أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۴۴۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
بخشدار رحیم آباد گفت: در پی تغییر ناگهانی هوا و شرایط جوی منطقه راه های ارتباطی ۴۰ روستای مناطق اشکورات رحیم آباد براثر رانش زمین قطع شده است.
به گزارش پایگاه 598، شریفی با بیان اینکه در پی تغییر ناگهانی هوا و شرایط جوی منطقه راه های ارتباطی ۴۰ روستای مناطق اشکورات رحیم آباد براثر رانش زمین قطع است گفت: این درحالی است که رانش ها در مناطق ادامه دارد.



وی افزود: با اقدامات انجام شده نسبت به انتقال روستاییان اهتمام لازم اندیشیده شده است.

شریفی ادامه داد: در روستای ازارکی که ۲۰ خانوار ساکن بوده که نسبت به جابجایی شان تمهیداتی اندیشیده شده است.

بخشدار رحیم آباد گفت: اکیپ های راهداری با کلیه امکانات و ادوات سنگین در مناطق اشکورات رحیم آباد مستقر شدند  و با مدیریت صحیح نخواهیم گذاشت که خسارت زیادی به مردم وارد شود.

شریفی خاطرنشان کرد: هشدارهای لازم به مردم توسط دهیاران و شوراهای اسلامی، بسیج، هلال احمر و نیروی انتطامی صورت گرفته است. آماری از خسارات در خصوص رانش‌های زمین اعلام نشده است.

تمهیدات لازم برای جابجایی ساکنین مناطق رانشی گیلان صورت گرفته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: تمهیدات لازم برای جابجایی ساکنین مناطق رانشی گیلان صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

رضا اسلامی از آخرین وضعیت استان در خصوص بارش باران گفت: با توجه به اهتمام لازم مدیران اجرایی در استان و تمهیدات اندیشیده شده و با تدبیر استاندار گیلان کلیه فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی آموزش های لازم را در این راستا دیده اند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گزارش های مختلفی از رانش زمین در نقاط مختلف استان اعلام می شود افزود: تمهیدات لازم برای جابجایی ساکنین مناطق رانشی صورت گرفته و جای نگرانی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه بارش باران بمیزان ۴۰ تا ۵۵ میلی متر تا نیمه های شب ادامه داشت، افزود: شرایط جوی در روز ۱۳ فروردین در استان گیلان برابر اظهارات سازمان هواشناسی گیلان مساعد است و مردم می توانند از روز طبیعت استفاده و لذت ببرند.

اسلامی همچنین از مسدود شدن جاده قزوین تا منجیل بعلت طغیان رودخانه ملاعلی خبر داد و گفت: تلاش می شود که با حضور گروه های راهداری و دیگر دستگاه ها این مسیر با فرو کش کردن آب رودخانه بازگشایی شود.

وی در خصوص میزان خسارات وارده گفت: تا زمانی که شرایط جوی در استان پایدار و آرام نشود نمی‌توان موردی را اعلام کرد اما به محض پایداری هوا و تثبیت وضعیت رانش، کارشناسان استان نسبت به خسارات وارده در مناطق مختلف و همچنین جابجایی ساکنین روستاها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

پیگیری تلفنی رئیس جمهور از آخرین وضعیت بارش‌ها در گیلان

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار گیلان در جریان آخرین وضعیت بارش‌ها و عملکرد ستاد مدیریت بحران در استان گیلان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در تماس تلفنی با سالاری استاندار گیلان، ضمن دریافت اطلاعات آخرین وضعیت بارش‌ها در استان گیلان، بر ضرورت بکارگیری از همه توان و امکانات برای جلوگیری از خسارات‌های احتمالی بر مردم تاکید و تصریح کرد: ضمن حفظ و تقویت آمادگی استان برای بارندگی های احتمالی ظرف هفته های آتی، روند ارسال امکانات و کمک‌های استان برای هموطنان در معرض سیل در موارد نیاز سایر استان‌ها، استمرار یابد.

همچنین در این تماس تلفنی، سالاری استاندار گیلان گزارشی از آخرین وضعیت بارش‌ها، میزان ذخایر آبی در سدهای سفیدرود و شهربیجار و میزان آمادگی استان در مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از تشدید بارش‌ها را به رئیس جمهور ارائه و مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان بویژه ابلاغ و اجرای دو شیوه‌نامه ساماندهی و بهره برداری چندمنظوره از آب‌بندان‌ها و ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان و تاثیر آن بر ذخیره یا هدایت جریان آب ناشی از بارش‌ها به سمت دریا و در نتیجه کاهش خطرات سیل را تشریح کرد.

سالاری در این گفتگوی تلفنی، از حمایت‌ها و تدابیر رئیس جمهور سپاسگزاری و آن را مایه دلگرمی و تلاش مضاعف مسئولان در خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.
ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها