أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۳۹۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
دادگستری تهران:
رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوالی درمورد سرنوشت حکم دادگاه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: رای صادرشده قطعی نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قوه قضاییه، «غلامحسین اسماعیلی» روز جمعه درباره حکم دادگاه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این رای تازه صادر شده و غیرقطعی است.

وی افزود: به استناد ماده 352 قانون آیین دادرسی کیفری و نیز به استناد ماده 353 همان قانون به جهت غیر قطعی بودن دادنامه از بیان جزییات رای دادگاه قانونا معذوریم.

ماده 352 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 تصریح دارد: محاکمات دادگاه علنی است، مگر در جرائم قابل گذشت که طرفین یا شاکی، غیر علنی بودن محاکمه را درخواست کنند. همچنین دادگاه پس از اظهار عقیده دادستان، قرار غیر علنی بودن محاکم را در موارد زیر صادر می کند:
الف - امور خانوادگی و جرائمی که منافی عفت یا خلاف اخلاق حسنه است.
ب - علنی بودن، مخل امنیت عمومی یا احساسات مذهبی یا قومی باشد.

تبصره - منظور از علنی بودن محاکمه، عدم ایجاد مانع برای حضور افراد در جلسات رسیدگی است.
ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری نیز اعلام می دارد: انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده که متضمن بیان مشخصات شاکی و متهم و هویت فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی آنان نباشد، در رسانه ها مجاز است. بیان مفاد حکم قطعی و مشخصات محکوم علیه فقط در موارد مقرر در قانون امکان پذیر است. تخلف از مفاد این ماده در حکم افتراء است.

بر اساس تبصره ۲ این ماده؛ انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده در محاکمات علنی که متضمن بیان مشخصات شاکی و متهم است، در صورتی که به عللی از قبیل خدشه دارشدن وجدان جمعی و یا حفظ نظم عمومی جامعه، ضرورت یابد، به درخواست دادستان کل کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه امکان پذیر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها