أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۳۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: مصطفی نورا پسر بچه ۷ ساله‌ای که در رودخانه کشف‌رود سقوط کرده بود، توسط تیم‌های سیلاب و گروه سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال احمر پس از عملیات ۱۷ ساعته دقایقی قبل جسد این فرد مفقودی شناسایی شد.
به گزارش پایگاه 598، اسماعیل بهمن‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام عملیات‌های امدادرسانی شده به حادثه‌دیدگان سیل در نقاط مختلف استان، گفت: در ۱۲ ساعت اخیر و از ساعت ۸ شب گذشته تا ۸ صبح امروز، ۶ عملیات رفع مشکلات سیل و آبگرفتگی توسط نیروهای نجاتگر و امدادگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ۶ نقطه استان و در شهرستان‌های مشهد، بینالود(طرقبه‌شاندیز) ، نیشابور، سبزوار، بردسکن و درگز انجام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در عملیات نخست تیم عملیاتی ۱۱ نفره امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به روستای زشک جهت امدادرسانی به ۷۴۰ نفر گرفتار در سیل اعزام شدند، افزود: در این عملیات نیروهای امدادگر با ۲ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و یک دستگاه موتور پمپ لجن‌کش در محل حاضر شدند، اما به‌جهت تدابیر ویژه و فوریتی که جهت خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر احساس شد گروه امداد هوایی با یک فروند بالگرد MI17 نیز به محل حادثه اعزام شد تا امدادرسانی به‌موقع به ۱۸۵ خانوار گرفتار در سیل صورت پذیرد و خوشبختانه با اقدام به‌موقع نیروهای نجاتگر و امدادگر حادثه‌دیدگان سیل زشک به سلامت مانده و نجات یافتند.

وی با بیان اینکه ماموریت دوم در جاده سیمان مشهد بود، خاطرنشان کرد: در این حادثه با توجه به شدت بارش‌ها و سرریزشدن رودخانه کشف‌رود، ۱۹۳ عضو ۵۰ خانوار منطقه رسالت مشهد گرفتار آبگرفتگی شدید و سیل شدند که امدادرسانی به آن‌ها توسط ۸ نیروی امدادی‌ که با ۳ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، یک دستگاه موتورپمپ لجن‌کش و ۲ قلاده سگ در محل حاضر شده بودند صورت پذیرفت.

بهمن‌آبادی ادامه داد: همچنین به جهت گستردگی بالای این سیلاب که در حومه شهر بود این عملیات به‌صورت مشترک توسط آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر انجام شد و در این حادثه مصطفی نورا پسر بچه ۷ ساله‌ای که سقوط در رودخانه کشف‌رود را داشت و گرفتار گِل‌ولای و آب‌های خروشان این رودخانه شده بود توسط تیم‌های سیلاب و آنست(گروه سگ‌های زنده‌یاب) جمعیت هلال احمر در حال جست‌وجو بوده و این عملیات ۱۷ ساعته در دقایقی قبل که جسد این فرد مفقودی شناسایی شد پایان یافت و جسد این پسر بچه ۷ ساله تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با سومین عملیات شب گذشته که روستای خرو نیشابور انجام شد، تصریح کرد: در سیل این روستا ۸۰ عضو ۲۰ خانوار دچار حادثه شدند که امدادرسانی لازم به آن‌ها توسط ۵ نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر که یک دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در محل حادثه حاضر شده بودند صورت پذیرفت و از حادثه‌دیدگان با توجه به وضعیت ناایمن محل سکونت خود از منازلشان خارج شدند در مدرسه همان روستا اسکان یافتند و تعداد ۲۰ تخته موکت و ۸۰ عدد پتوی جمعیت هلال احمر در اختیار این سیل‌زدگان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموریت چهارم در بردسکن بود، تاکید کرد: در سیل روستای زیروقت ۱۸۰ عضو ۴۵ خانوار دچار حادثه شدند که با حضور به‌موقع ۳ عضو جمعیت هلال احمر که با یک دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در محل حادثه حاضر شده بودند امداد‌رسانی لازم انجام شد و خوشبختانه آسیبی به گرفتاران در سیل این روستا وارد نیامد و این افراد در مدرسه روستا اسکان یافتند و تعداد ۵۰ تخته موکت و ۱۸۰ عدد پتوی جمعیت هلال احمر در اختیار این سیل‌زدگان قرار گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با عملیات پنجم که در بخش نوخندان درگز انجام شد، گفت: در سیل روستای فیروزه بخش نوخندان درگز یک خانواده ۶ نفره دچار حادثه شدند که امدادرسانی لازم توسط ۵ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر که با یک دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در محل حاضر شده بودند صورت پذیرفت و عملیات تخلیه آب این خانه روستایی توسط نیروهای نجاتگر و امدادگر جمعیت هلال احمر انجام شد.

بهمن‌آبادی با اشاره به اینکه ششمین عملیات شب گذشته نیروهای حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در روستای رباط‌سرپوش سبزوار انجام شد، گفت: در این روستا پل تردد آن منطقه دچار آبگرفتگی شده بود و مسیر تردد به شهر و روستای اطراف مسدود بود که با حضور به‌موقع چهار نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر با یک دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه موتورپمپ لجن‌کش این پل مسدود شده با همکاری آتش‌نشانی بازگشایی شد.‌

وی افزود: در این عملیات‌ها ۱۱۹۹ عضو ۳۰۱ خانواده که گرفتار سیلاب شده بودند که ۳۶ نیروی امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در عملیات امدادرسانی حضور داشتند.


فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها