يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۳۸۸۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مخترع سامانه آبسوز موتور خودرو از تجاری‌سازی سامانه آبسوز بر روی خودروهای ایرانی ظرف ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، علاءالدین جاسمی زرگانی در نشست خبری در خصوص سامانه های خودرو آب سوز اظهار داشت: سامانه‌ آبسوز مدت 4 سال به دلیل مشکلات اقتصادی و مجوزهای دولتی زمان صرف کرد تا به مرحله اجرا در بیاید اما با حمایتهای دولت در حال حاضر در حال نهایی شدن برای نصب بر روی خودروهاست که پس طی مراحل پایانی اخذ مجوز اردیبهشت تا شهریور سال آینده وارد بازار، جهت استفاده عموم مردم در دسترس قرار خواهد گرفت. 

وی که مدعی است این نخستین خودروی آب سوز در جهان است گفت: سامانه آبسوز خودرو به صورت 50 درصد آب و 50 درصد سوخت‌ فسیلی بنزین بزودی برای نصب بر روی خودروها، روانه بازار داخلی خواهد شد.

www.titrebartar.com

 

جاسمی زرگانی افزود: اگر سامانه به صورت 100 درصد آبسوز وارد بازار شود، در مدت زمان کمی شوک شدیدی به سیستم اقتصادی کشور وارد می شود به این دلیل سامانه آبسوز خودرو باید به صورت تدریجی و در یک فرآیند تعریف شده‌ی مشخص، بدست مصرف کننده برسد که هم از ورود شوک ناخواسته به اقتصاد کشور جلوگیری کند و هم موجب اصلاح ساختار تولید و مصرف انرژی در کل کشور شود.

جاسمی زرگانی افزود: در هر یک لیتر بنزین 29 مگاژول انرژی حرکتی آزاد خواهد شد در حالی که در هر صد گرم آب حداقل 760 کیلوکالری انرژی استحصال می شود و با این تفاسیر می توان با یک مثال اظهار داشت زمانی که 60 لیتر بنزین در مخزن سوخت خودرویی همچون 405 ریخته می‎شود مسافتی در حدود 500 کیلومتر را طی میکند در حالی که با استفاده از 50 درصد بنزین و 50 درصد آب از طریق این سامانه 1000 کیلومتر مسافت طی خواهد شد.

وی گفت: خروجی این سامانه بخار است و هیچ‎گونه آلودگی محیط زیست به همراه ندارد.

این مخترع جوان اظهار داشت: این سامانه با توجه به ضرورت و اهمیت حفظ محیط ‌زیست و الزام قانونی کاهش آلودگی هوا با هدف ارتقاء سلامت جسمی و روحی شهروندان راه اندازی شده است. 

جاسمی زرگانی با اشاره به اینکه این سامانه در کشورهایی که گاز و سوخت ندارند هم براحتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و جایگزین گاز شود گفت: برای سامانه آبسوز، راکتوری ساخته‌ایم که وظیفه تولید گاز مصرفی خانگی را برعهده دارد و به هیچ عنوان کشندگی و انفجار در پی ندارد و نه تنها در کشور خود به جای گاز کشنده که خطر خفگی و انفجار دارد می تواند به کار رود بلکه در کشورهای بدون سوخت فسیلی هم میتواند استفاده شود. 

وی افزود: این سامانه باعث شده خودرو با آب کار ‎کند و برای استفاده از آب به جای بنزین و گازوئیل در این خودرو، نیازی به تعویض کلیات خودرو نیست و این جا‎به‎جایی سوخت با هزینه‌ی‌ بسیار اندک امکان پذیر است.

جاسمی زرگانی در ارتباط با هزینه نصب این سامانه بر روی خودروها افزود: قبل از نوسانات ارزی ما اعلام کرده بودیم در صورت حمایت دولت 6 میلیون ریال هزینه نصب خواهد بود و در صورت عدم حمایت 25 میلیون ریال اما امروز بعد از این نوسانات اقتصادی 40 میلیون ریال هزینه برآوردی ما برای نصب سامانه آبسوز بر روی خودروها می باشد.

وی در ارتباط با کمبود آب در کشور و ایراداتی که در این مورد طرح می‌شود نیز گفت: البته مشکل آب کشور ما عدم مدیریت صحیح مصرف است اما آب مصرفی این سامانه می‌تواند فاضلاب یا هرگونه پساب باشد.

وی گفت: این سامانه به صورت پنکیک قدرت خود را از تسمه ماشین می‌گیرد و در کپسول ذخیره‌سازی می‌کند همانند پمپ ماشین های کمپرسی بزرگ تولید می شود غیر قابل انفجار بوده و در تصادف نیز هیچگونه اتفاقی رخ نمی دهد.

جاسمی زرگانی در ارتباط با استقبال خارجی ها از این سامانه گفت: سوخت هر کشور جزو قدرت‌های لاینفک هر کشور است و بحث انرژی به همان اندازه مهم و در واقع سخت است که بتوان با کشورهای خارجی ورود پیدا کرد چرا که به این سادگی نیست که از این اختراع مثل دیگر فناوری‌ها با فرش قرمز استقبال شود و یک مسئله مهم دیگر اینکه تلاشم این است که به کشور خود خدمت کنم.

وی گفت: به هیچ عنوان دنبال دریافت پول نیستیم چرا که خودمان به اندازه کافی سرمایه داریم و تنها نیاز به حمایت و دریافت مجوزهای لازم برای ارائه این محصول و سامانه به مردم هستیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
۰
۰
قدرت ایران در ایمان و مغزهای جوانانش هست
اگر با مفسدین بشدت برخورد و از جوانان حمایت شود جهش خارق العاده ای در پیشرفت کشور ایجاد میشود که در اینصورت هیچ کشور زور گویی توان ایستادگی در برابر ایران را نخواهد داشت
پول را از شیادان و حرامخواران و مفسدان بگیرید و به جوانان و نخبگان بدهید تا برای کشور رفاه و پیشرفت ایجاد کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها