کد خبر: ۴۵۳۹۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آیت الله میرباقری در دیدار تحریریه پایگاه ۵۹۸:
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشتند: ما هم اکنون در پیچیده ترین جنگ رسانه ای قرار گرفته ایم که دشمن با شگردهای مختلف به دنبال تحقیر ملت می باشد که حاصل آن تحقیرشدگی، احساس پشیمانی از انقلاب است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای پایانی سال جاری جمعی از اعضای تحریریه و دست اندرکاران پایگاه تحلیلی خبری 598 و اعضای کانون رسانه ای روایت مقاومت در دیداری با آیت الله سید محمد مهدی میرباقری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سال جاری از بیانات ایشان بهره مند شدند. استاد میرباقری در این دیدار ضمن تشریح وضعیت مواجهه انقلاب اسلامی با نظام سلطه و کفر در فضای رسانه ای جهان به بیان شاخص های رسانه ی تراز انقلاب اسلامی پرداختند.


ایشان دراین دیدار با اشاره به اهتمام دشمن در زمینه جنگ روانی دشمن فرمود: برنامه دشمن در این راستا کوچک کردن موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب می باشد که متاسفانه گاهی نیز خود ما به آن دچار می شویم. رییس فرهنگستان علوم اسلامی در ادامه با ترسیم میدان درگیری انقلاب اسلامی با جبهه غرب، منشور راهبردی گام دوم انقلاب را مقدمه ای برای تعریف مقیاس انقلاب اسلامی و آن را دقیقا مقابل رنسانس غرب دانست و افزود: رنسانس عصر جدیدی است که بین دین و دنیا فاصله انداخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشتند: ما هم اکنون در پیچیده ترین جنگ رسانه ای و روانی قرار گرفته ایم که دشمن با شگردهای مختلف به دنبال تحقیر ملت می باشد که حاصل آن تحقیرشدگی، احساس پشیمانی و ناامیدی از انقلاب است؛ لذا ما مکلف به برگرداندن این فضا در بخش رسانه های برخط هستیم.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه افزایش امید واقعی با تحلیل عالمانه از طریق نشان دادن نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت ما را، راه حلی برای شکستن این جنگ روانی و مقابله با آسیب ها حاصل از تمدن غرب برشمرد و اضافه کرد: ما باید نشان دهیم در اهداف انقلاب اسلامی کاملا موفق بوده ایم و آسیب ها هم قابل عبور و حل شدنی است و بخش عمده آن ناشی از میدان درگیری و ناشی از جریان غرب گرایی در دنیای اسلام است.


آیت الله میرباقری جهت تنویر این مفاهیم به عنوان نمونه افزود: بیش از سه دهه است که اقتصاد کشور دست یک تیم خاصی است و برخی از شخصیت های آنها سی سال است که در این عرصه حضور دارند. تصمیم سازی می کنند ولی همیشه هم اپوزیسیون هستند و هر اشکالی پیش می آید اشکال از آنها نیست؛ اشکال از خدا و پیغمبر و دین و رسول و ائمه است ما باید با کار رسانه ای اجازه ندهیم چنین دیدگاهی غالب شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تشریح نقشه راه تقابل با تمدن غرب گفت: نکته دیگر اینکه تلاش کنیم بیانیه گام دوم انقلاب لوث نشود و بر همین محور می شود میدان درگیری را به تقابل تمدن اسلام و غرب کشاند و این جنگ روانی را مغلوبه کرد و ما باید سطح تمدنی و تمدن ساز بیانیه گام دوم را به درستی تبیین و تاویل دهیم.

آیت الله میرباقری تحقیر هویت دانشجو و هویت نظام اسلامی توسط دانشگاه ها و برخی اساتید به عنوان یک معضل غالب در بسیاری از کلاس های درسی و دانشگاههای کشور بیان داشت: این تحقیرها ناشی از تحقیر شدگی خودشان است. ما نباید اجازه دهیم نسل جوان و نسل جدید ما دچار این آسیب شود. البته نسل فرهیخته، تمدن غرب را می شناسند و آنها هم فراوانند.


ایشان در ادامه افزودند: آمریکا و برخی کشورهای غربی در تمدن جدید که در آن سازمان ملل هم دیگر به آن معنا، رسمیت ندارد؛ حاکمیت جدیدی را از طریق فضای مجازی بر جهان تحمیل کنند که امثال FATF جزو همین برنامه ریزی های آنهاست. لذا وظیفه ما است که در برای مقابله با این برنامه غرب پشتکار داشته باشیم و آن را جدی بگیریم. پژوهش رسانه ای را نیز باید در همین مقیاس توسعه داد و بر جریان تفسیر و تعابیر غرب حاکم شد.

در پایان این دیدار اعضای تحریریه و دست اندرکاران پایگاه تحلیلی خبری 598 و اعضای کانون رسانه ای روایت مقاومت عکس یادگاری با آیت الله سید محمد مهدی میرباقری انداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها