يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۲۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
گزارشی از وضعیت سیلاب در کشور:
«۳۰ استان گرفتار حوادث جوی شده و امدادرسانی در ۱۹۱ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی در حال انجام است.» این شرح حال مختصری از وضعیت کشورمان از زبان مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، احمد شجاعی، رئیس پزشکی قانونی کشور می گوید، سیل در استان شیراز سبب جانباختن 18 نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است. سیل همچنین در گلستان سبب فوت 2 نفر و در مازندران مرگ 5 نفر را به همراه داشته است.

«۳۰ استان گرفتار حوادث جوی شده و امدادرسانی در ۱۹۱ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی در حال انجام است.»

این شرح حال مختصری از وضعیت  کشورمان از زبان مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است؛ شرح کوتاهی از بحران وسیعی که بسیاری از نقاط کشورمان را در بر کرفته و متاسفانه جان شماری از هم وطنانمان را ربوده است.
 
آخرین آمار متوفیان سیل در کشور

رئیس پزشکی قانونی کشور آخرین آمار متوفیان سیل طی روزهای اخیر را اعلام کرد.

احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سیل در استان شیراز سبب جانباختن 18 نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است.

وی افزود: سیل همچنین در گلستان سبب فوت 2 نفر و در مازندران مرگ 5 نفر را به همراه داشته است.

اخطاریه سازمان هواشناسی کشور

اخطاریه شماره 4 دوشنبه مورخ 98/01/05سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور، از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و روز چهارشنبه با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود، بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:

سه شنبه 98/01/06:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان ؛

رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیلها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز.
چهارشنبه 98/01/07:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس.

از این رو به هموطنان گرامی توصیه می شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

همچنین به سازمانها و ارگان های ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی بعمل آید.

آخرین وضعیت آب و هوا در کشور
سازمان هواشناسی: امروز شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌های جنوب و مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی متمرکز خواهد بود.

در ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و شرق کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی و با شدت کمتر در شمال غرب کشور به سبب بارش برف و مه‌آلودگی، اختلال در آمدوشد در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

امروز خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهد بود؛  دریای خزر نیز مواج است.

هوای تهران امروز ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

فردا (۷ فروردین)، ضمن تضعیف این سامانه و عبور آن از مناطق غرب و مرکز کشور، بارش در شمال و جنوب شرق کشور و بارش پراکنده برف در دامنه‌ها و ارتفاعات غربی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت فردا با ورود موج دیگری در نوار غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها مجدد آغاز می‌شود/ ایسنا

تاکید مجدد پلیس بر لغو سفرهای غیرضروری
رئیس پلیس راهور: ناجا طی دو روز آینده شرایط سفر مهیا نیست و اگر شهروندان به قصد تفریح قصد سفر دارند، دست نگه دارند تا وضعیت جوی تا حدی به پایداری برسد.

در استان‌های غربی کشور شاهد بارش برف هستیم؛ بارش برف و مه‌گرفتگی باعث کاهش میدان دید رانندگان می‌شود.

بیشترین حوادث جاده‌ای طی 48 ساعت گذشته، برای استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و قزوین بوده است.

هزینه‌ درمان مصدومان حادثه سیل شیراز رایگان است
وزیر بهداشت: روند درمان مصدومان در بیمارستان‌های شیراز به‌صورت رایگان انجام خواهد شد و پس از مرخص شدن نیز، اقدامات توان‌بخشی برای آنان در نظر گرفته ‌شده است/ فارس

فروکش کردن آب در منطقه آق‌قلا
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه: خوشبختانه سیلاب موجود در منطقه آق‌قلا در حال فروکش کردن است و مشکل جدی در این زمینه نداریم.

از روز گذشته در حال ایجاد پل ارتباط زمینی در بندرترکمن و گمیشان هستیم.

سپاه با تمام وجود در خدمت مردم منطقه است و از ورود سیلاب به داخل شهر و روستاهای منطقه جلوگیری خواهیم کرد.

نیاز ضروری مردم شهرستان آق‌قلا به برخی از اقلام ضروری مانند بخاری و فرش و غیره توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به زودی وارد منطقه می‌شود و به دست سیل‌زدگان می‌رسد.

دستورات فرمانده ناجا به فرماندهان استان‌های سیل‌زده
سردار حسین اشتری: فرماندهان انتظامی استان های مازندران و گلستان با بهره گیری از تمام امکانات ناجا حتی توزیع مواد غذایی و دارویی میان مردم آسیب دیده، همه همت خود را برای بازگشت منطقه به وضعیت عادی به کار گیرند.

موج دوم سفرهای نوروزی شروع شده و با توجه به شرایط جوی، بارندگی و لغزندگی جاده ها بایستی شهروندان ضمن رعایت قوانین، احتیاط بیشتری داشته باشند.

پلیس باید در این ایام با تقویت و افزایش گشت های انتظامی و استفاده از ظرفیت نگهبانان محله بیش از گذشته مراقب منازل مسکونی خالی از سکنه باشد/ ایسنا

اسامی 17 نفر از جان‌باختگان سیل شیراز اعلام شد

1. مهدی برامکی فرزند حمزه ( شیراز)
2. لیلا رنجبر فرزند مظفر ( شیراز)
3. رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی ( شیراز)
4. نیلوفر گودرزی فرزند هیببت الله (مرودشت)
5. مهدی اکبرزاده فرزند مجید (مرودشت)
6. محمود حقیقت فرزند علی آقا(کرج)
7. یاسین حقیقت فرزند محمود (کرج)
8. ساناز کیانی فرزند عطالله (آمل)
9. محسن استوار فرزند حبیب الله ( شیراز)
10. محمودرضا ناصری فرزند قباد ( شیراز)
11. سپهر زاهدی فرزند آرش ( شیراز)
12. کیامرث قاسمی فرزند اله مراد ( شیراز)
13. راحله تیموری فرزند عبدالستار (اصفهان)
14. محمد کریم بردبار فرزند علی اکبر ( شیراز)
15. لعیا نریمانی فرزند محمد
16. خدیجه ابراهیمی فرزند قربان علی (آمل)
17. زهرا عاقل زاده فرزند عبدالحسین ( شیراز)

وضعیت جوی راه های کشور؛ وضعیت نیمه‌بحرانی در جاده‌ها
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط جوی وضعیت جاده‌های کشور نیمه‌بحرانی است و روز مناسبی برای سفر نیست.

بارش باران در اکثر محورهای آذربایجان غربی، سمنان، همدان، مرکزی، لرستان، بوشهر، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، فارس، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد مشاهده می‌شود/ جام جم

سیل، دوباره به سمت شیراز حرکت کرد
شهردار شیراز امروز سه شنبه 6 فرودین گفت :از بالا دست رودخانه خشک سیل به سمت شیراز حرکت کرده و تا نیم ساعت دیگر سیل به شهر می رسد.

از شهروندان تقاضا می شود در محل تجمع نکنند و روستا هایی که در پایین دست رودخانه خشک هستند مثل ؛ روستای کوشکک ، ماهفیروزان و اقبال آباد هرچه سریع تر خانه های خود را تخلیه کنند.

فرمانده کل سپاه در گمیشان: همه امکانات برای مناطق سیل‌زده ارسال شده و اولویت اصلی ما خروج تخلیه آب است
باید لایروبی رودخانه قبلا انجام میشد اما متاسفانه انجام نشده ولی اکنون باید شرایطی ایجاد کنیم که آب تخلیه شود.
با توجه به وسعت منطقه و آب‌گرفتگی منطقه به نظر می‌رسد در چند روز آینده تخلیه کامل انجام نشود اما در تلاش هستیم این کار انجام شود.
امداد و اسکان در حال انجام است اما سرعت خروج آب به علت انجام نشدن لایروبی رودخانه، دلیل کندی کار است.

درخواست وزیر کشور از مراجع قضایی برای برخورد با شایعه‌‌سازان
رحمانی فضلی: به مراجع قضایی و دادستان گفته‌ام با عوامل که با نشر خبر دروغ و کذب به دنبال بزرگنمایی مشکلات مناطق سیل‌زده هستند، برخورد قانونی شود.

برخی افراد در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال عقده‌گشایی سیاسی هستند و از هر فرصتی حتی نمایش رنج مردم برای جذب آرای بیشتر در صندوق های انتخابات دریغ نمی کنند.

مدیریت خسارت روحی و روانی، عنصر مهم مدیریت بحران های طبیعی و بلایای مانند سیل و زلزله است.

محور عشق آباد - بردسکن هم اکنون به دلیل سیلاب مسدود شده است
این محور در اثر جاری شدن روان آب  ناشی از بارندگی های دیشب تا کنون، در کیلومتر ۵۴و۶۵ (دهانه برهان) مسیر عشق آباد به تپه طاق تا اطلاع ثانوی مسدود است.

کسانی که قصد عبور از مسیر عشق آباد به طرف مشهد را دارند باید از مسیر ده محمد - بشرویه - فردوس حرکت کنند.

پیش بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در 18 نقطه از کشور

احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد

بر اثر رگبار و رعد و برق شدید وقوع سیلاب در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش بینی می‌شود.

هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره 141 تماس بگیرند/ ایرنا

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: در استانهای همدان و مرکزی(اکثر محورها)، استانهای گیلان  و اردبیل(محورهای اسالم-خلخال و آستارا-اردبیل )، استان اصفهان(محورهای داران-الیگودرز و میمه – دلیجان)، استان لرستان(محورهای بروجرد-اراک,الشتر-هرسین و الیگودرز- اصفهان)، استان کردستان (محور دهگلان-قروه)، استان قزوین(محور قزوین-همدان محدوده گردنه آوج) و استان کرمانشاه (محورهای کنگاور-همدان و کرمانشاه-خرم آباد) بارش برف گزارش شده.

اکثر محورهای استان های تهران، البرز، سمنان، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، کردستان، قم، قزوین، کرمانشاه، خوزستان و یزد بارانی است

در محورهای ارتفاقات استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی،  همدان، زنجان، کردستان و اصفهان ،  محور شیراز-مرودشت استان فارس و محورقزوین-رشت استان قزوین مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده .

ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور فیروز کوه محدوده تونل شیرگاه(پیچ آینه) و آزاد راه قزوین-کرج ( محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس) نیمه سنگین گزارش شده.

تردد در محورهای استانهای گیلان  و اردبیل(محور اسالم-خلخال) و  استان کرمانشاه(محورهای کنگاور-همدان و کرمانشاه-خرم آباد) تنها با زنجیر چرخ میسر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها