امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۴۱۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
پیش‌بینی تمهیدات مقابله با سیلاب در لرستان؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تمهیدات پیش‌بینی شده برای مقابله با خطرات سیلاب را تشریح کرد و گفت: سپاه و ارتش نیز برای کمک‌رسانی در شرایط بحرانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، غلامرضا آقامیرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه به دنبال صدرو اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر اینکه از امروز بعدازظهر تا عصر سه شنبه بارش شدید باران و برف داریم، جلسه مدیریت بحران به دستور استاندار لرستان تشکیل شد، اظهار داشت: در این جلسه تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات باران اندیشیده شد.

از مسدود شدن محورها جلوگیری می‌شود

وی با بیان اینکه در خصوص جاده‌های مواصلاتی اصلی استان، مهم‌ترین خطر برف و یخبندان است، تصریح کرد: راهداری و پلیس راهور به شکلی برنامه ریزی کرده اند که از مسدود شدن جاده‌ها جلوگیری کنیم، ممکن است سرعت تردد در محورها کند شود اما مسدودی نخواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در خصوص جاده‌های پلدختر، در آزادراه‬ پل زال برف و یخبندان، در محور خرم آباد- پل زال رانش و ریزش کوه و در محور خرم آباد- پلدختر رانش و ریزش کوه و طغیان رودخانه‬ کشکان حوادث احتمالی است که ممکن است داشته باشیم، یادآور شد: در صورت انسداد این محورها، در نهایت محور‬ خرم آباد- کوهدشت- رومشکان- پلدختر- خوزستان جایگزین خواهد شد.

لای روبی رودخانه‌ها و تخریب یک پل موقت در خرم آباد

آقامیرزایی با اشاره به اینکه پاکسازی و لای روبی رودخانه‌ها در دستور کار است، اظهار داشت: حد فاصل پل انقلاب و پل شهدای حاج عمران خرم آباد دایک خاکی ایجاد شده جمع آوری و لای روبی می‌شود؛ پل روبه روی پارک معلم تخریب و جمع آوری می‌شود که تا ظهر یا بعدازظهر امروز کاملاً پاکسازی می‌شود.

وی افزود: پل موقت جهادگران نیز در صورت بارش شدید مسدود می‌شود، در مورد ‬پل موقت روبه روی استانداری هم هر زمان احساس خطر کنیم ممکن است تصمیم به تخریب بگیریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه شهرداری موظف است به تمام ساکنین حاشیه‌های رودخانه هشدار دهد تا آمادگی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: موضوعی که در سیلاب گذشته شاهد بودیم بحث ‬اسناد و مدارک خانواده‌ها اعم از شناسنامه و سند مالکیت بود که از بین رفتند، انتظار داریم خانواده‌ها ‬در نگهداری این اسناد دقت کنند، پارکینک ها را خالی کنند و ‬در این دو روز هیچ خودرویی در کنار رودخانه‌ها پارک نشود.

تردد در مسیر دو آبشار بیشه و نوژیان تا ۱۷ بعدازظهر روز سه شنبه ممنوع شد

آقامیرزایی با تاکید بر اینکه در حوزه روستاها از طریق دهیاری و بخشداری اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است، افزود: ‬در کنار رودخانه کشکان روستاهای متعددی داریم که در معرض خطر هستند؛ عشایری که کوچ زودهنگام داشته اند در مسیر رودخانه و سیلاب ممکن است برف و بارش آنها را در معرض خطر قرار دهد، لذا به فرمانداری‌ها و امور عشایری دستور اطلاع رسانی داده ایم.

وی با اشاره به اینکه از ‬امروز ساعت ۱۲ تردد در مسیر دو آبشار بیشه و نوژیان تا ۱۷ بعدازظهر روز سه شنبه ممنوع می‌شود، ادامه داد: خطر صاعقه شهروندان به ویژه کوهنوردان را تهدید می‌کند که از کوهنوردان می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات خودداری شود و مسافران نیز ‬ از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و با آغاز بارش‌ها در همان شهرستانی که حضور دارند اتراق کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: دستگاه‌های امداد و نجات آماده باش هستند و ‬سپاه و نیروی انتظامی و ارتش نیز برای امدادرسانی در موقع بحران اعلام آمادگی کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها