يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۱۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
سازمان هواشناسی کشور ضمن صدور اخطاریه‌ای از وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان،ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه وبویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، در اخطاریه سازمان هواشناسی کشور آمده است: سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور از بعدازظهر امروز (۵ فروردین) و طی روز سه‌شنبه (۶ فروردین) به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و در روز چهارشنبه (۷ فروردین) با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که امروز (۵ فروردین)، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم رخ دهد.

همچنین امروز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود که بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

بر اساس این اخطاریه، فردا (۶ فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز خواهیم داشت.

افزون بر اینها، در روز چهارشنبه (۷ فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرد ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه کرد تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تأمین امنیت مسافران نوروزی را بیندیشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها