کد خبر: ۴۵۴۱۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
تحلیلی مهم از گلایه رهبر معظم انقلاب از مجلس دهم؛
مجلسی که در مقابل قلدری های آمریکا تبدیل به شعبه ای از وزرات خارجه شده است و وکلای دولت شانه به شانه ی دولتی ها و حتی کمی عقب تر حرکت می کنند، اما اصل قضیه این است که حضرت آقا در تمام طول رهبری و امامت، با محافظه کاری و راضی بودن به وضعیت موجود به شدت معارضه داشته اند.
سرویس خانه ملت پایگاه 598-رحمت الله معظی؛ اگرچه ممکن است عده‌ای اینگونه برداشت کنند که خطاب امام خامنه‌ای به رییس یا هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی است اما این احتمال مردود است زیرا همه می دانند خط فکری و سیاسی هیئت رئیسه ی مجلس با ديدگاه های امام خامنه ای متفاوت است و این موضوع فقط در مسائل و امور خارجه نیست بلکه حتی در موضوعات داخلی نیز همیشه بین این دو نگاه تفاوت وجود داشته است و اگر کسی از سال ها پیش متوجه این تفاوت و اختلاف خطی نشده باید به خود رجوع کند و بصیرت خود را بالا ببرد و الا جریان انقلابی کاملا نسبت به این موضوع مطلع و هوشیار بوده است.

همچنین خطاب حضرت آقا به اصلاح طلبان و قدرت طلبان و افراد کارچاق کن مجلس نیست و کسی در این باره شبهه ای ندارد.

بدون تردید گلایه و خطاب امام خامنه ای به کسانی است که خود را انقلابی می دانند ولی در عمل پای کار انقلاب نبوده و همیشه از هزینه دادن شانه خالی کرده اند.

 و گلایه حضرت آقا نسبت به این جماعت اگرچه در این بیان و در این مقام بحث دشمنان خارجی و به خصوص آمریکا و اروپا و انفعال مجلس در این خصوص است اما گلایه اصلی ایشان در نبود روحیه انقلابی و خط ارزشی در مجلس است.

مجلسی که در مقابل قلدری های آمریکا تبدیل به شعبه ای از وزرات خارجه شده است و وکلای دولت شانه به شانه ی دولتی ها و حتی کمی عقب تر حرکت می کنند، اما اصل قضیه این است که حضرت آقا در تمام طول رهبری و امامت، با محافظه کاری و راضی بودن به وضعیت موجود به شدت معارضه داشته اند.

 می‌دانیم عده زیادی از نمایندگان مجلس هستند که پاکدست، تلاشگر و دلبسته انقلابند اما اهل مبارزه نیستند و به این دلیل که امت اسلامی و ملت ایران انقلابی اند و با تبعیت از ولی امر در حال مبارزه هستند جریان محافظه کار نمی تواند اصل انقلابی بودن را از اذهان مردم پاک کند لذا سعی دارد بخشی از مصادیق خدمت به انقلاب را به عنوان تنها مصادیق انقلابی گری! ، و جهاد و مبارزه را تندروی بخواند!

این افراد می‌خواهند برای فرار از هزینه و چالش گریزی اصل خط انقلاب و انقلابی گری را تحريف کنند.
 به همین دلیل از بین بیانات امام خمینی و امام خامنه ای درباره جهاد ، انقلاب و مبارزه به آن بخش از بیانات استناد می کنند که برایشان هزینه نداشته باشد (که البته آن بخش از بیانات نیز مصداق خدمت به انقلاب است).

این گروه از بین مصادیق پرشمار انقلابی گری مواردی مانند خدمت به مردم و مسائلی از این دست را برجسته می کنند و خم و راست شدن این افراد در مقابل هیئت دولت به بهانه جذب اعتبار و نیازهای شهری و منطقه ای و دیگر بهانه ها از صحنه های زشتی است که اثری از اقتدار مجلس باقی نمی گذارد.

و مصادیق اصلی انقلابی گری مانند صراحت لهجه ، مرزبندی شفاف با جریانات داخلی، دفاع بهنگام از مواضع ولایت فقیه، اظهار نظر در فتنه ها، افشاگری نسبت به منافقان ، برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت از جوانان انقلابی و دیگر اقدامات حیاتی را کارهای تند و مصادیق تندروی و انحراف از ولایت معرفی  میکنند.

و امروز اگر این نمایندگان و نسل های قبل آنها در اهداف خود ناکام مانده اند به دلیل تلاش های امام خمینی و امام خامنه ای است و هیچ کس به اندازه امام خامنه ای در مقابل این حجم اتهامات و تحریف ها و موذی گری ها مقاومت و ایستادگی نکرده است و اساساً بخش زیادی از همت رهبر انقلاب مصروف خنثی کردن این خط مسموم و خزنده شده و به صورت مستمر این تلاشها را ناکام گذاشته اند.

زمانی که در مجلس هشتم و نهم افرادی دلسوز و مستقل بدون ملاحظات منفی ، با شجاعت و صراحت لهجه و ورود به هنگام تبدیل به هسته مقاومت در مجلس شده بودند تا جایی که به خاطر دارم مهمترین معارض این افرادِ انقلابی کسانی بودند که با این اقدامات زیر سوال می رفتند و جریانات محافظه کار و بخش عمده سرشاخه های اصولگرا در مجلس وظیفه اصلی خود را متهم کردن این نمایندگان مجاهد می دانستند و نشريات و وب سایت های  خود را مملو از اتهام زنی به این عناصر حزب اللهی کرده بودند.

این هسته مقاومت عمدتا ایثارگران و شاگردان علامه مصباح بوده اند که شاگردان مکتب انقلابی امام خامنه ای در عمل اینها هستند.

احساس میشد تنها مانع وصلت سه جریان غربزده، مفسد و محافظه کار، افراد مستقل بودند و در مجلس دهم در نبود جریان مستقل، این وصلت شوم حاصل شد و به استثنای تعداد اندکی (کمتر از انگشتان یک دست) که آن هم ایثارگران و هزینه داده‌های جنگ تحمیلی هستند، بقیه در در کنار هم خوشحالند.

  ما بنا نداریم این افراد را متهم به غرض ورزی کنیم بلکه بیشتر این نمایندگان افرادی دلبسته انقلاب و ولایت هستند اما نگاه این بزرگواران با نگاه امام جامعه منطبق نیست.

 امیدواریم گلایه ی بزرگ مبارز زمانِ ما یعنی امام خامنه ای موجب شود نمایندگانی که مورد خطاب حضرت آقا هستند و قصدشان خدمت به انقلاب است و نمی خواهند شرمنده خون شهدا شوند به خود بیایند و تامل کنند و از مسیری که در پیش گرفته اند و فرجام مبارکی ندارد برگردند و بدانند که نبود یا تضعیف جریان مستقل، کار را برای همه دشوار خواهد کرد.

 ما نمی خواهیم افراد عافیت طلب را متهم به غرض ورزی کنیم بلکه بیشتر این افراد را دلبسته امام و انقلاب می دانیم اما تفاوت اینان با امام جامعه امری محسوس و مشهود است.

 همچنین افراد حزب اللهی و مبارز باید مستحکم تر از گذشته به مقاومت و مبارزه ادامه دهند و هزینه دادن و سختی کشیدن در مبارزه امری طبیعی است و نباید با تردید افکنی ها و تهدیدها امام و امت را تنها بگذاریم.

 امیدواریم مجلس یازدهم را با ارزش دهی به مبارزه و دفاع از افراد انقلابی به سنگری برای مبارزه با دشمنان اسلام تبدیل کنیم.

و مجلس دهم را که تبدیل به خاک ریزی نرم و قابل نفوذ شده تا پایان کارشان رصد و مهار کنیم.
باشد که بارشان از این سنگین تر نشود و بیش از این، خاطر امام جامعه را آزار ندهند.
 اگر چه تجربه نشان داده افراد عافیت طلب در مقابل هدایت مقاومت می کنند.

در وصف مجلس دهم به خصوص نماینده های مدعی پیروی از ولایت به این شعر با اندکی تغییر بسنده می کنیم:
پی مصلحت مجلس آراستید
نشستید و گفتید و برخاستید.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها