يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۰۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
وزارت خارجه آمریکا در ادامه دخالت در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین، این بار متوجه نیکاراگوئه شده و خواسته است تا هرچه سریع تر، انتخاباتی آزاد و عادلانه در این کشور برگزار شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، در بیانیه روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا آمده است: ایالات متحده، ادامه خشونت و سرکوب مردم نیکاراگوئه از جمله بازداشت خودسرانه صدها معترض مسالمت آمیز و خشونت علیه رسانه های مستقل در 16 مارس از سوی رژیم اورتگا را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: آمریکا به درخواست خود مبنی بر پاسخگو کردن کسانی که بی توجهی شدیدی علیه حقوق بشر و آزادی های اساسی نشان داده اند، ادامه می دهد.

وزارت خارجه آمریکا ادامه می دهد: ما از رژیم اورتگا می خواهیم که به سرعت و بدون شرط همه بازداشتی های خودسرانه را آزاد کند، به آزادی اجتماع و بیان مردم نیکاراگوئه احترام بگذارد و برای اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه در نزدیکترین زمان متعهد باشد.

این بیانیه اضافه می کند: ما بار دیگر از اتحاد مدنی و مردم نیکاراگوئه برای درخواستشان مبنی بر بازگرداندن دمکراسی از طریق راه های مسالمت آمیز حمایت می کنیم. مردم نیکاراگوئه مستحق داشتن دولتی هستند که به صدای آنها گوش دهد و به حقوق بشری و آزادی های اساسی آنها احترام بگذارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 29 بهمن ماه امسال در جمع آمریکایی‌های ونزوئلایی‌تبار در دانشگاه فلوریدا گفته بود: روزهای آخر سوسیالیسم نه فقط در ونزوئلا که در کوبا و نیکاراگوئه فرا رسیده است.

آمریکا تمام ابزارهای ممکن را برای تغییر رژیم در کشورهای آمریکای لاتین به کار گرفته است.

در این بین، برخلاف حمایت کامل آمریکا از رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا، ارتش و سایر مقامات این کشور از نیکلاس مادورو حمایت کرده اند و از 192 عضو سازمان ملل متحد، به ادعای آمریکایی ها تنها 50 کشور، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت شناخته اند.

با این حال، آمریکا در تلاش است اوضاع را در نیکاراگوئه و کوبا هم متشنج کند تا بتواند زمینه های دخالت خود را در امور داخلی این کشورها هم فراهم آورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها