يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۸۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
رئیس‌ فراکسیون امید گفت این فراکسیون به هیچ دردی نمی‌خورد. عارف همچنین گفته است اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدرضا عارف در نشست با فعالان نشریات دانشجویی و در پاسخ به این سؤال که فراکسیون امید به چه دردی می‌خورد، تصریح کرد: به هیچ دردی نمی‌خورد. کاش من وقت بیشتری داشته باشم تا عملکرد این فراکسیون را تشریح کنم؛ چون در پنج دقیقه نمی‌شود این عملکرد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی با بیان اینکه فراکسیون امید، فراکسیون اکثریت در مجلس نیست و ما در این فراکسیون می‌توانیم روی رای بخشی از نمایندگان حساب کنیم، افزود: در جلسه‌ای که با تشکل‌های دانشجویی داشتیم، آنها مخالف حضور غلامی در وزارت علوم بودند؛ اما اساتیدی که شما هم می‌شناسید همچون فرجی دانا، خانیکی، ظریفیان و توفیقی هم مُصر به این بودند که غلامی تایید شود؛ با این وجود ما در کمیسیون تصمیم گرفتیم که در فراکسیون آتش به اختیار عمل کنیم؛ چون دو جریان تاثیرگذار دانشجویی و اساتید را پیش روی خود داشتیم.

عارف در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد جبهه اصلاحات و به‌ویژه عملکرد آن در زمینه جوانگرایی افزود: در پرونده محیط زیستی‌ها شخصاً دو جلسه با خانواده آنها برگزار کردم و یک جلسه هم در دفتر خود با خانواده‌های آنها داشتم. در هر حال اختلاف نظر جدی در رابطه با فعالیت محیط زیستی‌ها وجود دارد و جریانی می‌گوید این افراد جاسوس هستند و جریانی می‌گوید فعالیت آنها در راستای فعالیت تشکل‌های زیست محیطی است در هر حال هر دو جریان می‌گویند ما با رای دادگاه مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ما از کسانی که برای جبهه اصلاحات هزینه داده‌اند، تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: راهبرد ما در جبهه اصلاحات آرامش است؛ با این وجود معتقدم اگر آرامش نبود در انتخابات ۹۲ و ۹۶ پیروز نمی‌شدیم. در هر حال ما از اصول خود کوتاه نمی‌آییم و محافظه‌کاری نمی‌کنیم.

عارف گفت: این تعبیر که فراکسیون امید در ماجرای انتخاب غلامی به عنوان وزیر علوم به دانشجویان خیانت کرد، نباید از زبان فعالان نشریات دانشجویی جاری شود، معتقدم هیچ نهاد بیرون از دانشگاه نباید در امور دانشگاه دخالت کند.

رئیس فراکسیون امید همچنین با بیان اینکه بنابر نظرسنجی‌ها جبهه اصلاحات به‌دلیل ضعف عملکرد، بخشی از سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است، افزود: حذف قانون اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر و یا عفو عمومی از جمله مواردی هستند که نام بنده را پای آن دیدید؛ اما در مواردی ما اینگونه عمل نمی‌کنیم که کار به اسم فراکسیون امید تمام شود.

عارف در پاسخ به این سؤال که برای رفع حصر چه کرده‌اید، تصریح کرد: در گذشته نیروهای امنیتی در خانه کروبی بودند اما الان او می‌تواند بیرون برود و جلساتی را هم برگزار کند. در هر حال ما پیگیری رفع حصر را مطرح کردیم نه رفع حصر را.

متاسفانه از دیدار عارف با طیف دانشجویی مذکور، خبری مبنی بر گفت‌وگو درباره مشکلات اقتصادی مردم، و وعده‌های برعکس شده ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال منتشر نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها