يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۸۷۷
زمان انتشار: ۲۳:۱۰     ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه با حضرت آیت الله «محمدسعید حکیم» از مراجع عظام تقلید در نجف اشرف، دیدار کرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با اشاره به روابط خوب و روبه توسعه ایران و عراق در زمینه‌های گوناگون و توافقات مثبت دو کشور در راستای گسترش بیش از پیش مناسبات فی مابین اظهار داشت: خوشبختانه امروز مسوولان ایرانی و عراقی اراده جدی برای توسعه همکاری‌ها و روابط تهران-بغداد دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور تلاش و همکاری برای حل و فصل مسائل و مشکلات پیش روی دو کشور و منطقه، گفت: خوشبختانه اکنون شرایط برای همکاری و تعامل بیش از پیش میان ایران و عراق و نقش آفرینی بیشتر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از هر زمان دیگری فراهم‌تر است.

حضرت آیت الله العظمی «محمدسعید حکیم» نیز در این دیدار با آرزوی توفیق برای روحانی و همه مسوولان ایرانی در انجام وظایف خود، تاکید کردند: مسوولان ایران و عراق باید بواسطه دیدگاه‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون، در راستای مصلحت دو ملت تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.

ایشان با اشاره به تحولات منطقه، جهان اسلام و تشیع و توطئه‌های دشمنان برای ایجاد فاصله میان دولت‌ها و ملت‌های مسلمان منطقه، اظهار داشتند: باید با تقویت وحدت و انسجام در برابر نقشه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

آیت الله حکیم همچنین بر ضرورت توجه مسوولان به وضعیت زندگی مردم، فقرا و نیازمندان جامعه، تاکید کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها