.

متن این توضیحات بدین شرح است:
"جناب آقای سیدمهدی صدرالساداتی
سلام علیکم
نظر به هجمه‌ها و جوسازی‌های جنابعالی در فضای مجازی در خصوص اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خوب است بدانید:

۱- اگر روزگاری بسیاری از پروژه‌های کوچک و بزرگ کشور توسط بیگانگان انجام می‌شد امروز با افتخار، قرارگاه خاتم با حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی متعهد و متخصص به موتور محرک سازندگی کشور تبدیل شده و حاصل آن اجرای پروژه‌های بزرگی همچون پالایشگاه میعانات ستاره خلیج فارسبه عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، فازهای ۱۵ و ۱۶، فاز ۱۳ و فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با مهندسی تمام‌ایرانی است که کشور را در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید بنزین خودکفا کرده است و اگر امروز در بحبوحه تحریم‌های همه‌جانبه استکبار، صحبتی از تحریم بنزین نیست نتیجه چنین اقداماتی است.

۲- بی‌دلیل نیست که دشمنان نظام با به زبان آوردن نام قرارگاه و سپاه، از سر غیظ و غضب دندان بر هم می‌فشارند زیرا به خوبی می‌دانند که قرارگاه در دل تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده آنان، اجرای بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز، اجرای بیش از ۶۳۰۰ کیلومتر خط انتقال آب، اجرای بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل طویل انتقال آب، اجرای بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، اجرای ۴۰۰۰ کیلومتر راه آهن، اجرای ۲۳ هزار کیلومترشبکه سراسری فیبر نوری، اجرای بیش از ۱۵۰ کیلومتر تونل راه و راه‌آهن و صدها پروژه دیگر را در کشور اجرا کرده است. این در حالی است که هر کدام از این اعداد و ارقام به تنهایی کافی است تا یک مجموعه عمرانی و صنعتی به آن فخر و مباهات کند.

۳- اگر اندکی با محیط پیمانکاری و کارفرمایی جامعه آشنا بودید می‌دانستید که قرارگاه خاتم کارفرمای پروژه‌های در دست اجرای خود نیست بلکه صرفاً پیمانکار پروژه‌هایی است که از طریق وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی به او واگذار می‌شود و این پروژه‌ها پس از سیر مراحل تحقیقاتی و صرف ساعت‌ها مطالعه و کار کارشناسی توسط متخصصان زبده و چیره‌دست و با پشتوانه‌ای انبوه از تجربه، دانش و آینده‌پژوهی به پیمانکار واگذار می‌شود و پیمانکار نیز موظف است در تمام مراحل اجرا از خِرَد جمعی چندین گروه مشاور زبردست بهره ببرد. آنچه در این بین مایه مباهات قرارگاه می‌باشد این است که به زعم کارفرمایان، قرارگاه توانسته یک الگوی شایسته پیمانکاری از نظر «سرعت، کیفیت و هزینه پایین اجرای پروژه» در کشور ایجاد کند.

۴- شما که فعالیت سدسازی قرارگاه را زیر سوال می‌برید باید بدانید که این نهاد انقلابی مفتخر است با مدیریت جهادی خود این صنعت را که روزی در رؤیای دانش مهندسی کشور بود، بومیکند و ساخت ۶۲ سد با ظرفیت ۲۵ میلیارد مترمکعب ذخیره مخزن را در کارنامه خود ثبت نماید که این میزان آب برابر با نیمی از ظرفیت آب پشت سدهای کشور است. حال تصور کنید که با جمعیت روزافزون کشور و توسعه کشاورزی، چنین مهمی اتفاق نمی‌افتاد و یا حجم سیلاب‌های مخرب اخیر با ایجاد این سدها مهار نمی‌شد.

۵- شما که سخنان ابلهانه ترامپ را در مقصر دانستن سپاه در خشکسالی‌های اخیر، سند گفته‌های خود می‌کنید باید بدانید که قرارگاه در طول ۲۹ سال آبادانی کشور از خروج سالانه ۷میلیارد مترمکعب آب از کشور جلوگیری کرده و خود انصاف دهید آیا کسانی که با چنین امر مهمی مخالفند دشمن مردم و توسعه ایران اسلامی هستند یا دوست؟

۶- شما که سعی می‌کنید خود را مدافع عدالت اجتماعی و طرفدار توزیع عادلانه امکانات جلوه دهید باید بدانید که قرارگاه تاکنون بیش از ۳ هزار پروژه در دولت‌های مختلف و در اقصی نقاط کشور اجرا کرده است که یکی از آنها انتقال آب در سال ۹۷ به شهرهای مختلف استان خوزستان بود. این طرح ضربتی به صورت شبانه‌روزی و با صرف ساعت‌ها جوشکاری در تابستان و در دمای ۷۰ درجه داخل لوله‌های انتقال آب و به عشق مردم میهن عزیزمان صورت گرفت و علاوه بر اینکه کشور را از یک التهاب نجات داد باعث شد تا بیش از ۱۶۰۰ شهر و روستای محروم، از نعمت آب شیرین بهره‌مند شوند.

۷- شما که سپاه و قرارگاه را مسبب تشدید ریزگردها می‌دانید اگر با یک جستجوی ساده در فضای وب و یا با مشورت با یک کارشناس، در خصوص منشأ ریزگردهای کشور کسب اطلاع می‌کردید می‌دانستید که منشأ عمده این ریزگردها خارج از مرزهای کشور است و آنچه داخلی است به دلیل کمبود بارش‌های سال‌های اخیر و رشد بیابان‌زایی بوده است. البته این نکته را حتی معاندان سپاه و قرارگاه نیز می‌دانند که این دو مجموعه طی چندسال اخیر اقدامات مهمی در خصوص مهار منشأ داخلی ریزگردها انجام داده‌اند که توسعه پوشش گیاهی منطقه به وسعت ۱۷ هزار هکتار یکی از آن اقدامات است.

۸- اگر شما نمی‌دانید، نخل‌داران و باغداران خوزستان و بخصوص شهرهای آبادان و خرمشهر به خوبی می‌دانند که در بحران آب و خشکسالی اوایل سال ۹۷ که اشک از دیدگان و خون در دل‌ها جاری ساخته بود، متخصصان و کارکنان قرارگاه با تلاش شبانه‌روزی در عرض ۴۵ روز بر روی رودخانه «مارِد» بند انحرافی ایجاد کردند و از نفوذ آب شور دریا به داخل رودخانه بهمنشیر جلوگیری کردند و خنده بر لبان هموطنان آن خطه نشاندند.

۹- شما که امروز در یک سال آبی خوب، برای جلب شهرت و خوشامد عده‌ای معدود، روند سدسازی را در کشور به چالش می‌کشید اگر در سال کم بارش نیز وارد شویم با همین نیت، عدم مدیریت و مهار روان‌آب‌ها و سدهای کم کشور را مورد نکوهش قرار می‌دهید و این در حالی است که تمام دنیا و بخصوص کشورهای مهم منطقه از جمله ترکیه تحت عنوان پروژه «گاپ» خروج آب از کشور خود را به کمترین حد ممکن رسانده‌اند.

۱۰- برادر بزرگوار جناب آقای صدرالساداتی، شاید باز هم این نکته را ندانید که، قرارگاه گرچه افتخارات و رکوردهای فراوانی در کارنامه کاری خود دارد اما آنچه در این بین برای قرارگاه مایه مباهات استاجرای هزاران پروژه محرومیت‌زدایی در شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها و از درآمد حاصل از اجرای همان پروژه‌هاست که برای نمونه می‌توان به احداث صدها کیلومتر راه روستایی، صدها دهنه پل، مدرسه، مسجد، کتابخانه، اماکن ورزشی و… در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد.

۱۱- قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با تکیه بر توان درون‌زای کشور و در مسیر «اقتصاد مقاومتی» و حمایت از کالای ایرانی ضمن به‌کارگیری صدها پیمانکار داخلی توانسته گام مهمی در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی بردارد و این امر باعث شده تا این مجموعه همچون خاری در چشم و استخوانی در گلوی استکبار جهانی باشد.

جناب صدرالساداتی جنابعالی در لباس علم و تقوا قرار دارید و حرف‌های عوامانه زدن و نادیده گرفتن افتخارات فرزندان انقلاب، درخور و شایسته شما نیست. چنین صحبت‌هایی علاوه بر ایجاد دلسردی برای برادران شما در عرصه سازندگی، موجب وهن جایگاه جنابعالی و تشویش افکار عمومی خواهد شد و این یک جفای نابخشودنی است.

امروز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) آمادگی دارد تا به منظور ارتقای سطح اطلاعات شما، زمینه بازدید جنابعالی را از اَبَرپروژه‌های خود فراهم آورد تا با حصول این امر، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی صحیحی از جانب شما در سطح جامعه صورت پذیرد و از این طریق سهمی در سازندگی کشور داشته باشید.

در پایان به این نقل قول از شهید آیت الله دکتر بهشتی اکتفا می‌کنیم که «پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند.»
از آنجا که با بی‌عدالتی کامل در مورد قرارگاه صحبت کرده‌اید قضاوت را به عهده مردم شریف میهن اسلامی می‌گذاریم.
روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)
 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
۱
۰
چرا بجای حمایت از سپاه که دشمنرا به خشم اورده سخنان نابجا میگویید. کمی بصیرت اگر بود بجای انجام اگاهانه یا جاهلانه اراجیف دشمن همکاری کنیم برای رفع نواقص
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها