أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۳۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه شاهد تخریب سیل در ۲۰ استان کشور بودیم و برخی اشکال‌ها و نقص‌ها در برابر کارهای بزرگ قابل بیان نیست، گفت: سؤال مردم آن است که رئیس جمهور در کجا حضور داشت.

به گزارش پایگاه 598، سید‌علی ادیانی با اشاره به خسارت‌های سیلاب و تخریب جدی در زیرساخت‌ها، ریزش‌ها، رانش‌ها، باغ‌ها، مزارع، دامداری‌ها، آب‌بندان‌ها، مرکبات و واحدهای مسکونی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی، اظهار کرد: برخی خسارات توسط مالکان در دو یا سه ماه حل می‌شود ولی برخی خسارت‌ها در حوزه کشاورزی، باغ‌ها و مزارع و صیفی‌جات و شالیزار‌ها برای یک سال قابل حل است.

          سؤال مردم آن است که رئیس جمهور در زمان سیل  کجا بود؟

وی افزود: در کنار بلای طبیعی و حادثه غیرمترقبه سیل شاهد نعمت وحدت، همدلی و همراهی مردم و مسؤولان در کنار نیروهای بسیج، سپاه و قوای مسلح و دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در کنار هم برای کاهش مشکلات و تسلا و آرامش حادثه دیدگان تلاش کردند که نعمت الهی است.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر کمک‌های مردمی نبود، سطح آسیب‌ها بیش از این بود، خاطرنشان کرد: سیل به یکباره اتفاق می‌افتد و زمان نمی‌شناسد و در کمترین زمان ممکن آسیب و خسارت وارد می آورد و به تدریج کاری‌ها برای کاهش خسارت‌ها انجام می‌شود و برخی مدیریت‌ها در تراز مدیریت همراه با مردم نبود و نقص‌های خود را نشان داد که عدم حضور استاندار گلستان و عدم حضور رئیس جمهور در روز‌های ابتدای سیل در استان بود و اگر‌چه حضور رئیس جمهور که در حوزه انتخابی ما هم حضور یافتند دیر بود اما لازم بود و از استاندار مازندران و مجموعه استانداری تشکر می‌کنم که پای‌کار بودند.

ادیانی با اشاره به اینکه شاهد تخریب سیل در ۲۰ استان کشور بودیم و برخی اشکال‌ها و نقص‌ها در برابر کارهای بزرگ قابل بیان نیست، اظهار کرد: برخی‌ها این مساله کلی را رعایت نمی‌کنند که مانند رئیس جمهور درباره سپاه در دو مرحله قبل از سفر به مازندران و در خوزستان بیان کردند و سؤال مردم آن است که رئیس جمهور در کجا حضور داشت و منظور من تضعیف قوه مجریه نیست ولی برای مردم سوال است که ایشان در کجا حضور داشتند و رسانه دولتی بیان کرد که ایشان در یک پروژه مهم در قشم حضور داشت و مکان و چرایی این پروژه چرا رسانه‌ای نشد؟

وی با اشاره به اینکه استراحت حق هر مسؤول است اما شرایط شغلی و رعایت زمان آن مهم است و در برخی از کشورهای دیگر، رئیس جمهور آن کشور سفر رسمی خود را رها می‌کرد، بیان کرد: سوال من آن است که رئیس جمهور در زمان سیل اخیر در کجا بودند و اگر محرمانه بود باید به دستگاه‌های دیگر ناظر مانند مجلس پاسخگو باشند و من سؤال خواهم کرد که در کجا بود؟

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه با اشاره به اینکه انفجار سپاه در گلستان به خاطر تقاضای شورای تامین استان و با حضور وزیر کشور و با نامه رسمی دبیر شورای تامین گلستان انجام شد و اگر غیرتخصصی بود، دستگاه اجرایی باید زیر سوال برود و اگر این مصوبه توسط سپاه اجرایی نمی‌شد می‌گفتند که نسبت به جان مردم بی‌تفاوت‌اند و انفجاری که سپاه در گلستان انجام داد، آب جاری و منتهی به دریاست و حق سپاه است که در این موضوع شفاف‌سازی کند و کسانی که بیان می‌کنند که متخصص مذاکره هستند و به بیان مقام معظم رهبری خسارت بزرگ نصیب کشور ما شد و این افراد در جایی که تخصص ندارند چه نیازی به اعلام نظر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حرف مردم گلستان و سپاه با سخنان رئیس جمهور نقیض است که آب جاری و منتهی به دریا است و اگر کار سپاه را اشتباه می‌دانند چرا وزیر کشور را زیر سوال نمی‌برند چرا به کسی که مأموریت را انجام داد طعنه می‌زنند و مصوبات را طعنه نمی‌زنند.

ادیانی با اشاره به اینکه مسئول اجرایی کشور، رئیس جمهور است و رئیس جمهور باید در زمینه مسائل کشور پاسخگو باشد و  به دیدگاه‌های نمایندگان، دانشمندان و نتایج مقاله‌های علمی توجه نکردند و متهم جای شاکی را در موضوع سیل اخیر کشور گرفته است و طعنه به سپاه فرار به جلو است تا پاسخگویی به مردم انجام نشود و من وکیل مدافع ملت هستم و مباحث این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند که خسارت‌ها، کارشناسی شود و منابع لازم تعیین و برای خسارت‌ها اقدام عملی انجام شود، افزود: خسارت‌های قبلی مربوط به سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی و طوفان توسط دولت حداکثر تا ۲۰ درصد اجرایی شد و ۶ سال است که دولت حسن روحانی در حال فعالیت است و عدم اجرای دقیق مسؤولیت‌ها در جلوگیری از سیلاب‌ها و برای مهندسی رودخانه‌ها و پیش‌بینی شرایط و توجه به هشدارهای علمی در آققلا و گرگان‌رود و آبخیزداری و آبخوان‌داری توجهی نشد و دلیل سیل، مسدود بودن مسیل و بسته شدن راه آب بود.

ادیانی با بیان اینکه دغدغه‌های سیل در مجلس شورای اسلامی را پیگیری می‌کنیم، گفت: دستگاه قضا باید ورود پیدا کند نه اینکه به کارمندان جزئی بپردازد بلکه باید یقه رئیس شورای عالی آب کشور و رئیس جمهور را درباره سیل بگیرد.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها